هیچ چیزی قدرت شما را بیشتر از متمرکز کردن ذهنتان روی دسته مشخصی از هدف‌ها حفظ نمی‌کند.
کد خبر: ۱۳۱۲۵۳۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  مدیریت استراتژیک زمان, کلید موفقیت است. به همین دلیل، اغلب کار‌های بسیار مهمی که انجام می‌دهید به زمان زیادی نیاز دارند که بدون وقفه انجام شوند و از طرفی دیگر، مهارت‌های سازمانی و توانایی شما در استفاده بهینه و مفید از زمان، در توانایی شما برای کمک به کار و زندگیتان نقش مهم و اساسی دارند.

افراد موفق، هر روز یک دوره زمانی خاص را برای چشم انداز و کار‌های تلفنی خود اختصاص می‌دهند و به جای تأخیر در کاری که دوستش ندارند، تصمیم می‌گیرند که در یک ساعت ثابت بین ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۱:۰۰ با تلفن تماس بگیرند و سپس با نظم و انسجام، کار‌هایی که از قبل تعیین کرده اند را انجام دهند.

بسیاری از مدیران بازرگانی، هر روز زمان مشخصی را درنظر گرفته تا به طور مستقیم با مشتریان خود تماس بگیرند و بازخورد‌ها را دریافت کنند و یا این که به مکاتبات پاسخ دهند.

برخی از افراد موفق، هر روز بازه زمانی ۳۰ تا ۶۰ دقیقه خاصی را برای ورزش اختصاص می‌دهند و بسیاری از این افراد موفق نیز هر شب ۱۵ دقیقه را به مطالعه کتاب‌های خوب اختصاص می‌دهند. به این ترتیب، با گذشت زمان، سرانجام ده‌ها نوع از بهترین کتاب‌های نوشته شده را مطالعه می‌کنند.

کلید موفقیت برنامه ریزی، بازه‌های زمانی است که باید آن‌ها را به صورت استراتژیک مدیریت کرد و رمز موفقیت در حوزه کار نیز در این بازه‌های زمانی خاص است که باید از طریق مدیریت استراتژیک انجام شود و بدنبال آن، با خود قرار ملاقات‌های کاری بگذارید و سپس برای حفظ آن‌ها به کار‌های خود نظم دهید. بنابراین، ۳۰،۶۰ و یا حتی ۹۰ دقیقه از زمان را جدا کرده و برای کار کردن و انجام کار‌های مهم استفاده کنید.

بسیاری از افراد با بهره وری بالا، در طول روز، برای فعالیت‌های خاصی در بازه‌های زمانی از پیش برنامه ریزی شده برنامه ریزی می‌کنند و زندگی شغلی خود را در حین انجام تکالیف کلیدی بنا می‌کنند و در نتیجه، هر چقدر تولیدات این افراد بیشتر باشد در نتیجه، به طور متوسط، بهره وری دو برابر، سه برابر و حتی پنج برابری خواهند داشت.

افراد موفق از برنامه ریزی زمان استفاده می‌کنند

یک پلنر یا دفترچه برنامه ریزی، بر اساضضس روز، ساعت و دقیقه که همگی از قبل سازماندهی شده باشند می‌تواند یکی از قدرتمندترین ابزار‌های بهره وری شخصی باشد چرا که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا ببینید چگونه و در چه زمان‌هایی می‌توانید بر روی کار خود تمرکز بیشتری داشته باشید و به صورت مطلوب کار کنید.

افراد موفق، در طول مدت کار، تلفن همراه خود را خاموش می‌کنند، همه مواردی که باعث حواس پرتیشان می‌شوند را ازبین می‌برند و بی وقفه کار می‌کنند و یکی از بهترین عادت‌های کاریشان این است که صبح زود از خواب بیدار می‌شوند و صبح ها، چند ساعتی در خانه کار می‌کنند که همین عادت آن‌ها باعث می‌شود که آن‌ها بتوانند در محل کار، سه برابر کار‌هایی که در خانه انجام می‌دهند را بدون وقفه و حتی در یک دفتر شلوغ که با ارباب رجوع و تماس‌های تلفنی زیادی روبرو هستند انجام دهند.

از هر دقیقه وقت خود به درستی استفاده کنید

هنگامی که برای یک کار و فعالیت تجاری و اقتصادی پرواز دارید، می‌توانید قبل از عزیمت، برای کار خود برنامه ریزی دقیق کنید و در طول زمانی که در پرواز هستید به فعالیت‌های خود بپردازید؛ به طوری که وقتی هواپیما بلند می‌شود می‌توانید در طول پرواز، بدون وقفه کار کنید و در نهایت، از حجم کار‌هایی که انجام داده اید متعجب خواهید شد.

یکی از کلید‌های سطح بالای عملکرد و بهره وری این است که شما باید روی هر دقیقه حساب باز کرده و برای تکمیل بخش‌های کوچک کار‌های بزرگتر، از زمان سفر استفاده کنید، چیزی که اغلب, " هدیه زمان " نامیده می‌شود.

به یاد داشته باشید که هرم‌ها با یک بلوک ساخته شده اند و یک زندگی و یک شغل بزرگ در یک زمان ساخته می‌شوند و وظیفه شما در مدیریت زمان این است که دوره‌های متمرکز موردنیاز برای کار‌های مهم خود را به صورت خلاقانه و به خوبی و طبق برنامه تنظیم کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها