فارس: در حالی که مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی، امروز برای شرکت در جشن هستهای کشور، خودشان را به نطنز رسانده بودند، این جشن به صورت سراسری در استانها و شهرهای مختلف ایران اسلامی برگزار شد و شهروندان ایرانی، برداشتن گام بلند دستیابی به انرژی هستهای را جشن گرفتند.
کد خبر: ۱۳۰۵۳۳

در بیرجند، فرماندار این شهرستان گفت: دستیابی به انرژی صلح آمیز هستهای حق همه کشورها است و ملت ایران نیز لحظهای در رسیدن به حقوق حقه خود عقبنشینی نمیکند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد وحدتی که در مراسم برگزاری جشن ملی فنآوری هستهای در بیرجند و در اجتماع پرشور مردم سخن می گفت افزود: غربی ها و شورای امنیت فکر می کنند با صدور قطعنامه و تهدید می توانند در وحدت ملی ایرانیان خدشه وارد کنند در حالی که فشار آنان بر اتحاد ملی ما می افزاید.
وی ادامه داد: ما از همان روز اول اعلام کرده بودیم که تعلیق را قبول نمی کنیم و در همین راستا آنان با ابزارهای مختلف بین المللی سعی در تحریم ایران گرفته اند که به آن ها توصیه می کنیم هراسی نداریم و به راه خود ادامه خواهیم داد.
برپایه این گزارش، مراسم جشن ملی فنآوری هسته ای در بیرجند با اجرای برنامه هایی از قبیل سرود ویژه انرژی هسته ای وحلقه انسانی مردم در حمایت از مواضع مسئولان همراه بود.
اجتماع بی نظیر مردم که از ساعت 10 امروز در میدان ابوذر گرد هم آمده بودند بارها با مشت های گره کرده در حمایت از حقوق حقه ملت ایران و حمایت از مواضع مسئولان نظام به خصوص رهبر فرزانه انقلاب اسلامی شعار می دادند و از مسئولان می خواستند لحظه ای در دستیابی به این حق ملت کوتاهی نکنند.
در پایان مراسم جشن ملی انرژی هسته ای در بیرجند که مسئولان استانی نیز حضور داشتند بیانیه ای از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی قرائت شد.
این در حالی است که مشاور رئیس سازمان اتمی و ناظر پروژه نظنر با بیان این که نیروگاه هستهای بدون چرخه سوخت ارزشی ندارد، گفت: ملت ایران از هیچ تهدیدی هراس ندارد و با هوشیاری و استفاده حکیمانه از سخنان مقام معظم رهبری به راه خود در زمینه دستیابی به این انرژی ادامه میدهد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جمشید صباغ زاده پیش از ظهر امروز دوشنبه در مراسم ملی جشن فنآوری هسته ای در جمع مردم شهرستان بیرجند افزود: هدف آمریکا و غرب از تعلیق انرژی هستهای ایران این است که به محض تعلیق، قانونی را تحت این عنوان که هیچ کشوری حق ندارد به انرژی هسته ای دست یابد تصویب کرده و بگویند کشورهای دارنده، این انرژی را در حد لازم به شما میدهند.
وی ادامه داد: برای تحقق این هدف، آمریکا از 10 سال پیش که توسط جاسوسان خود از آغاز فعالیت چرخه هستهای ایران آگاه شد تصمیم گرفت باشگاه هسته ای را با عضویت افراد هم مسلک خود تشکیل دهد و سعی کند با این اقدام جلوی کشورها را بگیرد و این است که ما امروز زیر بار نمیرویم و به آن ها اعتماد نداریم.
مشاور رئیس سازمان اتمی کشورمان با بیان این که انرژی های فسیلی در حال تمام شدن هستند، گفت: گواه این مدعا کشور ژاپن است؛ زمانی که ژاپن به این امر پی برد فهمید که باید به انرژی هسته ای دست یابد و برای تحقق هدف خود حتی بر خلاف میل باطنی در کنار آمریکا در جنگ های مختلف شرکت کرد و در برخی جنگ ها نیز مانند جنگ خلیج که جضور نیافت نیز پول به سربازان آمریکایی داد تا برای کشور ژاپن بجنگند.
صباغ زاده تصریح کرد: ژاپن کشوری است که 70 درصد ماشین های وارداتی آمریکا را تامین می کند، اما در مقابل انرژی هسته ای آمریکا یک برده می شود و هر چه کاخ سفید می گوید انجام می دهد.
وی با اشاره به این که انرژی نفت و گاز بسیاری از افراد را به غفلت برده بود افزود: مسئولان نظام و دانشمندان بیدار بودند و فهمیدند که انرژی فسیلی در حال تمام شدن است و در قرنی که از آن به عنوان قرن پیشرفت یاد می شود باید به دنبال انرژی دیگری باشند و این بود که به سراغ انرژی هسته ای آمدند.
ناظر پروژه نظنز آلودگی هوا، به راحت در دسترس بودن و محدود بودن را از معایب و محاسن انرژهای فسیلی برشمرد و گفت: از سویی در 20 سال آینده کسی دیگر از بنزین استفاده نمی کند و از سویی دیگر هر هسته اتم ارزش و عمری میلیون برابر انرژی های فسیلی دارد.
صباغ زاده اضافه کرد: از طرف دیگر به خوبی می دانیم که همان طور که امروز پروتکل ایجاد می کنند در آینده برای جلوگیری از سوخت های فسیلی این اقدام را خواهند کرد و اجازه استفاده از انرژی فسیلی را به کشور ها نخواهند داد؛ بنابراین با این تفاسیر انرژی هسته ای بهترین، پاک ترین و کم ضررترین نوع انرژی است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در زمان رژیم سابق همین دولت هایی که امروز با ما همکاری نمی کنند حتی غنی سازی را به ایران دادند اما به یکباره و بعد از انقلاب اسلامی آلمانی ها که کار ساخت این نیروگاه را انجام می دادند، کنار کشیدند و حتی به مذاکرات ما نیز جواب مثبت ندادند و کار را نیمه تمام رها کردند.
مشاور رئیس سازمان اتمی کشورمان اظهار داشت: ما معاهده NPT را امضا کردیم، معاهدهای که باید دو طرفه می بود یعنی ایران تعهد می داد که در رابطه به سلاح اتمی کار نکند و اجازه بازدید بازرسان را بدهد و این کار را هم کردیم ولی طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرد.
صباغ زاده یکی از تعهدات آژانس به کشورهای دارای این انرژی را تعلیم دانش هسته ای دانست و افزود: آن ها به صورت روتین آمدند و هر جور که می خواستند عمل کردند.
وی گفت: ما در همین بین با روسیه وارد مذاکره شدیم تا نیروگاه بوشهر را به پایان برسانند و آن ها هم پذیرفتند که چون طراحی ما با آلمانی ها فرق می کند دوباره کار شما را انجام می دهیم و در این راستا ایران خسارات زیادی به خاطر هزینه های گذشته در این نیروگاه متحمل شد.
ناظر پروژه نظنز در خصوص مذاکرات با روسیه مبنی بر دستیابی ایران به چرخه سوخت هسته ای اظهار داشت: طرف روس این همکاری را قبول نکرد و حتی حاضر با همکاری ایران در خصوص کیک زرد نشد و ما در این زمینه به سراغ چینی ها رفتیم و مورد توافق قرار گرفت.
صباغ زاده ادامه داد: به محض این که ما با چین قرار داد بستیم، آمریکایی ها آمدند و چین را از تصمیم همکاری با ایران پشیمان کردند و چینی ها مبلغ قرارداد ما را پس دادند و در همین حین عده ای گفتند که به افراد تحصیل کرده داخلی اعتماد کنیم.
وی با بیان این که نظنز یک افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است، افزود: غنی سازی ما توسط دانشمندان ایرانی به حدی رسید که آژانس مجبور شد به کرات به این مهم اقرار کند و حتی آقای البرادعی در سفر به ایران پیشرفت های کشورمان در زمینه هستهای را برابر با انگلیس برشمرد.
مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان موفقیت های فارغ اتحصیلان ایرانی در انرژی صلح آمیز هسته ای را شگفت انگیز دانست و گفت: امروز اگر ما در هواپیما سازی جز کشورهای جهان سومی هستیم اما در خصوص انرژی هسته ای قدرتمند بوده و حرفی برای گفتن داریم.
صباغ زاده به تهدید های اخیر دشمنان اشاره کرد و افزود: آن ها تهدید می کنند تا شاید در بین دولت و مجلس ایران اختلاف بیندازند و شاید فروپاشی رخ دهد.
وی در پایان یادآور شد: ملت ایران از هیچ تهدیدی هراس ندارد و با هوشیاری و استفاده حکیمانه از سخنان مقام معظم رهبری به راه خود در زمینه دستیابی به این انرژی ادامه می دهد.
خبر دیگری از استان مازندران حاکی است که همزمان با روز ملی فناوری هستهای، آیین زنگ جشن بزرگ هستهای با حضور مسئولان استانی صبح امروز در دبیرستان 15 خرداد ساری نواخته شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به اینکه انرژی هستهای حرف اول را در دنیای علوم میزند، گفت: ایران در حال حاضر با اتکای علمی، سیاست داخلی و بیداری علمی، به دانش، توانمندی و اقتدار خود در جهان رسیده است.
جواد قناعت با اشاره به اینکه آمریکا هرگز قادر به تحرک نظامی علیه کشورمان نیست، تأکید کرد: مردم غیور ایران در 8 سال دفاع مقدس و در مناسبتهای مختلف همراه دولت بوده و موفقیتهای را که کشورمان با زحمت و تلاش به دست آوردهاند، به راحتی به ایادی مستکبر نخواهند داد.
وی میانگین سنی دانشمندان ایرانی که به انرژی هستهای دست یافتهاند، پایینتر از 30 سال عنوان کرد و افزود: باید استعدادها و تواناییهای دانشآموزان خود را باور داشته باشیم تا گامهای بزرگی در کشور برداشته شود.
در این مراسم دانشآموزان با در دست داشتن پرچم، پلاکارد و با دادن شعارهای انرژی هستهای حق مسلم ماست، مرگ بر استکبار و دانشمندان هستهای تشکر تشکر، بر حق مسلم خود در این بخش تأکید کردند.
اما در مهمترین اظهار نظر به مناسبت جشن ملی هستهای، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بر سر منافع ملت ایران در زمینه انرژی هستهای با کسی تفاهم نخواهیم کرد. به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علی لاریجانی که پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه عالی نواب مشهد سخنرانی می کرد، در عین حال اظهار داشت: در این خصوص باب مذاکره برای رفع نگرانی و سوء تفاهمات همیشه باز است.
وی، با بیان اینکه برخی کشورهای غربی به طور صریح به ما اعلام میکنند که شما نباید به فن آوری هستهای دست یابید، افزود: کشورهای غربی برای آن که بتوانند بر اقتصاد دنیا سیطره داشته باشند به دیگر کشورهای اجازه دستیابی به فنآوریهای نو را نمیدهند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه غرب با چالش هستهای میخواهد جمهوری اسلامی را مهار کند، این رفتار غربیها را اشتباه خواند و گفت: برای این مساله افراد داخل نظام و حتی افرادی که با اعتقادات نظام فاصله دارند در زمینه فن آوری هستهای با یکدیگر متحد هستند.
لاریجانی با بیان اینکه دستیابی به فن آوری هسته ای نماد استقلال و خود باوری است، تصریح کرد: مسئله سوخت هسته ای به عنوان یک سود ملی سرشار در آینده به عنوان بزرگترین سرمایه اقتصادی دنیا خواهد بود.

لاریجانی سوخت هستهای را یک عنصر راهبردی برای کشور دانست و اضافه کرد: اگر تعداد زیادی نیروگاه هستهای داشته باشیم ولی نتوانیم سوخت آنرا تامین کنیم با مشکل مواجه میشویم.
او با بیان اینکه غرب نشان داده است که به قرار دادهای خود برای تامین سوخت پایبند نیست، تصریح کرد: اگر نتوانیم سوخت هستهای خود را تامین کنیم و محتاج آنها باشیم در آینده در زمینههای سیاسی و غیره از این طریق به ما فشار وارد خواهند کرد.
وی افزود: برای رسیدن به فن آوری هستهای و ایجاد چرخه سوخت هستهای 20 سال زحمت کشیدهایم و جفا به ملت است که بخواهیم این زحمات را نادیده بگیریم.
لاریجانی گفت: در مذاکرات به ما اعلام میکنند که ممکن است شما در آینده خطا کنید که این گفته آنان دارای وجاهت قانونی و بین المللی نیست.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه ایران حاضر است با مذاکره و گفت و گو تمام مسائل فنی را برطرف کند، گفت: مسئله دانش هستهای موجب بالا رفتن توان ملی کشور شده است.
وی افزود: فن آوری صلح آمیز هستهای و ایجاد چرخه سوخت هستهای موجب بالا رفتن قدرت چانه زنی ایران میشود و اگر آنها مسیر قطعنامه را دنبال کنند، مسئولان ایرانی نیز عکس العمل متناسب با آن نشان خواهند داد.
وی در پایان گفت: باید در داخل کشور اتحاد ملی را تقویت کنیم و در عرصه بینالمللی نگذاریم آمریکائیها بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند.
گویی بیرجند، مرکز استان خراسان جنوبی، بیشترین برنامهها را به مناسبت جشن ملی هستهای برگزار کرد. چون زنگ فناوری هستهای به منظور حمایت از مواضع مسئولان نظام در 2 هزار مدرسه استان خراسان جنوبی به صدا درآمد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در مراسم نواختن زنگ فناوری هسته ای که با محوریت بیرجند و با حضور مسئولان استانی در دبیرستان دخترانه فاطمه الزهراء انجام شد، دانش آموزان با سر دادن "شعار دنیا باید بداند این حرف آخر ماست، انرژی هستهای حق مسلم ماست" حمایت خود را از حقوق حقه ملت ایران اعلام کردند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه آینده جهان از آن امت و ملتی است که قلههای علمی بشری را فتح کند، گفت: با توجه به فراهم شدن این زمینه برای ایران، دانش آموزان باید نهایت بهرهبرداری را برای دستیابی به قلههای بزرگ علمی بکنند تا نسل فعلی و آینده به زندگی راحت و عزتی بزرگ برسند.
عیسی فرهادی افزود: امروز یکی از روزهای افتخار آفرین برای ایران است و دین اسلام توانست سعادت و رفاه بشریت را به ارمغان آورد و پیروان آزاداندیش این دین مقدس باید تلاش کنند که با شکوفا کردن استعدادهای جوانان که زمینه استقلال، آزادی، خودکفایی و فتح قله های علمی را یکی پس از دیگری به دنبال دارد به این حرکت ادامه دهند.
وی با اشاره به این که ایران در کنار کشورهایی که خود را ابرقدرت جهان میدانند تنها کشوری است که معنای استقلال را لمس کرده است، خاطرنشان کرد: اگر ما میخواهیم ملتی سرافراز و درمیان ملتهای جهان زبانزد باشیم، تنها راه آن حفظ وحدت، دستیابی به قلههای علمی و خنثی کردن توطئههای دشمنان است.
در پایان این مراسم، بیانیه سازمان آموزش و پرورش خراسان جنوبی به مناسبت روز ملی فناوری هستهای قرائت شد.
اما نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم جشن هستهای گفت: ایران با پشتوانه محکم علمی، دینی و مردمی جشن هستهای برگزار میکند.
به گزارش خبرگزاری فارس از قائمشهر، علی معلمی در مراسم جشن فنآوری هستهای در حسینیه عاشقان ثارالله این شهر افزود: دولت ایران برای پیشبرد این دانش به حمایت همهجانبه نیاز دارد و پشتیبانیهای مردم از دولت موجب این موفقیت شده است.
وی با اشاره به اینکه دولت مصدق با پشتیبانی ملت ایران توانست صنعت نفت را ملی کند، تصریح کرد: امروز هم با توجه به اینکه استکبار در صدد انحصاری کردن منابع هستهای بوده، کشورمان با حمایت ملت، این دانش را در دست گرفته است.
معلمی به بیاثر بودن تحریمها و تهدیدهای دشمن اشاره کرد و گفت: ملت ولایت دوست ما با تبعیت از رهبری امامگونه مقام معظم رهبری به چرخه سوخت هستهای دست پیدا میکند.
در مشهد نیز که استاندار خراسان رضوی در مراسم نواختن زنگ جشن هستهای شرکت کرده بود، گفت: برپایی جشن هستهای برای دفاع از عزت جمهوری اسلامی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد جواد محمدی زاده امروز در مراسم نواختن زنگ جشن هستهای در دبیرستان دخترانه آزادگانه مشهد افزود: فن آوری هستهای مانند ملی شدن صنعت نفت دارای اهمیت است.
او با بیان اینکه فنآوری هستهای توسط دانشمندان ایرانی بومی شده است خاطر نشان کرد: این حرکت دانشمندان ایرانی نشان داد که جامعه ایرانی دارای روحیه خود باوری، عزت، غیرت و غیره است.
وی ادامه داد: غربیها در تلاشند با صدور قطعنامه، تهدید نظامی و هجمه رسانهای ما را از انرژی هستهای محروم کنند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: سالگرد جشن هستهای ایران یاد آور دستاوردهای بزرگ ملت ایران در راه سربلندی کشور اسلامی است.
وی اظهار داشت: دانش آموزان به عنوان پشتوانه آینده کشور باید در جهت شکست انحصار علمی، سیاسی اقتصادی و ... استکبار تلاش کنند. در آذربایجان غربی هم، آیین گرامیداشت روز ملی فناوری هستهای با حضور اقشار مختلف مردم در شهرستان تکاب برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تکاب، فرماندار این شهر در مراسم یاد شده با تقدیر از تلاش دانشمندان جوان کشور در دستیابی به تکنولوژی هستهای گفت: صدور قطعنامه توسط شورای امنیت سازمان ملل علیه جمکهوری اسلامی، بیانگر اوج استیصال و درماندگی کشورهای غربی در برابر موفقیتهای کشور در زمینه فناوری هستهای است.
محمود دولتی، صدور چنین قطعنامههایی را در برابر عزم و اراده قوی ملت ایران، بیاعتبار عنوان و تصریح کرد: صدور قطعنامه 1747 شورای امنیت و اعمال تحریمهای سیاسی، نظامی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی، هیچ تاثیری بر وضعیت اقتصادی کشور، اقتدار و نفوذ نظام اسلامی در منطقه و محبوبیت انقلاب اسلامی در جهان نخواهد گذاشت.
وی اظهار داشت: قطعنامه شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی اعتبار بینالمللی این نهاد را زیر سئوال برده و این شورا به سخنگوی کاخ سفید و اعمال سیاستهای مزورانه آمریکا تبدیل شده است.
دولتی افزود: هیچ تهدید و تحریمی موجب توقف برنامههای صلح آمیز هستهای کشور در تولید سوخت و انرژی هستهای و تامین سوخت مورد نیاز نیروگاههای هستهای نخواهد شد و دولت جمهوری اسلامی همواره بر ضرورت دستیابی به فن آوری هستهای توسط متخصصان بومی تاکید کرده است.
فرماندار تکاب با بیان اینکه موافقان و مخالفان برنامههای هستهای جمهوری اسلامی میدانند که ما به دنبال تولید و گسترش سلاحهای هستهای نیستیم و علی رغم اثبات این ادعا دولتهای غربی به ویژه آمریکا، ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی متهم میکنند.
در این آیین ضمن گرامیداشت روز ملی فناوری هستهای بیانیه ای توسط دانشآموزان عضو اتحادیه انجمنهای اسلامی، پایگاههای مقاومت بسیج دانشجویی، دانش آموزی و اصناف در حمایت از برنامههای هستهای کشور صادر و قرائت شد. همچنین با اعلام خبر خوش هستهای توسط رئیس جمهوری، سرود ملی جمهوری اسلامی به صورت همزمان در کلیه مدارس و مساجد شهر و روستای شهرستان تکاب نواخته شد و پرچم کشور نیز بر فراز کلیه ادارات و اماکن دولتی و نیز مدارس و مساجد به اهتزاز درآمد.
بهمین مناسبت، پیش از ظهر امروز، جمعی از موتورسواران، ورزشکاران و تاکسیرانان شهرستان تکاب در روز ملی فناوری هستهای با حمل پارچه نوشتهها و پلاکاردهایی با مضامین "انرژی هستهای حق مسلم ماست" در خیابانهای این شهر به شادمانی پرداخته و موفقیتهای هستهای کشور را جشن گرفتند.
اما مردم ارومیه در آیینی با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاههای ارومیه به همراه دیگر آحاد مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین توانایی، اقتدار ملی، خودآگاهی و انرژی هستهای نیاز اجتناب ناپذیر جوامع امروزی و سردادن شعارهای انرژی هستهای حق مسلم ماست، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل بر استفاده به حق ایران از انرژی صلح آمیز هستهای تاکید کردند.
استاندار آذربایجان غربی در این مراسم با بیان دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی گفت: اراده مدیریت کلان کشور در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر دانش محوری استوار بوده و در یک تاریخ کوتاه مدت به اندیشه و تفکر جوانان برومند موفقیت های چشمگیر در علوم مختلف به دست آمده که به موجب این موفقیتها قدرت های سلطه طلب مقابله علمی با ایران اسلامی را سرلوحه برنامههای خود قرار دادند.
رحیم قربانی تصریح کرد: عزم ملت ایران، دستیابی به انرژی هستهای بوده و با پیوستن به حلقه کشورهای دارای فن آوری هستهای هرگز حاضر نیستند از مواضع خود عدول کنند.
وی با تاکید به اینکه انرژی هستهای دستمایه آیندگان در رسیدن به تکنولوژی های پیشرفته است، اظهار داشت: در حال حاضر دانش هستهای نمیتواند از زندگی جامعه بشری منفک شود و رشد تکنولوژی ها در گرو استفاده از انرژی هستهای است.
وی اذعان کرد: پایان لیبرال دمکراسی با پیشرفتهای علمی ایران رقم میخورد و ایران اسلامی تا تحقق این سرسازگاری با کشورهای سلطه طلب نخواهد داشت.
در ادامه این مراسم، رؤسای دانشگاههای ارومیه و آزاد اسلامی نیز پیرامون استفاده صلح آمیز از انرژی هستهای، کاربرد آن در بخشهای مختلف و پایبندی مردم ایران نسبت به مواضع مسئولان نظام سخنرانی کردند.
در این میان، جمعی از دانشجویان و دانش آموزان بسیجی شهرستان میاندوآب نیز با تجمع در محوطه دانشگاه پیام نور این شهرستان، خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی به نمایش گذاشتند.
به گزارش خبرگزاری فارس از میاندوآب، شرکت کنندگان بر ادامه فعالیتهای علمی در این زمینه و پایبندی خود در این زمینه تاکید کردند.
در این تجمع، امام جمعه میاندوآب با اشاره به فرمایشهای مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم بهرهمندی از انرژی هستهای به صورت صلح آمیز در کشورمان برای آیندهای مطمئن، آن را حق مسلم ملت و دولت ایران اسلامی دانست و گفت: دشمنان نخواهند توانست به اهداف شوم خود در این خصوص برسند.
محمدجواد قهرمانی گفت: نظام اسلامی در آینده بیش از پیش به علوم و فنون مختلف دست خواهد یافت، چرا که این هدف و خواسته اسلام و قرآن و آینده از آن حزب الله است.
مطلبی، رئیس دانشگاه پیام نور میاندوآب نیز ضمن تاکید بر لزوم وحدت و همدلی مسلمانان جهت پیشرفت و توسعه ممالک اسلامی بر لزوم پافشاری دولتمردان برای بهره مندی از حق مسلم ملت ایران تاکید کرد و گفت: همه مردم به ویژه دانشجویان و دانش آموزان گوش بفرمان مقام معظم رهبری آماده جهاد در تمامی ابعاد بر علیه کفر و استکبار هستیم.
این مراسم با قرائت قطعنامهای به پایان رسید. خبر دیگری از کرج حاکی است که دانشجویان و اساتید دانشگاهها و برخی از مسئولان شهری کرج، امروز در گردهمایی عظیمی روز ملی انرژی هستهای را جشن گرفتند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، دانشجویان در این مراسم دستان خود را به صورت زنجیر به هم حلقه کرده و نشانی از اتحاد و همدلی را به نمایش گذاشتند.
حسین کریمی، یک دانشجوی کرجی در این باره به خبرنگار ما گفت: امروز زمان آن رسیده است که اتحاد و همدلی ملت ایران را بار دیگر به جهانیان اثبات کنیم و ما دانشجویان با شرکت در این جشن به مخالفان وجود انرژی هستهای در کشور نشان دادیم که از این سرمایه ملی حمایت خواهیم کرد.
دانشجوی دیگری نیز گفت: دستیابی دانشمندان ایرانی به انرژی هستهای توانست توانمندیهای ایران را به رخ جهانیان بکشد و بسیاری از کشورها را انگشت به دهان گذارد.
وی ادامه داد: این دستیابی مهم دانشمندان ایرانی باعث شد که دشمنان این نظام به هر حیله و ترفندی اقدامات غیرانسانی خود را بر علیه ایران صادر کرده و با صدور قطعنامهای ایران را از داشتن این فناوری مهم محروم کنند.
این دانشجو افزود: اما ملت ایران و مسئولان زیر بار تهدیدهای دشمنان نرفتند و با نامگذاری 20 فروردین به نام روز ملی انرژی هستهای، خشم آنان را دوچندان کرده و استواری ملت ایران را بار دیگر به آنها اثبات کردند. در این مراسم شرکتکنندگان با سر دادن شعارهای بر حفظ و نگهداری انرژی هستهای و اتحاد و همدلی ملت ایران تأکید کردند.
از سوی دیگر، هزاران تن از مردم تبریز در جشن هستهای، خواستار تدوام سیاستهای استقلال جویانه دولت نهم در حراست از انرژی صلح آمیز هستهای برای کشور شدند. به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، هزاران تن از مردم تبریز با سر دادن شعارهایی در حمایت از دستاوردهای هستهای دانشمندان جوان کشورمان، امروز پس از طی کردن خیابانها در استادیوم تختی (باغشمال) تبریز، تجمع و جشن هستهای برگزار کردند.
استاندار آذربایجان شرقی در اجتماع مردم تبریز گفت: ما از حقوق مسلم خود در کسب دانش و تکنولوژی صلح آمیز هستهای عقب نخواهیم نشست و هیچ ترسی از تهدیدهای دشمنان نظام نداریم.
محمد کاظم معمارزاده با بیان اینکه جشن هستهای، جشن تفکر و اندیشه جوانان و غیور مردان ایرانی است، افزود: مسئله دانش هستهای موجب بالا رفتن توان ملی کشور شده است.
وی خواهان اتحاد ملی و انسجام اسلامی مردم شد و اظهار داشت: اتحاد ملی و انسجام اسلامی کشور را از آسیب های داخلی و خارجی دور نگاه خواهد داشت.
براساس این گزارش، در جشن هستهای تبریز در استادیوم تختی این شهر، گروه موسیقی لشکر 21 حمزه آذربایجان به اجرای موسیقی پرداخته و به همراه گروه های موسیقی سنتی آذربایجانی روز دستیابی جمهوری اسلامی ایران به دانش هستهای صلح آمیز را گرامی داشتند.
این گزارش میافزاید، به مناسبت نامگذاری سال 86 به نام سال "اتحاد ملی و انسجام اسلامی"، دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه تبریز همزمان با دانشگاههای سراسر کشور، نماز جماعت وحدت برپا کردند.
از رشت هم خبر میرسد که: رئیس سازمان آموزش و پرورش گیلان در مراسم نواختن زنگ هستهای در هنرستان شهید جعفری ناحیه یک رشت گفت: انرژی هستهای اثبات نبوغ و همت جوانان ایرانی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جبار کوچکی نژاد امروز افزود: باور دستیابی ایران اسلامی با همت دانشمندان جوان برای کشورهای قدرتمند جهان بسیار دشوار است.
وی ادامه داد: دانشمندان جوان ایرانی 20 فروردین سال 85 توانستند یک بار دیگر نبوغ و استعداد خود را در زمینه علمی به جهانیان اثبات کنند و هم ایران را در زمینه تولید سوخت هستهای به خودکفایی برسانند و این دانشمندان دانش آموزان دیروز هستند.
کوچکینژاد اظهار داشت: با درخشش دانش فنی و علمی، نام جمهوری اسلامی ایران به عنوان هشتمین کشور دارنده چرخه سوخت هستهای در دنیا ثبت شد و روز بیستم فروردین به عنوان روز ملی فناوری هسته ای جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شد و در واقع با همت و اراده جوانان ایرانی، ایران در عرصهای گام نهاد که پیش از این فقط در انحصار 5 کشور دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل، آلمان و ژاپن بود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اساسی کشور به انرژی هستهای در زمینه تولید برق است گفت: تا پایان برنامه چشم انداز 20 ساله کشور باید ایران 20 هزار مگاوات برق تولید کند که این مهم بدون دستیابی به انرژی هستهای امکان پذیر نیست.
کوچکی نژاد خاطر نشان کرد: ایران اسلامی در کنار دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای به همت متخصصان جوان خود در زمینه آب سنگین موفقیت هایی داشته است.
آب سنگین در پزشکی بهخصوص کنترل سرطان و ایدز نقش تعیین کنندهای دارد و راکتورهایی که با آب سنگین کار میکنند نیاز به اورانیوم غنی شده ندارد.
همدانیها هم امروز جشن هستهای را با حضور مسئولان استان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع همدان برگزار کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این مراسم با بیان اینکه امروز یک روز تاریخی برای همه ملت ایران است، گفت: فرزندان این مرز و بوم با همه کارشکنیهای دشمنان نظام به غنیسازی اورانیوم دست یافتند.
غیاثالدین محمدی با برشمردن عقبماندگیهای کشور در قبل از انقلاب تصریح کرد: انرژی هستهای در حال حاضر یک نیاز برای همه کشورها محسوب می شود و کشور ما هم نیازمند این انرژی است.
وی افزود: اگر در کشور نیروگاه هستهای به اندازه کافی راهاندازی شود درآمد نفت صرف پیشرفت کشور میشود و حرف اول را در زمینههای مختلف در منطقه خواهیم زد.
محمدی با اشاره به آزادی انگلیسیهای بازداشت شده در ایران یادآور شد: دولت انگلیس برای سرپوش نهادن به کارهای خلاف خود به هر اقدامی دست خواهد زد.
وی گفت: غربیها میخواهند علم و پیشرفت را فقط در اختیار خود داشته باشند اما جوانان ما ثابت کردند که در پیشرفت هیچ احتیاجی به غربیها ندارند.
در آخرین خبرها از جشن مردم ایران به مناسبت دستیابی به انرژی صلحآمیز هستهای، شهروندان مازندرانی همزمان با سراسر کشور، روز ملی شدن انرژی هستهای را جشن گرفته و بر صیانت از برخورداری از فنآوری هستهای تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، امروز مردم مازندران بنا بر اعلام دولت مبنی بر برگزاری جشن هستهای در روز 20 فروردین خود را به میدان شهدای شهرستان ساری رساندند تا در کنار یکدیگر ضمن تبریک، آغاز ملی شدن فنآوریهای هستهای را جشن بگیرند.
براساس این گزارش، قشرهای مختلف مردم در حالی خود را به این مراسم رساندند که پرچم کشور را بر دست و سینه خود قرار داده بودند و حتی مادران شهید با آذین بستن پرچم دور عکس شهدای خود نشان دادند که با وجود فقدان ظاهری فرزندانشان راه و هدف آنها را دنبال میکنند.
یکی از فعالان سیاسی مازندران درباره برگزاری این جشن به خبرنگار ما گفت: 20 فروردین روزی بزرگ و مایه مباهات و غرور نسل حاضر و آینده خواهد بود.
علی کریمی افزود: در این روز ملت ایران با اتکا به خواست و اراده ملی، مجاهدتهای علمی دانشمندان و ایستادگی مسئولان را در فتح قلههای ترقی ارج مینهند.
وی گفت: دانش ایرانی و ایمان اسلامی بالهای پرواز ملت ایرانند و این هدف بزرگ با توکل بر خداوند به دست آمده است.
یکی از دانشجویان شرکت کننده در مراسم جشن هستهای نیز با مهم خواندن نقش علوم در توسعه کشور، توجه به درس و تحصیل را تنها راه موفقیت و رسیدن به استقلال فکری و علمی دانست.
وی افزود: همه ما دانشجویان برای رسیدن به قله ترقی کشورمان درس میخوانیم و پیشرفتهای هستهای دانشمندان نابغه کشور را ادامه میدهیم.
حورالعین نجفی تصریح کرد: دشمنان ما از اتحاد علمی و وحدت ایرانیان ترس و واهمه دارند و به همه دنیا نشان خواهیم داد که دانشآموزان و دانشجویان ایرانی در سایه توجهات الهی، اطاعت از ولایت فقیه و پشتیبانی از دولت، راه روشن توسعه علوم را سر لوحه کار و زندگی خود قرار میدهند.
براساس این گزارش، بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در این مراسم قرائت شد.
در بخشی از این بیانیه آمده است، استکبار جهانی از آن میهراسد که ایران اسلامی برنامه خلع سلاح کامل غرب را در دستور کار خود قرار داده و با راهاندازی نهضت تولید علم به سمت شکوفایی تمدن اسلامی خیز برداشته است.
در بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 3 کشور نیز که در این مراسم قرائت شد، آمده است، دستاورد انرژی هستهای نشانه لیاقت و اقتدار دانشمندان ایران اسلامی است. در این بیانیه تأکید شد، پیام امام راحل در سال 59 بعد از قطع رابطه سیاسی آمریکا با ایران گویای استقلالخواهی ایران و ایرانی است.
مراسم جشن هستهای در استان مازندران با برپایی نماز وحدت در مصلای ساری به پایان رسید.
اما نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی 20 فروردین روز ملی فنآوری هستهای را نقطه عطفی در تاریخ پربار انقلاب اسلامی خواند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن مجتهد شبستری امروز در جشن هسته ای و نماز وحدت دانشگاهیان تبریز افزود: امروز توفیق دستیابی دانشمندان جوان ما به علم فنآوری هستهای یک افتخار بزرگ را نصیب ملت ایران کرده است.
وی همچنین با اشاره به موفقیتهای دانشمندان ایرانی در عرصه پزشکی از جمله ساخت داروی کنترل کننده ایدز، ترمیم ضایعات نخاعی و پیشرفت در صنایع نظامی را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: امروز موفقیت جوانان دانشمند ما در زمینه علم انرژی هسته ای در راس این موفقیت ها قرار دارد.
امام جمعه تبریز تصریح کرد: ایران اسلامی امروز با دستیابی به فن آوری هسته ای بستر لازم را برای توسعه هر چه بیشتر کشور در بخش های مختلف از جمله تولید انرژی، برق، کشاورزی و پزشکی را فراهم ساخته و گام های پیشرفت را سریع تر از قبل بر خواهد داشت.
وی دستیابی به انرژی هسته ای را حق مسلم همه کشورها دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران هم همانند سایر کشورهای منطقه و جهان داشتن انرژی هسته ای را حق قانونی خود می داند.
شبستری اضافه کرد: امروز ایران اسلامی به پشتوانه ملت خود در تمامی زمینه ها از جمله زمینه های علمی و سیاسی به یک چهره شناخته شده در میان ملل جهان تبدیل شده است.
وی با خطاب قرار دادن دانشگاهیان تاکید کرد: اینک فرصت متعلق به شما دانشگاهیان و دانشجویان است که با فعالیت در عرصه های علمی در شکوفاتر شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به ثمر نشستن تلاش دانشمندان جوان هستهای به وظیفه خود عمل کنید.
رئیس دانشگاه تبریز نیز در آیین دستیابی دانشمندان ایران اسلامی به فنآوری صلح آمیز هستهای آنرا نتیجه لطف خداوند متعال، انقلاب اسلامی، قاطعیت دولتمردان، ملت و در راس آنان مقام معظم رهبری دانست و گفت: امروز جوانان کشورهای عرب و در حال توسعه به ایران اسلامی که این چنین در برابر استکبار ایستادهاند میبالند.
محمد حسین سرورالدین دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف علمی را برشمرد و گفت: امروز کشور ما در سایه پیشرفتهای صورت گرفته در علوم مختلف در سطم منطقه و بین المللی به یک کشور الگو تبدیل شده است.
وی شکست تحلیل دشمنان انقلاب اسلامی را در قبال ملت ایران یادآور شد و اظهار داشت: دشمنان در سالهای نخست پیروزی ملت ایران پیش بینی کرده بودند که انقلاب اسلامی سقوط خواهد کرد و با ما کاری نداشتند ولی به فضل خدواند و پشتیبانی مردم ایران و با مدیریت و درایت رهبری، انقلاب اسلامی با فایق آمدن بر مشکلات به راه خود ادامه داده و اکنون به یک الگو در میان تمامی کشورهای اسلامی تبدیل شده است.
براساس این گزارش، در پایان این مراسم دانشگاهیان تبریز با امضای طوماری خطاب به دبیر شورای امنیت ملی از مواضع اصولی ایران اسلامی در زمینه فنآورری صلح آمیز هسته ای حمایت کردند.
در بخشی از این طومار با تاکید بر وحدت ملی و اسلامی بر دستیابی کشور به فنآوری نوین علمی تاکید و تصریح شده است: با وجود محرومیتهای پی در پی و مخالفت های غرض ورزانه استکبار جهانی، همچنان در راه اهداف علمی و پژوهشی و سیاسی کشورمان از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم بود.
به گزارش خبرنگاران فارس از سراسر کشور، جشن ملی هستهای در تمام مراکز استانها و شهرستانها برگزار شده و زنگ انرژی هستهای در مدارس شهرهای متعدد ایران اسلامی نواخته شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها