jamejamonline
دانش خودرو کد خبر: ۱۳۰۹۶۸۳   ۱۸ فروردين ۱۴۰۰  |  ۰۷:۰۴

«فیات ۵۰۰» دیگر در بازار آمریکا عرضه نمی‌شود. این امر به معنی عدم حضور آبارث ۵۰۰ تیز و فرز در این کشور نیز می‌باشد. از آنجایی که دیگر خبری از آبارث فیات ۱۲۴ اسپایدر هم نیست بنابراین این شرکت بصورت رسمی در آمریکا حضور ندارد و استلانتیس نیز برنامه‌ای برای تغییر این وضعیت نداشته است. از آنجایی که فقط فیات ۵۰۰X در بازار آمریکا عرضه می‌شود بنابراین آینده این خودروساز ایتالیایی در بازار آمریکا چندان خوب به نظر نمی‌رسد.

به گزارش جام جم آنلاین، اما آبارث برای نشان دادن محصولات جذابی که از دست آمریکایی‌ها دور است اقدام به گرامیداشت تاریخ ۷۲ ساله خود کرده است.

این شرکت در ۳۱ مارس ۱۹۴۹ توسط مهندس ایتالیایی-اتریشی با نام کارلو آبارث تأسیس شد. لوگوی نمادین عقرب هم از علامت زودیاک الهام گرفته است.

این برند پرفورمنس ایتالیایی امروزه به خاطر کیت‌های تیونینگ خود، خودروهای رکوردشکن و تاریخچه‌ای درخشان در مسابقات شناخته می‌شود.

آبارث در طول این ۷۲ سال بیش از ۱۰ هزار پیروزی، ۱۰ رکورد جهانی و ۴ قهرمانی رالی جهانی را به دست آورده است.

سابقه حضور آبارث در مسابقات به سال ۱۹۵۰ و زمانی بازمی‌گردد که تازیو نوولاری در مسابقات تپه نوردی پالرمو مونته پله گرینو توانست پیروزی را از آنِ خود کند.

لوگوی آبارث در سال ۱۹۵۴ به‌روز شد و سپر دو رنگ آن به معنی پیروزی در نبردهای مسابقه‌ای می‌باشد. همین لوگو در سال ۱۹۶۲ دوباره به‌روز شد و پرچمی شطرنجی و واژه قهرمان دنیای ایتالیایی نقش بست.

چند سال بعد یعنی در سال ۱۹۶۹ لوگوی آبارث دوباره تغییر یافت و عقرب سیاه نونوار شده به همراه نوشته جدید آبارث روی آن دیده شد. در سال ۱۹۷۱ نیز با خریداری این برند توسط فیات پرچم ایتالیا روی لوگو پدیدار گردید.

در سال ۲۰۰۷ طراحی مدرن‌تری برای لوگوی این شرکت در نظر گرفته شده و در سال ۲۰۱۹ به‌منظور گرامیداشت هفتادمین سالگرد تأسیس آبارث پرچم شطرنجی به لوگوی این شرکت اضافه شد.

تمامی خودروهای جاده‌ای آبارث دارای لوگوی دوم در بخش عقب هستند که از نشان نصب شده روی تمامی خودروهای مسابقه‌ای این شرکت از دهه ۶۰ میلادی تاکنون الهام گرفته است.

آبارث در دنیای مسابقات همچنان به تأمین پیشرانه‌های مسابقات قهرمانی F4 ایتالیا و آلمان ادامه می‌دهد. آبارث ۱۲۴ نیز برای سومین سال در مسابقات رالی اروپا حضور خواهد یافت.

این شرکت در اروپا محصولات مدل ۲۰۲۱ خود را با چهار نسخه ۵۰۰ هاچبک شامل ۵۹۵، توریسمو، کامپتیزیونه و اسنس عرضه خواهد کرد.

قوی‌ترین مدل‌ها یعنی کامپتیزیونه و اسنس از پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو با قدرت ۱۷۷ اسب بخار استفاده می‌کنند.

مدل ۵۹۵ کامپتیزیونه جدید با رنگ آبی رالی الهام گرفته از خودروی مسابقه فیات ۱۳۱ آبارث دهه ۷۰ میلادی عرضه می‌شود. رینگ‌های ۱۷ اینچی جدید این خودرو نیز از رینگ‌های لانچیا دلتا رالی اینتگراله دهه ۹۰ میلادی الهام گرفته‌اند.

این شرکت به منظور گرامی داشت هفتاد و دومین سالگرد تأسیس خود از طرفداران دعوت کرده تا لوگوی مدنظر خود را طراحی کنند. طرح‌های برگزیده در آینده توسط آبارث معرفی خواهند شد.

 

عقرب دوست‌ داشتنی دنیای خودرو! (+تصاویر)

عقرب دوست‌ داشتنی دنیای خودرو! (+تصاویر)

عقرب دوست‌ داشتنی دنیای خودرو! (+تصاویر)

عقرب دوست‌ داشتنی دنیای خودرو! (+تصاویر)

عقرب دوست‌ داشتنی دنیای خودرو! (+تصاویر)

عقرب دوست‌ داشتنی دنیای خودرو! (+تصاویر)

منبع: پدال

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

در پی انتشار گزارش روزنامه جام‌جم در چهارم دی ۹۹ با عنوان «یک فیس‌لیفت جدید» که به بررسی آرای کارشناسان درباره محصول جدید ایران‌خودرو (خودروی تارا) می‌پرداخت، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با جام‌جم ضمن اشاره به به برخی ویژگی‌های مهم خودروی تارا، هرگونه ارتباطی بین طراحی خودروی کراس‌اور کی۱۲۵ (K۱۲۵) که قرار است به‌زودی رونمایی شود با پژو ۲۰۰۸ را رد کرد.

عزم ملی، واکسن ملی

عزم ملی، واکسن ملی

دیروز واکسن کرونای تولید کشور به اولین داوطلبان تزریق شد. باید بدانیم کشورهای اندکی در جهان وجود دارند که به دانش تولید واکسن دست پیدا کرده‌اند.

گفتگو

بیشتر
کار ناتمام محققان با آرسیبو

مدیر عملیاتی تلسکوپ رادیویی ساردینیا در گفتگو با جام‌جم از داغ‌ترین حوزه‌های مطالعاتی در اخترشناسی رادیویی می‌گوید

کار ناتمام محققان با آرسیبو