jamejamonline
اقتصادی اقتصاد ایران کد خبر: ۱۳۰۱۴۳۳   ۲۷ دی ۱۳۹۹  |  ۱۷:۰۱

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر تجاری کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر تجاری کشور وجود دارد و بالغ بر یک میلیون تن محموله نیز در حال تخلیه و یا در انتظار ورود به بنادر کشور است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد درباره ساخت شناور در کشور، تصریح کرد: حمایت از ساخت شناورهای جدید توسط شناورسازی های داخلی به منظور ارتقاء ناوگان دریایی و بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی، قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت شناور توسط تولیدکنندگان داخلی در راستای ایجاد اشتغال، توسعه صنایع دریایی، بهبود وضعیت گردشگری دریایی و ارتقاء سطح ایمنی سفرهایی دریایی است، تصریح کرد: از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی، تسهیلات ارزان قیمت خرید شناور ارائه می‌شود، البته این امر منوط به آن است که شناور مورد تقاضا، تولید داخل باشد.

راستاد تأکید کرد: ‌وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی مکانیزم حمایتی از رونق حمل و نقل دریایی، صنایع دریایی و گردشگری دریایی را دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: باید بتوان فضاهای مناسبی را برای توسعه گردشگری دریایی و در کنار آن بهبود و ارتقاء ناوگان مسافربری و گردشگری دریایی با اعطایی تسهیلات فراهم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت کالا در بنادر کشور، گفت: در حال حاضر حدود ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر تجاری کشور وجود دارد و بالغ بر یک میلیون تن محموله نیز در حال تخلیه و یا در انتظار ورود به بنادر کشور است.

وی با اشاره به اینکه میزان کالاهای اساسی و غیر اساسی در بنادر کشور بالغ بر ۷ میلیون تن است، افزود: در حال حاضر حدود ۹۲ هزار TEU کالای کانتینری در بنادر کشور وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر اضافه کرد: از مجموع میزان حمل و نقل تجارت دریایی کشور حدود ۵۰ درصد به بندر شهید رجایی و بنادر این استان اختصاص دارد؛ در راستای سیاست توزیع تخلیه و حمل کالاهای اساسی بین بنادر تجاری کشور بندر شهید رجایی توانسته است نقش آفرینی بسیار خوبی داشته باشد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

سفر رئیس‌مجلس ایران به روسیه ابعاد مختلفی دارد؛ یک بعدش به روابط دوجانبه ایران و روسیه مرتبط است به این معنا که دو کشور تمایل دارند روابط خود را در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای توسعه بخشند.

فرصت‌ سوزی در ایجاد پل صادراتی

فرصت‌ سوزی در ایجاد پل صادراتی

سوریه پس از جنگ با داعش زیرساخت کشور خود را از دست داد و پس از پایان جنگ که ایران نقش اساسی داشت، قرار شد بخشی از اقتصاد این کشور نصیب ما شود. متاسفانه در موضوع سوریه پیشرفتی نداشتیم.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر