اخبار جهان ورزش در چند خط؛

واکسن کرونا باعث مرگ ورزشکار مشهور شد

اخبار جهان ورزش را در چند خط اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۳۰۷۴۸۶

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار دنیای ورزش در چند خط است.

 

*یک بوکسور مشهور آمریکایی به نام ماروین هگلر که در دهه هشتاد میلادی افتخارات زیادی در ورزش بوکس به دست آورد در 66 سالگی درگذشت. دلیل مرگ این بوکسور عوارض واکسن کرونا ذکر شده است. نام واکسنی که او زده مشخص نیست اما بعید به نظر می رسد به غیر از فایزر چیز دیگری باشد.

 

*سایت CBS اسپورت از افزایش آسیب های مغزی در میان بوکسورها خبر داد و آمار را 10 درصد بیشتر از از 10 سال قبل محاسبه کرده است. همچنین بر اساس پژوهشی که در اینباره انجام شد مشخص شده است که بوکسورهای حرفه ای پنج الی 10 سال بعد از اتمام دوران حرفه ای خود با عوارض مغزی متعددی نظیر سرگیجه های شدید روبرو می شوند و خطرات بروز بیماری هایی مثل زوال عقل در آنها بسیار زیاد است.

 

*نشریه race & face پرده از نژادپرستی های چندجانبه و متعدد در ورزش آمریکا برداشته است. نکته بارز این است که نژادپرستی در بازیکنان و ورزشکاران رنگین پوست آمریکایی هم افزایش پیدا کرده است بدان معنا که یک بازیکن سفیدپوست از جمع سیاهان طرد و یا با او بسیار بدرفتاری می شود.

 

*هر چند سازمان جهانی بهداشت احتمال انتقال کووید19 از سطوح را بسیار ضعیف ارزیابی کرده است اما تحقیقات جدید نشان می دهد که رشته های بیسبال و تنیس رشته هایی هستند که در میان رشته های ورزشی بسیار بیشتر احتمال انتقال ویروس کرونا در میان بازیکنان وجود دارد چرا که ورزشکاران این دو رشته مدام توپ را لمس می کنند و تجهیزات مشترکی دارند. بر اساس این گزارش نمونه های زنده ویروس کرونا در توپ های والیبال، کریکت، فوتبال و بسکتبال هم رویت شده است.

 

*بر اساس گزارش وب سایت «اسپورتی تل» کریکت، هاکی و تنیس همچنان بعد از فوتبال محبوب ترین رشته های ورزشی جهان محسوب می شوند. بعد از آنها هم رشته های والیبال و پینگ پنگ قرار گرفته اند.

 

*نشریه چاینا دیلی در گزارشی انتخاب مجدد توماس باخ به عنوان رییس کمیته بین المللی المپیک را زیر سوال برده است چرا که از نظر این نشریه باخ ابهامات مالی متعددی از خود بر جای گذاشته است. باخ به تازگی به مدت چهار سال دیگر به عنوان رییس کمیته بین المللی المپیک انتخاب شده است.

 

*حذف رشته های وزنه برداری، کشتی، تکواندو، جودو و بوکس از المپیک های پیش رو یک طرح بسیار جدی و جنجالی در کمیته بین المللی المپیک است که در حال بررسی شدن است. در صورتی که این رشته ها حذف شوند بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران شانس مدال آوری خود در المپیک را تا حد زیادی از دست می دهند.

 

*قاچاق دونده های مستعد و کم سن و سال از کشورهای فقیر آفریقایی نظیر تانزانیا، سومالی و سودان و البته کنگو به فرانسه ادامه دارد. این دونده ها در راستای تلاش دولت فرانسه با سرمایه گذاری بر روی رشته دوومیدانی و مدال آوری در المپیک انجام شده است. این دونده های مستعد به صورت قاچاق به فرانسه برده می شوند و سپس اقامت سه ساله به آنها داده می شود.

 

*بر اساس گزارش وب سایت اسپورتولوژی سهم زنان ورزشکار از اخبار منعکس شده در رسانه های ورزشی جهان یک پنجم اخبار ورزش مردان است. اخبار ورزش زنان در مقایسه بسیار بسیار کمتری منتشر می شود. این ارزیابی بر اساس نام ورزشکاران زن، تورنمنت های مخصوص به آنها و دیگر الگوریتم ها ارائه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها