فارس: کمیته المپیک آمریکا علاقمند است با سازمان ورزش ایران برای مبادلات در عرصه مربیگری، تمرین و تکنولوژی، اقدام به همکاری کند.
کد خبر: ۱۳۲۲۰۷

کمیته المپیک آمریکا که تا پیش از این آمادگی خود برای همکاری با سوریه، افغانستان و لبنان را اعلام کرده بود، اکنون خواهان همکاری با کشوری بزرگ در دنیای اسلام به نام ایران است.
این روزنامه نوشت: بعد از سیاست معروف به "دیپلماسی پینگ پنگ" ریچارد نیکسون در سال 1971 که منجر به گشایش ارتباطات میان ایالات متحده و چین شد، آنها راه ورزش را مناسب برای افزایش سطح مبادلات با ایران میدانند.
دیلی تلگراف در گزارش خود با اشاره به تغییر سطح مناسبات ورزشی دو کشور، عنوان کرد: باتوجه به تایید سفر دو گروه ورزشی شامل واترپولو و وزنهبرداری ایران به آمریکا در ماه اوت و سپتامبر، به نظر میرسد، سطح مناسبات به حد مورد توجهی برسد.
این روزنامه افزود: روبرت فاسلو، مدیر روابط عمومی کمیته المپیک آمریکا با مقامات ورزش ایران که شامل رضا قرخانلو، رئیس کمیته المپیک ایران و علی کفاشیان، دبیر این کمیته در هفته گذشته در کویت ملاقات کرد.
فاسلو گفت: "به عنوان سازمانی مرتبط به ورزش آمریکا، مایلیم اقدام به همکاری کنیم و جهت هماهنگی بیشتر، مراودات فرهنگی داشته باشیم."
در پی این ملاقات بود که بهرام افشارزاده، رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران اعلام کرد، این تیم از امکانات شهر کلورادو، در ماه اوت بازدید میکند.
تیم جوانان واترپلو ایران در جام جهانی همین ماه در کالیفرنیا حاضر خواهد شد.
جیمزشی یر، دبیر سابق کمیته المپیک آمریکا امیدارو است در سفری به تهران، قراردادی برای انجام این دو سفر و دیگر مراودات ورزشی را کنار مقامات ایرانی امضا کند.
پیتر اوبر روت، یکی از مقامات اسبق کمیته المپیک آمریکا معتقد است، درصورت انجام این مبادلات ورزشی، سطح روابط دو کشور به حد مطلوبتری میرسد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها