سازنده واکسن روسی کرونا:

نوجوانان هم می توانند واکسن بزنند

الکساندر گینتسبورگ مدیر عامل مرکز ویروس شناسی گامالیا (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) گفت که هیچ مانعی برای واکسیناسیون نوجوانان با واکسن اسپوتنیک وی وجود ندارد.
کد خبر: ۱۳۰۹۰۳۸

به گزارش جام جم آنلاین، گینتسبورگ روز جمعه به خبرگزاری ریانووستی گفت: تزریق واکسن اسپوتنیک به نوجوانان بالای سن 14 سال هیچگونه عوارض فیزیولوژیکی در پی نخواهد داشت.

وی افزود: بنابرین تا آنجا که اطلاع دارم، هم اکنون وزارت بهداشت روسیه مساله واکسیناسیون نوجوانان را بررسی می کند.

واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه از اواسط دی سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تاکنون روس ها با واکسن اسپوتنیک وی، واکسیناسیون را انجام داده اند و بتازگی مرحله دوم آزمایشی واکسن «اپی واک کرونا» برای واکسیناسیون مردم در روسیه آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه هفته گذشته واکسن کرونا را تزریق کرد و برخی مقامهای ارشد این کشور از جمله سرگئی شایگو وزیر دفاع نیز با واکسن اسپوتنیک وی واکسیناسیون شده اند.

اخیراً یک مطالعه در مجله تخصصی «لنست» (The Lancet) نیز تایید کرد که واکسن اسپوتنیک وی بسیار موثر و بی خطر است.

روسیه نخستین کشوری بود که واکسن ضد ویروس کووید-۱۹ را یازدهم آگوست ۲۰۲۰ (۲۱ مرداد) به ثبت رساند. مرکز تحقیقات ملی همه گیر شناسی و میکروب شناسی «گامالیا» وابسته به وزارت بهداشت روسیه، این واکسن را تولید کرد. اسپوتنیک وی، واکسنی که بر پایه ناقل انسانی ساخته شده است و دو مرحله ای بودن آن در دو دُز تکمیل می شود.

موسسه تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا روسیه و متعاقب آن دکتر الکساندر گینتسبورگ، مدیر مرکز تحقیقات گامالیا در وزارت بهداشت روسیه که این واکسن را تولید کرده است، اعلام کرد: فاصله بین تجویز دوز اول و دوم دوز واکسن اسپوتنیک وی بین سه هفته تا دو ماه خواهد بود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها