حمله قلبی خاموش، یا حمله قلبی فاقد علائم شایع، ۴۵ درصد از حملات قلبی را تشکیل می دهد و مردان بیش از زنان دچار این نوع حمله قلبی می شوند.
کد خبر: ۱۳۱۵۰۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، این نوع حمله قلبی از این جهت خاموش شناخته می‌شود که فاقد شدت حملات قلبی کلاسیک مانند درد قفسه سینه، درد در بازو یا تعریق و تنگی نفس است.

با این حال از نظر بدنی، آنها یک حمله قلبی طبیعی هستند که در نتیجه تجمع چربی و مواد دیگر در شریان‌های تغذیه کننده آن، خون رسانی به قلب را ناگهان مسدود می‌کند. این شرایط باعث آسیب به بافت شده و می‌تواند کُشنده باشد.

«جروم منت»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان دانشگاه بیرمینگام، در این باره می‌گوید: «برخی افراد چند ساعت قبل از بروز حمله قلبی، احساس خستگی یا احساس حال خوب نداشتن را گزارش می‌کنند.»

گاهی اوقات، درد قفسه سینه وجود دارد، اما حس حالت تهوع به قدری غالب است که افراد ممکن است علائم را با آنفلوانزا اشتباه بگیرند.

به گفته محققان، بروز علائم شبه آنفلوآنزا همیشه نگران کننده و نشانه حمله قلبی نیست، اما اگر چاق، کم تحرک، دارای فشار خون بالا و سابقه خانوادگی بیماری قلبی هستید، باید علائم خود را جدی بگیرید.

محققان توصیه می‌کنند اگر چندین هفته علائم مبهمی شبیه آنفلوآنزا داشتید حتماً به پزشک مراجعه نمائید.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها