گفت‌وگوی جام جم با کارشناس‌ ارشد باستان‌شناسی سازمان میراث فرهنگی استان کرمان؛

کاوش در باستانی‌ترین سکونتگاه‌ های ایران

مدیر موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت کشور در مراسم افتتاحیه باغ موزه نفت سوزه ها در کرمان گفت: موزه نفت سوزه های کرمان در جهان بی نظیر است و در این موزه وسایل، ابزار و تجهیزات نفت سوز جمع آوری شده از هفده استان کشور به نمایش گذاشته شده است
کد خبر: ۱۳۰۶۱۲۶



پنجمین موزه از مجموعه طرح‌های مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت به نام موزه نفت سوز ه ها  با نمایش بیش از 300 وسیله نفت سوز در باغ و عمارت کنسولگری سابق  انگلیس در محله زریسف  شهر کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین کرمان، در  مراسم افتتاح این موزه  مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت کشور  بااشاره به اینکه موزه نفت سوز‌ه های کرمان به عنوان پنجمین موزه از سلسله موزه‌های صنعت نفت می باشد گفت :این وزارت خانه  تاکنون ۱۲۴ نقطه را به ثبت ملی رسانده و  ۴۰ میلیون برگ سند تاریخی و ۱۳ هزار شی تاریخی جمع آوری کرده  است.
 
اکبر نعمت الهی با بیان اینکه  امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ موزه‌های صنعت نفت به هشت موزه در کشور برسد افزود: برنامه طولانی مدت وزارت نفت براساس افتتاح ۲۸ موزه در سراسر ایران تعریف شده است.
 
وی  افزود:در موزه نفت سوزه های  کرمان که در جهان بی نظیر است وسایل، ابزار و تجهیزات نفت سوز در چند بخش از هفده  استان کشور گردآوری و به نمایش گذاشته  و طی  سه سال گذشته برای راه اندازی این  موزه   بسیار زحمت کشیده شد ه است.
 
و ی  ادامه داد:۷۰ درصد ساختمان قدیمی کنسولگری سابق  انگلیس  که متعلق به دوره زندیه و از بین رفته بودکه  با همت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی و شرکت پخش فراورده‌های نفتی در دو مرحله مرمت شد و برای حفظ این ساختمان آن را به موزه تبدیل کرده ایم.

مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی و تاریخی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز دراین مراسم با تاکید بر لزوم حفاظت از میراث و آثار فرهنگی کشور گفت:امروز نفت سوز‌ها برای تاریخ کشورمان مهم است و ما باید حافظه تاریخی خود را حفظ کنیم، چرا که حافظه تاریخی هویت اصلی هر کشوری است.
 
محمد رضا کارگر با بیان اینکه درحال حاضر ۷۴۰موزه فعال درکشور وجود دارد که در تلاش هستیم این تعداد را افزایش دهیم افزود:میراث فرهنگی پلی است بین گذشتگان و آیندگان که باید آن را به جایگاه بالاتر برسانیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها