به گزارش جام جم آنلاین، نسل جدید LX همانند نسل فعلی شباهتهای زیادی به تویوتا لندکروزر خواهد داشت اما تمرکزی بیشتری روی لوکس بودن خواهد کرد البته برخی ریزهکاریهای مهم باعث تمایز این دو قدبلند از یکدیگر خواهد شد.
نسخه پرچمدار LX جدید ظاهراً با نام LX 750h شناخته شده و از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی هیبریدی با قدرت کل ۴۸۰ اسب بخار و گشتاور ۸۷۱ نیوتون متر استفاده خواهد کرد.
همچنین یک مدل دیگر با نام LX 600 نیز با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی لندکروزر تولید خواهد شد. این پیشرانه قدرت ۴۰۹ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری دارد. هر دو نیروگاه آهنین با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همکاری خواهند کرد.
اشارهای به استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربودیزل لندکروزر جدید در لکسس LX جدید نشده است. این نیروگاه قدرت ۳۰۵ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد.
لکسس LX و تویوتا لندکروزر از پلتفرم مشترکی استفاده میکنند اما لکسس اقدام به ارتقای کابین خواهد کرد تا فضای لوکستری ایجاد شود.
ظاهراً در LX جدید از سیستم اطلاعات سرگرمی جدید بکار رفته در نسل جدید NX 2022 استفاده خواهد شد. تین نمایشگر احتمالاً ابعاد ۱۷ اینچی خواهد داشت. این شاسیبلند همچنین از اسکنر اثرانگشت برای استارت پیشرانه سود خواهد برد.
بر پایه شنیدهها قرار است نسل جدید لکسس LX در ماه سپتامبر معرفی و از ماه دسامبر روانه بازار شود. برخلاف لندکروزر، LX جدید در آمریکا نیز عرضه خواهد شد.
لکسس ظاهراً در حال توسعه مدل هفتنفره LF با شاسی یونی بادی است. قرار است این خودروی روی راحتی سواری در جاده تمرکز کند و آفرود بهتر هم به LX واگذار شود.
منبع: پدال
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد