تحقیقات نشان می دهد بروکلی و گوجه فرنگی ، سبزیجاتی که خاصیت ضد سرطانی آنها تایید شده به لحاظ اثر بر تومورهای پروستات نیز مورد توجه قرار گرفته اند و نکته مهم مصرف این دو با هم است.
کد خبر: ۱۳۱۹۵۸

به گزارش وب مد محققان می گویند اثر مضاعف فوق به این دلیل است که ترکیبات فعال بیولوژیک مختلف هریک در راههای ضد سرطانی متفاوت عمل می کنند.
آزمایشات انجام شده در موش های آزمایشگاهی نشان داده است تغذیه آنها با پودر گوجه و بروکلی باعث کاهش وزن تومورهای پروستات در این حیوان شده است. بروکلی به تنهایی باعث کاهش 42 درصدی وزن تومورها شد و این میزان برای گوجه فرنگی 34 درصد بود.
شاید تنها درمانی که به سطح اثر رژیم غذایی حاوی بروکلی و گوجه فرنگی می رسد جراحی است که گزینه مطلوبی برای مردان نیست. به گفته محققان اینکه تاثیر این دو ماده خوراکی با اثر جراحی قابل مقایسه است حائز اهمیت می باشد.
توصیه این محققان به مردان سالمندی که مبتلا به سرطان پروستات با رشد کم هستند و شیمی درمانی و پرتودرمانی میکنند این است که تغییر رژیم غذائیشان به سمت مصرف بروکلی و گوجه بیشتر را جدی بگیرند.
برای بهره مندی از فوائد ضد سرطانی این مواد که در مطالعه فوق مطرح شده ، یک مرد 55 ساله باید روزانه 1.4 فنجان بروکلی خام و 2.5 فنجان گوجه تازه ، یک فنجان سس گوجه مصرف کند.
این مطالعه نشان میدهد خوردن مواد غذایی بطور کامل بهتر از مصرف اجزاء جدا شده آنهاست. برای مثال خوردن یک گوجه فرنگی کامل بر دریافت قرص حاوی لیکوپن ارجحیت دارد و گوجه پخته حتی بهتر از خام آن است. پختن گوجه و بخار پز کردن یا حرارت دادن بروکلی قابلیت دسترسی بیولوژیک اجزاء ضد سرطانی موجود در آنها را افزایش می دهد.

همچنین در مورد بروکلی ترکیبات مفید پس از بریدن این سبزی به قطعات تشکیل می شوند. بنابراین توصیه می شود 5 دقیقه قبل از پختن به دو یا چهار قسمت تقسیم شود.
بروکلی و گوجه فرنگی موادی هستند که تهیه و پخت آسانی دارند و برای وعده های مختلف غذایی شامل ناهار و شام و حتی خوراک جزءی عصرانه می توان از آنها استفاده کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها