jamejamonline
دانش خودرو کد خبر: ۱۳۱۳۲۸۱   ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰  |  ۰۷:۰۶

رقابت تماشایی بین اوروس، ب‌ام‌و X6 M، مرسدس GLE63

درگ سوپراسپرت‌های قدبلند را مشاهده کنید (+فیلم و عکس)

لامبورگینی یکی از معدود سوپراسپرت‌سازانی است که روی به ساخت یک کراس‌اوور آورده است.این خودرو که اوروس نام دارد، یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا محسوب می‌شود و می‌توان آن‌را یک سوپراسپرت قدبلند دانست.

به گزارش جام جم آنلاین، اما اوروس در بازار تنها نبوده و با رقبایی مثل ب‌ام‌و X6 M کامپتیشن و مرسدس GLE63 S AMG مواجه است بلکه این کراس‌اوورهای آلمانی توسط یک سوپراسپرت‌ ساز تولید نشده‌اند اما شایستهٔ رقابت با اوروس هستند زیرا ب‌ام‌و و مرسدس بنز در زمینهٔ خودروهای پرفورمنس سابقه‌ای اثبات‌ شده دارند.

علاوه بر این، سال‌ها پیش از ساخت پروتوتایپ یا کانسپت اوروس، نسخه‌های پرفورمنس X6 M و ML63 عملکرد چشمگیری را به دنیای شاسی‌بلندها آوردن بودند.

درگ سوپراسپرت‌های قدبلند را مشاهده کنید (+فیلم و عکس)

بنابراین جدال میان این دو آلمانی و گاو خشمگین ایتالیایی می‌تواند جذاب باشد؛ اما پیش از آنکه سراغ تماشای ویدئوی درگ این سه کراس‌اوور پرفورمنس برویم، بهتر است نگاهی به اعداد و ارقام بیندازیم.

مهم‌ترین عضو این جمع یعنی اوروس، به لطف پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی خود که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، قوی‌ترین خودروی رقابت هم محسوب می‌شود.

رقیب بعدی ب‌ام‌و X6 M کامپتیشن با پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو است که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

ضعیف‌ترین عضو جمع هم مرسدس GLE63 S است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند؛ بنابراین، مرسدس کمی ضعیف‌تر از ب‌ام‌و است اما گشتاور بسیار بیشتری دارد که هم‌سطح اوروس قرار می‌گیرد.

درگ سوپراسپرت‌های قدبلند را مشاهده کنید (+فیلم و عکس)

مسابقهٔ درگی که بین این سه خودرو توسط تراتل هاوس برگزار شده تقریباً همان‌طوری پیش می‌رود که انتظار داشتیم.

X6 M کامپتیشن تقریباً به سریعی اوروس است اما در پایان این گاو خشمگین سنت آگاتا است که پیروز می‌شود و رقیب باواریایی با اختلاف اندکی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

درگ سوپراسپرت‌های قدبلند را مشاهده کنید (+فیلم و عکس)

اینجا اما یکی از ویدئوهای نادری است که در آن یک مرسدس ۶۰۰ اسب بخاری خیلی کُند به نظر می‌رسد و آخر می‌شود.

پس‌ازاین، درگ دوم بدون استفاده از لانچ کنترل برگزار می‌شود که در اینجا جای لامبورگینی و ب‌ام‌و عوض می‌شود اما به حال مرسدس فرقی ندارد.

در آخر هم خودروها در یک مسابقهٔ رولینگ به مصاف هم می‌روند که می‌توانید نتیجهٔ آن‌را خودتان در ویدئوی زیر تماشا کنید.

تعداد بازدید : 78

منبع: پدال

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
رصدخانه ملی افتتاح شد؛ با تلسکوپی که آینه نداشت!

رصدخانه ملی افتتاح شد؛ با تلسکوپی که آینه نداشت!

از وقتی خبر رسید قرار است رصدخانه ملی ایران پس از قریب به دو دهه تلاش و کوشش محققان کشور، صبح دوشنبه هفتم تیر افتتاح شود، موجی از غرور و شادی در دل همه علاقه‌مندان به پیشرفت علم در کشور و به‌ویژه میان دانشجویان اخترفیزیک و کیهان‌شناسی و محققان این حوزه ایجاد شد.

ضرورت تدوین دستورالعمل ساخت‌ و ساز در پهنه‌ های گسلی

ضرورت تدوین دستورالعمل ساخت‌ و ساز در پهنه‌ های گسلی

با توجه به این‌که وجود گسل و جابه‌جایی احتمالی آن هنگام زلزله در سطح زمین، تأثیر مخربی روی ساختمان‌ها و شریان‌های حیاتی واقع بر روی آن و اطراف داشته و خطرناک است، توجه به مخاطرات مربوط از مهم‌ترین پارامترهای برنامه‌ریزی توسعه شهری در مناطق لرزه‌خیز محسوب می‌شود؛ از این‌رو با توجه به قرارگیری شهر تهران روی گسل‌های فعال با سابقه لرزه‌خیزی، لازم است در مطالعات شهرسازی و طرح‌های تفصیلی مربوط، این عامل نیز لحاظ شود.

گفتگو

بیشتر
شبی که دلباخته دماوند شدم

به مناسبت روز ملی دماوند، گفتگو کرده‌ایم با مجید قهرودی، عکاس نجومی و کوهنوردی که خیره‌کننده‌ترین نماها را از عظمت دماوند ثبت کرده‌ است

شبی که دلباخته دماوند شدم

نیازمندی ها