مدیرکل بیمه سلامت مازندران خبر داد

پوشش بیمه‌ای برای 4 هزار و 500 بیمار خاص در استان

مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی  گفت: با ابلاغ سازمان بیمه سلامت قسمت اعظمی از دفترچه های اداره کل بیمه سلامت تا پایان شهریور سال جاری تمدید شدند.
کد خبر: ۱۳۱۲۰۲۷
به گزارش جام جم آنلاین فریده جعفری ضمن اشاره به تمدید خودکار دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان شهریورماه 1400 ، عنوان کرد: طبق ابلاغ سازمان بیمه سلامت قسمت اعظمی از دفترچه‌های این اداره کل به جهت حذف مراجعات حضوری و کمک به قطع زنجیره کرونا تا پایان شهریورماه سال جاری به طور خودکار تمدید شد.   
وی از تحت پوشش بودن بیش از دو میلیون نفر در آذربایجان غربی از صندوق‌های بیمه سلامت خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از دو میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه پایه درمان صندوق های بیمه سلامت می باشند که جهت رفاه حال بیمه شدگان و جلوگیری از مراجعات به دفاتر پیشخوان دولت مقرر شد اعتبار دفترچه های درمانی که تاریخ اتمام اعتبار آنها بعد از اول فروردین 1400 باشد تا پایان شهریور 1400 در صندوق های کارکنان دولت ، روستاییان ، سلامت همگانی و بیماران خاص صندوق بیمه سلامت ایرانیان به صورت سیستمی تمدید شود و بیمه شدگان دیگر نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان ندارند.
مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت به راحتی با شماره گیری #1666* می‌توانند از نوع صندوق بیمه ای و تاریخ اعتبار دفترچه بیمه سلامت خود اطلاع پیدا کنند.
*پرداخت 10 روزه برای اجرا کنندگان طرح الکترونیکی تجویز نسخ  
وی همچنین از طرح تشویقی این اداره کل برای اجرا کنندگان طرح الکترونیکی اشاره کرد و گفت: همچنین نسخ و اسنادی که به شیوه الکترونیک تجویز و تهیه شود طی 10 روز پس از تحویل به بیمه سلامت، پرداخت می‌شوند. 
مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی تصریح کرد: این طرح به منظور ایجاد انگیزه برای تجویز و ارائه الکترونیک نسخ و خدمات توسط پزشکان و موسسات اجرا می‌شود و مطالبات آن دسته از پزشکانی که اقدام به ثبت الکترونیک نسخ کنند ظرف مدت 10روز پس از تحویل به بیمه سلامت به صورت 100 % پرداخت خواهد شد. 
وی ادامه داد: هم اکنون نیز دسترسی به سامانه نسخه الکترونیک سازمان برای تمامی پزشکان طرف قرارداد بخش خصوصی فراهم شده است و این پزشکان میتوانند نسبت به تجویز الکترونیک اقدام کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها