قدم به قدم با مناظرات انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰؛

اظهارات نامزدهای ریاست جمهوری پیش از برگزاری مناظره نخست

صحبت‌های نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری پیش از آغاز اولین مناظره را مشاهده می‌کنید.
کد خبر: ۱۳۱۹۳۱۲

به گزارش جام جم آنلاین، نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم امروز از ساعت ۱۵ وارد سازمان صدا و سیما شدند.

موضوع این مناظره که از ساعت ۱۷ آغاز می‌شود، اقتصادی است.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی اولین نامزدی که با تشریفات ویژه سازمان صدا و سیما وارد استودیو شماره ۱۱ معاونت سیما شد.

نوع کشورداری و حکمرانی ما مشکل دارد

قاضی زاده هاشمی قبل از ورود خود به استودیو ضبط مناظرات در جمع خبرنگاران گفت: علت حضورم در انتخابات این است که مشکل را در جا به جا کردن افراد نمی‌دانم؛ مسئله این نیست که فلان حزب سیاسی بیاید.

وی ادامه داد: مشکلات پایدارتر از این هاست ما ساختار‌های معیوب اداره کننده کشور داریم و نوع کشورداری و حکمرانی ما مشکل دارد و این باقی مانده از قبل از انقلاب است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: انقلاب اسلامی علی رغم توفیقات زیادی که داشته است، نهاد اداره کننده و نظام اداری کشور را نتوانسته است مطابق با نیاز مردم و آرمان‌های انقلاب مطابقت بدهد.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: من برای یک تحول عظیم در نظام مدیریت کشور پا به عرصه گذاشتم و در چند سالی که با جوانان کار می‌کنیم، این هدف را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: من صدای جوانان هستم، من صدای زنان و دختران هستم، صدای سربازان، آسیب دیدگان از بورس و عزیزانی که به خاطر عملکرد بد مدیریتی به خاطر کرونا جان باختند و مدافعین سلامتی هستم که در این مسیر جانانه جنگیدند، هستم.

قاضی زاده هاشمی در پایان گفت: رقیب خودم را شخص نمی‌دانم، آمدم تا زیر میز بزنم، نه زیر میز برخورد با اشخاص، زیر میز روش کشورداری.

اقتصاد را باید از حصر سیاست خارج کنیم

عبدالناصر همتی به عنوان دومین نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز در رسانه ملی حضور یافت.

وی در بدو ورود به محل رسانه ملی ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و شهادت امام جمعفر صادق (ع) گفت: من در حال حاضر یک شهروند عادی هستم تا چند روز پیش رئیس کل بانک مرکزی بودم و یک استاد دانشگاهم آماده ام مقابل یک جریانی که تلاش می‌کنند کشور را با سیاسی کاری اداره کنند بگویم مشکلات اقتصادی کشور راه حل دارد آمده ام بگویم که حصر ایران را باید پایان دهیم. آمده ام بگویم اقتصاد را باید از حصر سیاست خارج کنیم.

جوانان را باید از حصر مقررات خارج کنیم نفت را از حصر آمریکا خارج کنیم و مردم را از حصر یک جریان که ۵ نامزد آن در این انتخابات حضور دارند خارج کنیم. شما فرمودید رقیب شما کیست که باید بگویم رقیب من همین ۵ نامزد هستند. قهرمردم مهمترین رقیب من است و اگر مردم قهر خود را کنار بگذارند من رقیبی نخواهم داشت.

هر کدام از آقایانی که مسبب وضعیت موجود بودند رقیب من هستند

محسن رضایی سومین نامزدی است که وارد رسانه ملی شد. وی در بدو ورود گفت: سالگرد ۱۵ خرداد را گرامی می‌دارم؛ سالگردی که نقطه جدیدی در حیات سیاسی کشور رقم زد. من برای دفاع از ملت ایران و دفاع از میراث انقلاب به مناظرات انتخاباتی امده ام تا بتوانم برنامه‌های خود را مطرح کنم و به عنوان سرباز وطن از این میراث بزرگ پاسداری کنم.

رضایی اظهار داشت: کاملا آمادگی دارم با وضعیت موجود که در کشور مستقر شده رقابت کنم. هر کدام از آقایانی که مسبب وضعیت موجود بودند رقیب من هستند. من جز برای دفاع از ملت ایران و جز برای حقیقت گفتن مسیر دیگری را پیش نخواهم گرفت و هیچ نوع مسامحه‌ای را به خود راه نخواهم داد.

وی اظهار کرد: امیدوارم وظیفه‌ای که شهدا برگردن من گذاشته اند ادا کنم.

سعید جلیلی به عنوان چهارمین نامزد در رسانه ملی حضور یافت.

رقیب ما کسی است که کشور را متوقف کند، معطل کند و هر روز یک بهانه بیاورد

سعید جلیلی داوطلب دیگری بود که به محل رسانه ملی وارد شد. وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشور ۸ سال روند کندی داشت و در بسیاری از موضوعات توقف داشت و در این ۸ سال تحولات کشور را دنبال کردیم و برنامه نوشتیم کشور ظرفیت این را دارد که به یک جهش برسد.

وی افزود: رقیب ما کسی است که کشور را متوقف کند، معطل کند و هر روز یک بهانه بیاورد.

جلیلی ادامه داد: روش ما این است با اقناع و اخلاق اسلامی مطالب خود را به ملت بیان کنیم، حضور پر شور و گسترده مردم و انتخاب آگاهانه آن‌ها کشور را به جهش می‌رساند.

رقیب من فساد و ناکارآمدی است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از ورود به سازمان صدا و سیما در جمع خبرنگاران گفت: عرض تسلیت دارم به مناسبت شهادت امام صادق(ع) و یاد و خاطره امام بزرگوارد و شهدای ۱۵ خرداد را گرامی می‌دارم. پرچمی که امام بزرگوار برافراخت و شهدای گرامی به دنبال آن بودند اجرای عدالت بود.

وی ادامه داد: امروز یعد از ۴۰ سال مبارزه با فقر، فساد و... ایجاد یک تحول مساله مهم کشور است. تغییر وضع موجود لازمه اش ورود با معنای مردم در صحنه و اراده مردم است.

حجت الاسلام رئیسی افزود: خواست مردم حضور من در صحنه بود و بنده به عنوان یک طلبه به این خواسته لبیک گفته و آمدم که خدمتگزار مردم باشم. در این میدان و ابتدای ورودم به این عرصه هم گفتم که آن چیزی که می‌تواند رقیب من باشد؛ این رقیبانی که به ظاهر هستند همه محترمند و هرکس می‌تواند وارد صحنه شده و نظری داشته باشد، اما من رقیب خود را ناکارآمدی و فساد می‌دانم.

وی گفت: مردم عزیز ما با آن چه مطرح می‌شود و با راهکار‌های حل مساله قضاوت کنند و ببینند که آیا فرد را در این جایگاه می‌بینند که بتواند شعارهایش را عملی کند یا خیر؛ مردم باید قضاوت کنند کسی که وارد می‌شود صادق القول باشد. به نظرم باید داوری‌اش را بر عهده مردم گذاشت.

فقط رئیسی رقیب من است

محسن مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از ورود به سازمان صدا و سیما در جمع خبرنگاران بیان کرد: سعی می کنم صادقانه با مردم صحبت کنم و راهکارها را ارائه دهم‌. عرصه مشکلی است و نامزدها باید سابقه‌شان مشخص باشد.

او افزود: تنها رئیسی بر اساس نظرسنجی‌ها رقیب من است.

آمده‌ام با ناکارآمدی، فساد و باندبازی رقابت کنم

علیرضا زاکانی آخرین نامزدی بود که برای حضور در اولین مناظره وارد سازمان صدا و سیما شد. وی پس از ورود به سازمان صدا و سیما در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز ۱۵ خرداد را بزرگ می‌شمارم و هزاران درود بر امام و شهدا می‌فرستم. بنده با استدلال، منطق و عدد و رقم به عزیزان و رقبای خودم مواردم را مطرح کنم تا هم قابل قضاوت باشد و با واقعیت جامعه منطبق باشد و شعاری نباشد همچنین راهکار عبور از مشکلات را ذکر می‌کنم.

زاکانی گفت: اعلام می‌کنم توانمندی داخل کشور بالاست و الان که به این وضع اسفناک رسیدیم همان دلیلی است که آمده‌ام با ناکارآمدی، فساد و باندبازی رقابت کنم؛ من آمده‌ام حق مردم را بگیریم. کسانی هستند که از سر سیری شب خوابشان نمی‌برد در حالی که برخی از گرسنگی سنگ به شکم هایشان می‌بندند.

وی افزود: رقیب خود را فساد، ناکارآمدی، قبیله سالاری و غیرشایسته سالاری می‌دانم؛ امیدارم حق مردم را بگیریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها