مدیر کل تامین اجتماعی کرمان در گفتگو با جام جم آنلاین

بهره‌مندی یک میلیون و ۵۱۷ هزار کرمانی از بیمه تأمین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان در گفتگو با جام جم آنلاین کرمان با بیان اینکه یک میلیون و ۵۱۷ هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: سازمان تامین اجتماعی در کشور بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور است که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش تعهدات قانونی و بیمه‌ای خود قرار دارد.
کد خبر: ۱۳۰۹۵۲۰
به گزارش جام جم آنلاین کرمان، علی حسینی افزود:در سطح کشور بالغ بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار  مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی داریم و تعهد مالی سازمان، ماهیانه بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان در سطح کشور است.

وی  با اشاره به اینکه یک میلیون و ۵۱۷ هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند تصریح کرد: در استان بالغ بر ۵۲ هزار و ۳۰۰ کارگاه فعال وجود دارد که کارفرمایان این کارگاه‌ها جزو شرکای تامین اجتماعی هستند و در این کارگاه‌ها ۳۴۸ هزار نفر به‌عنوان بیمه‌شده مستقیم مشغول به‌کار هستند.

وی ادامه داد:در کنار ۳۴۸ هزار نفر بیمه‌شده اصلی که اجباری تلقی می‌شوند، در سطح استان کرمان بالغ بر ۱۵۰هزار خانوار بیمه‌شده توافقی سازمان تامین اجتماعی داریم که  از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه در سطح استان کرمان بالغ بر ۱۲۵ هزار خانوار در حال حاضر مستمری‌بگیر هستند که ماهیانه نزدیک به ۴۰۰میلیارد تومان با عنوان تعهدات قانونی به این بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود گفت: سازمان به لحاظ تنوع خدمات و هدایت‌های بیمه‌ای که در قبال بیمه‌شدگان، کارفرمایان و از رفت و آمد و اینکه از مراجعات غیرحضوری مردم به سازمان جلوگیری کند، طرح ۳۰۷۰ را از آبان‌ماه سال1399 به مرحله اجرا گذاشته است.

وی افزود:در این طرح ۳۰ خدمت سازمان از حضوری به غیرحضوری تبدیل شده و بالغ بر ۷۰ میلیون نفر از مراجعه حضوری  به شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی حذف شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۲ خدمت از خدمات سازمان تامین اجتماعی غیرحضوری انجام می‌شود،تاکیدکرد:بیمه‌شدگان بدون‌مراجعه به شعب و واحدهای اجرایی تامین اجتماعی می‌توانند از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی بهره‌مند شوند. همچنین با حذف دفاتر درمانی بیمه‌شوندگان از اسفندماه سال گذشته دیگر نیازی به دفترچه‌های درمانی و تولید دفترچه‌های درمانی جدید نیست و افراد با مراجعه به مراکز درمانی تحت پوشش و یا مراکز طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی با ارائه کدملی از خدمات درمانی بهره‌مند خواهند شد.

حسینی محمودآبادی، همچنین با بیان اینکه در استان کرمان ماهیانه بالغ بر ۴۰۰میلیارد تومان به انواع مستمری بگیران و تعهدات کوتاه مدت بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود افزود:  با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است  و منابع آن باید از محل حق بیمه‌ها تامین شوند؛ انتظاری که از کارفرمایان و بیمه‌شدگان توافقی  داریم حق بیمه‌های خود را در موعد مقرر پرداخت کنند تا این سازمان به موقع بتواند به تعهدات قانونی خود عمل کند.
  
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان  خاطرنشان کرد: کارفرمایان در استان کرمان حدود یک هزار میلیارد تومان به  تامین اجتماعی بدهکار هستند و به منظور سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و بهبود فضای کسب و کار و حمایت از واحدهای تولیدی، صنعتی و صنایع و معادن استان آمادگی برای تقسیط بدهی را برای کارفرمایان براساس قانون را داریم. 
 
حسینی محمودآبادی، با بیان اینکه در حال حاضر تامین اجتماعی استان کرمان متشکل از ۲۶ شعبه اجرایی، ۱۷ شعبه اقماری و ۱۳ واحد کارگزاری و ۷۱۰ کارمند در سطح استان مشغول ارائه خدمت به جمعیت تحت پوشش است بیان کرد: شعب اقماری در راستای تکریم ارباب رجوع و در جهت سهولت دسترسی مخاطبان سازمان در اقصی نقاط استان و همچنین کاهش هزینه ارائه خدمات از طریق عدم ایجاد شعبه به روش سنتی و با استفاده از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و تکنولوژی ارتباطی ایجاد شده است.  

وی افزود: واحدهای کارگزاری نیز با هدف تقلیل حجم ارباب رجوع در شعب و تسریع و تسهیل امور بیمه‌شدگان و کارفرمایان و افزایش رضایت مندی در بین مخاطبان و جلوگیری از گسترش واحدهای اجرایی با واگذاری بخشی از امور جاری به کارگزاری ها به عنوان نمایندگان سازمان و سپردن برخی از امور بیمه‌ای به افراد واجد شرایط و با تجربه ایجاد شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها