واکنش صالحی‌امیری به کار‌شکنی علیه تیم‌ملی فوتبال

برخی به دنبال انزوای ایران هستند!

صالحی‌امیری مثل همیشه شفاف حرف می‌زند. سوالی مربوط به دیپلماسی ورزش نیست که او جوابی درباره‌اش نداشته باشد.
کد خبر: ۱۳۰۷۷۱۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، نشست روز گذشته او البته ارتباط زیادی به فوتبال نداشت اما وقتی خبرنگاران از او درباره کارشکنی‌های جدید AFC سوال کردند او این اتفاق را یک اتفاق سیاسی خواند. بخش‌های مهمی از حرف‌های رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک در زیر می‌آید.

کمیته ملی المپیک ایران تا سال ۸۶ عضو مجمع فدراسیون فوتبال بود، حذف کمیته از مجمع بر اساس مناقشه بین مدیران وقت و یک رفتار سلیقه‌ای بود نه ملی.
اگر رسانه نباشد نمی‌توانیم‌ با جامعه زبان مشترک داشته باشیم، ما بدون رسانه نه به مقصود می‌رسیم و نه به مقصد، هر مدیری که بنای تعالی دارد باید در محاسبات ارکان اربعه ورزش را که یکی از آنها رسانه است مورد توجه قرار بدهد.
صبح دیروز جلسه فوتبال با حضور سلطانی‌فر، عزیزی‌خادم، خطیب‌زاده و علی‌نژاد برگزار شد و موضوع آن اتفاقات اخیر و برگزاری مسابقات تیم‌ملی در بحرین بود. این تصمیم از نظر ما سیاسی و یک پازل است با هدفی کلان‌تر برای فشار بر ورزش و نشاط ملی.
 این پروژه به‌دنبال انزوای ایران است. دکتر ظریف به اینفانتینو نامه اعتراض نوشت و با چند کشور صحبت داشت‌، سلطانی‌فر نیز اعتراض کرد و ما هم به باخ، نامه اعتراضی نوشتیم. قرار شد فدراسیون فوتبال به اینفانتینو و کنفدراسیون آسیا اعتراض کند و برای پیگیری و ملاقات دوجانبه اقدام کند.
همه ظرفیت کشور برای حمایت از فوتبال بسیج شده است‌ آنچه اتفاق افتاد تصمیم ناعادلانه و غیرمنتظره است و از خلل فدراسیون فوتبال حداکثر بهره را بردند، مسؤولیت این بی‌تدبیری متوجه شیخ‌سلمان است، از ظرفیت حقوقی، سیاسی و ملی برای ابطال آن استفاده می‌کنیم، مباحث حقوقی در این مورد شکل گرفته است‌، آنچه اهمیت دارد این است که به افکار عمومی پاسخ دهیم که در حال پیگیری هستیم.
از من می پرسند که«مگر ما کرسی در فوتبال آسیا نداریم؟» من اطلاع ندارم، از آن فرد عزیزی که صاحب کرسی است تأثیر آن را سؤال کنید. من به‌عنوان رئیس کمیته ملی المپیک ایران اعتراض خود را به شورای المپیک آسیا و کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کردم و همچنین در جامعه موضع‌گیری رسمی نسبت به این اقدام داشتم‌.
برای نام کاروان ایران اسامی زیادی پیشنهاد شد که یکی از آنها ستارگان پارسی بود، مباحثی مطرح شد و واکنش‌هایی به‌همراه داشت، حتی در مورد به‌کار بردن واژه ستاره هم واکنش‌هایی داشتیم در حالی که می‌خواستیم نامی جامع داشته باشیم که دربرگیرنده همه باشد. شهیدان سلیمانی، فخری‌زاده، همت و سایر شهدا همگی ستارگان ایران‌زمین هستند، همان‌طور که بهداد سلیمی نیز ستاره ایران است. رأی مخاطبان در سایت نظرسنجی در مورد ستارگان ایران‌زمین بیشتر بود البته از نظر من پارسی درست‌تر است ولی رأی مردم اهمیت دارد.
مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها