ایرنا: وزیر جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی به دلیل داشتن سیستم دولتی یک عمر طولانی دارد و به رغم طولانی بودن آن همراه با زمان پیش نیامده است.
کد خبر: ۱۳۱۶۰۲

مهندس محمدرضااسکندری روز پنجشنبه در دیدار با مسوولان شهرستان فسا افزود: اگراز علم و فنآوری که در شرایط امروز حیاتی است درستاستفاده میکردیم، از خیلی اتفاقات امروز در بخش کشاورزی کشور، جلوگیری میکردیم.
وی اظهار داشت:دانش و فنآوری مدرن مناسب با زمان وارد بخش کشاورزی نشده است.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: برای استفاده از آخرین فنآوری در بخش کشاورزی و ایجاد فضا و زمینه در آن، استفاده از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی امری ضروری است.
مهندس اسکندری گفت: در استان فارس که استان گندم است، متوسط تولید گندم زیر پنج تن در هکتار است و در برخی ازشهرستانها بالای شش تن است، اما اگر ازامکانات وعلم و تکنولوژی درست استفاده کنیم،باید بیش ازاین تولید داشته باشیم.
نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت : مشکل اصلی این شهرستان که یکی از قطبهای مهم کشاورزی استان و کشور است، بحث آب است.
دکترمحمدحسین دوگانی افزود:شهرستان فسا فاقد رودخانه دائمیاست، کشاورزی متکی به آبهای زیرزمینی است که به دلیل خشکسالیهای اخیر و برداشتهای بی رویه در وضعیت نامناسبی قرار گرفته و برخی از جلگههای این شهرستان به بیابانهای بیآب و علف تبدیل شده است.
وی گفت:این روزها که مرزها باز است وبا کشورهایی رقابت میکنیم که آبشان کافی و خاکشان بسیار حاصلخیز و کودشان طبیعی است، رقابت برای ما سخت تر خواهد شد.
سفر وزیر کشاورزی به شهرستان فسا همزمان با سفر استانی رییس جمهوری به فارس انجام شده است.
شهرستان فسا در کیلومتری جنوب شرق واقع شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها