در راستای تحقق تشکیل پرونده سلامت ایرانیان:

الکترونیکی شدن تمامی خدمات تشخیصی درمانی بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت

مدیرکل سازمان بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: از اول اردیبهشت ماه سال جاری بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی تمامی خدمات را به صورت الکترونیکی دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۱۳۰۹۹۶۲

به گزارش جام جم آنلاین  فریده جعفری از ارائه تمامی خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: در راستای اجرای بند"ج" و "ز" تبصره 17 قانون بودجه سال 1400 و بر اساس بخشنامه صادره از سوی ستاد مرکزی سازمان بیمه سلامت ایران و همچنین جهت تامین زیرساختهای لازم در مطبها و تمامی مراکز تشخیصی و درمانی طرف قرارداد در جهت کاهش کاربرد دفترچه کاغذی و حذف تدریجی آن ، از اول اردیبهشت ماه سال جاری بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی تمامی خدمات را به صورت الکترونیکی دریافت خواهند کرد.
وی افزود: با این اقدام بیمه شدگان دیگر نیازی به ارائه دفترچه درمانی به مطبها و موسسات تشخیصی و بیمارستانها نخواهند داشت و تنها با ارائه کارت ملی یا شماره ملی خود مورد ویزیت و دریافت خدمات قرار خواهند گرفت.
مدیرکل سازمان بیمه سلامت آذربایجان غربی در ادامه عنوان کرد: با اجرایی شدن این اقدام در ایام شیوع بیماری کرونا تبادل کاغذ کاهش یافته و افراد با مراجعه به داروخانه یا آزمایشگاه یا رادیولوژی با ارائه کد ملی و کد رهگیری داروهای نسخه تجویزی خود را از داروخانه و خدمات دیگر تجویزی الکترونیکی را از موسسات مورد درخواست دریافت خواهند کرد
وی اظهار کرد:  فرایند الکترونیکی سازی خدمات در دیگر صندوقهای این اداره کل همچنان و به تدریج ادامه دارد و این اداره کل در گام بعدی صندوق بیمه سلامت روستائیان و سایر صندوقها را در فاز الکترونیکی سازی دریافت خدمات قرار خواهد داد. 
جعفری خاطر نشان کرد: اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی، صندوق بیمه سلامت ایرانیان پنج صندوق این سازمان می‌باشند. .
وی ادامه داد:صندوق بیمه سلامت همگانی در استان دارای 508 هزار و 544 نفر بیمه شده می‌باشد.  
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها