به‌ مناسبت روز مادر با نکات مقدماتی در بارداری سالم آشنا شوید

پیش‌نیازهای تجربه مادری

دادستان شهرستان نمین گفت: عاقد ۱۲۰ مورد کودک همسری در نمین دستگیر و روانه زندان شد.
کد خبر: ۱۳۰۳۶۵۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، عظیم اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران در شهرستان نمین اظهار داشت: عاقد 120 مورد کودک همسری در نمین دستگیر و روانه زندان شد که با بررسی‌های انجام یافته متهمان شناسایی و دو دفترخانه پلمب شد.
 
وی با اشاره به تشکیل پرونده در این ارتباط نیز گفت: شناسایی متهمان برای برخی به دلیل نداشتن سند و مدارک کافی مقدور نبود و تمامی متهمان شناسایی شده اهل آبی‌بیگلوی شهرستان نمین که با ضمانت اخذ شده عقد کرده بودند به جرم عقد کردن دختران زیرسن قانونی روانه زندان شدند.
 
دادستان شهرستان نمین گفت: دادستان به عنوان مدعی‌العموم در راستای احقاق حقوق عامه و جلوگیری از ترویج این فرهنگ نادرست و اشتباه ورود پیدا کرده و جرم 6 ماه تا 3 سال برای متهمان در نظر گرفته شده که این اتهام مشمول خانواده‌های دختر و پسر می‌شود که در این امر دخیل بوده‌اند.
 
اکبری تصریح کرد: یکی از علل افزایش آسیب‌های اجتماعی ازدواج زودهنگام دختران است که در برخی مناطق همچنان ادامه دارد در حالی که این موضوع نتایج بسیار منفی در زندگی افراد بعد از رسیدن به سن قانونی دارد و علاوه بر رها کردن دوران تحصیل خود مجبور به وارد شدن به یک زندگی مشترک کاملاً بی‌اطلاع هستند.
 
وی اظهار کرد: نیاز است در این زمینه رصدهای همه‌جانبه داشته باشیم تا بتوانیم از حقوق کودکان به نحو احسن دفاع کنیم و شاهد ریشه‌کن کردن این فرهنگ غلط در بین مردم باشیم که انتظار می‌رود در این راستا خانواده‌ها نیز با ما همکاری‌های لازم را داشته باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها