نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مردم می‌توانند با خوردن هر روز یک فنجان سبزیجات غنی از نیترات، خطر ابتلای خود به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند.
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مردم می‌توانند با خوردن هر روز یک فنجان سبزیجات غنی از نیترات، خطر ابتلای خود به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند.
کد خبر: ۱۳۱۴۳۰۰

به گزارش جام جم آنلاین، نتایج یک بررسی که توسط محققان استرالیایی صورت گرفته نشان می‌دهد، مصرف هر روز یک فنجان سبزیجات برگ سبز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

طبق یک تحقیق استرالیایی، مردم می‌توانند با خوردن هر روز یک فنجان سبزیجات غنی از نیترات، خطر ابتلای خود به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند.

این مطالعه که به تازگی صورت گرفته و نتایج آن منتشر شده به طور مشترک توسط دانشگاه ادیث کاوان، دانشگاه استرالیای غربی و انجمن سرطان دانمارک انجام شد و یافته‌های آن در مجله اروپایی اپیدمیولوژی منتشر شد.

بر اساس داده‌های به دست آمده از بیش از ۵۰ هزار نفر از ساکنان دانمارک در طی یک دوره ۲۳ ساله، محققان دریافتند افرادی که بیشترین سبزیجات غنی از نیترات را مصرف می‌کنند ۲.۵ میلی متر جیوه فشار خون سیستولیک پایین‌تر و ۱۲ تا ۲۶ درصد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در آنها کمتر از افراد دیگر است .

کاترین بوندونو از دانشگاه ادیث کاوان و محقق این پژوهش می‌گوید: مصرف روزانه ۶۰ میلی گرم نیترات گیاهی (یک فنجان سبزیجات برگ سبز) می‌تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد، به نظر می‌رسد مصرف بیش از این مزیت دیگری ندارد.

بوندونو ادامه داد: مردم برای افزایش سطح نیترات خود نیازی به مصرف مکمل ندارند زیرا این مطالعه نشان داد هر روز یک فنجان سبزیجات برگ دار برای استفاده از پیشگیری از بیماری‌های قلبی کافی است.

وی یادوار شد:گفت این روش برای بیماری شریان محیطی بهترین است؛ بیماری شریان محیطی یک مشکل گردش خون شایع است که در آن شریان های باریک باعث کاهش جریان خون به اندام های بدن می شوند. در مبتلایان به این بیماری، اندام های بدن (معمولا پاها) به اندازه کافی خون مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند و این امر موجب بروز علائم زیادی می شوند که مهمترین آن ها درد پا هنگام راه رفتن است. بیماری شریان محیطی نیز احتمالاً نشانه تجمع بیش از حد رسوبات چربی در شریان ها (آترواسکلروز) است.

بیماری‌های قلبی عروقی دلیل اصلی مرگ و میر در سطح جهانی است که هر ساله حدود ۱۷.۹ میلیون نفر بر اثر آن جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته بوندونو، مخلوط کردن یک فنجان سبزیجات سبز برگ برای تهیه اسموتی نیز یک روش آسان برای پر کردن نیاز روزانه بدن به سبزیجات برگ دار است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها