قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر تا اسفند امسال

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد؛

اقرارنامه محضری از متقاضیان مسکن مهر؛ ممنوع

در پی دریافت اقرارنامه محضری که برخی سازندگان از متقاضیان مسکن مهر درخصوص رفع نواقص واحدها دریافت می کردند، وزارت راه و شهرسازی این اقدام را ممنوع کرد.
کد خبر: ۱۳۰۱۲۰۲

 به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، بعضی از پیمانکاران در شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد پس از تحویل واحد به متقاضیان، اقرارنامه محضری با این عنوان که واحد هیچگونه نواقصی ندارد دریافت می کردند. این سازندگان تعداد محدودی را شامل می شدند اما به هر حال صدای برخی متقاضیان را درآوردند.

در پی این موضوع، مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با صدور بخشنامه ای حذف دریافت اقرارنامه محضری از متقاضیان مسکن مهر شهرهای جدید پرند، هشتگرد و پردیس را ابلاغ کرد. در بخشنامه احمد اصغری مهرآبادی آمده است: «از این پس متقاضیان بدون ارایه اقرارنامه محضری و صرفا با امضا و اثر انگشت ذیل صورت مجلس تحویل واحد همراه با ذکر نواقص احتمالی نسبت به تحویل واحد خود اقدام کنند. بدیهی است زین پس سازندگان به هیچ وجه حق دریافت اقرارنامه محضری تحویل واحد را ندارند.»

از سوی دیگر، امروز محمد اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ برای بازدید از پروژه های پردیس در این شهر جدید حضور یافته است.

طی روزهای اخیر، دریافت بخشی از هزینه های تکمیل واحدهای مسکن مهر منجر به اعتراض متقاضیان شده بود که مهدی هدایت ـ مدیرعامل عمران پردیس ـ آن را مقابله با دلالان دانست. اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ هم از این اقدام حمایت کرد و گفت که پردیس طی سه سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و هزینه تکمیل واحد و فروش عرصه به تکمیل زیرساختهای پردیس اختصاص می یابد که نفع آن به ساکنان می رسد.

افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی شامل کمیته امداد و بهزیستی، خانواده شهدا، جانبازان و افراد فاقد تمکن مالی، اجباری به خرید عرصه ندارند و مشمول پرداخت هزینه های افزایش واحد نیز نمی شوند.

همچنین افرادی که فاقد مالکیت هستند و تمایلی به پرداخت مبلغ ۱۶تا ۳۱ میلیون تومان هزینه تکمیل واحدهای مسکن مهر پردیس را ندارند می توانند با پذیرش قرمز شدن فرم «ج» خود از پرداخت این مبلغ معاف شوند.

بنابراین گزارش، در سال ۱۳۹۱ عملیات احداث ۸۱ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس واقع در ۱۷ کیلومتری شرق تهران آغاز شد که به ۸۳ هزار واحد افزایش یافت. طبق آخرین آمار تا کنون ۶۰ هزار واحد تحویل شده و قرار است در اسفندماه ۱۳۹۹ نیز ۱۰ هزار واحد دیگر تحویل شود.

مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفته که سایر واحدها در اوایل سال آینده و قبل از اتمام دولت تکمیل می شود. شهر جدید پردیس دارای ۱۲ فاز است که فاز ۱۲ آن اخیرا کلنگ زنی شده است. فازهای یک تا چهار در شهر اصلی، فاز پنج، چهار کیلومتر، فاز هشت، هشت کیلومتر، فاز ۹ پنج کیلومتر، فاز ۱۱ شش کیلومتر از شهر اصلی فاصله دارند.

پارک فناوری پردیس در فاز شش، ناحیه صنعتی خرمدشت در فاز هفت و فاز ۱۰ این شهر در منتهی الیه شمالی فاز چهار قرار گرفته اند. فاز ۱۲ نیز در پنج کیلومتری شمال شرقی پردیس واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها