گلر ایرانی بالاخره حامی پیدا کرد

سرمربی آنتورپ پشت بیرانوند درآمد

چه اتفاقی برای بیرانوند افتاده است؟

مرور تنهایی یک مرد سابقا ستاره در بلژیک!

تنهاست. نه زبان بلد است و نه حامی درست و حسابی دارد. این روزها رسانه ها هم تا می توانند از او انتقاد می کنند. تنها دلخوشی این روزهایش همسر و فرزندانش هستند و البته آینده ای که شاید برایش بهتر از این روزها باشد.
کد خبر: ۱۳۰۰۹۸۷

جام جم آنلاین - علیرضا بیرانوند روزی ستاره پرسپولیس بود و مرد بی چون و چرای شماره یک تیم ملی فوتبال ایران. اما الان نه ستاره پرسپولیس است و نه ستاره هیچ جای دیگری. موقعیت شماره یک او هم مدت هاست در تیم ملی فوتبال ایران به مخاطره افتاده است. او این روزها در تیم آنتورپ بلژیک دروازه بان سوم هم نیست. 

البته شرح حال روزهای بد او به طور مفصل تری امروز در روزنامه جام جم چاپ شده است. البته پیش از آنکه گزارش روزنامه جام جم را بخوانید باید بدانید که خبرهایی در رابطه با انتقال بیرانوند به تیم اندرلشت دیگر تیم بلژیکی به گوش می رسد. انگار «تبعید» سرنوشت او در کشور کوچک اروپایی بلژیک است. به هر حال روزنامه جام جم درباره گلر سابق سرخ ها نوشت:

علیرضا بیرانوند در محاق؛ گلر ایرانی آنتورپ درست در روزهایی که همه تصور می‌کردند به اوج خود در این باشگاه می‌رسد، سقوط بدی داشت. بعد از مصدومیت بوتز دروازه‌بان فرانسوی آنتورپ نوبت به خودنمایی علیرضا رسید اما.... این بازیکن در دیدار آنتورپ و میشلن نتوانست مانع از فرو‌پاشی دروازه تیمش شود. بیرانوند در ۹ دقیقه سه گل از حریف خورد تا رسانه‌های بلژیکی به انتقاد از او بپردازند. بیرانوند روی یکی از گل‌ها مقصر بود. توپ از زیر دستش در رفت و وارد دروازه شد. در لحظاتی او و آنتورپ درهم شکستند ولی این بیرانوند بود که تبدیل به سیبل شد.

مدافعان آنتورپ هم عملکرد بدی در طول بازی داشتند و نتوانستند به بیرانوند در دفاع از دروازه‌اش کمک کنند.  حالا انتقاد رسانه‌های بلژیکی دوباره شروع شده است. روز گذشته یکی از سایت‌های فوتبالی این کشور خبر داد از بازی بعدی آنتورپ «داوِر ماتیاس» دروازه‌بان سوم تیم درون دروازه می‌ایستد.
این یعنی علیرضا تبدیل به گلر سوم تیمش شده است چون وقتی بوتز برگردد، ماتیاس گلر دوم خواهد بود. با این حال نمی‌توان چیزی قطعی گفت. ممکن است ماتیاس هم نتواند عملکرد خوبی داشته باشد.
علیرضا این روزها به شدت مورد حمایت بازیکنان تیم‌ملی قرار گرفته است. خبرهای رسیده حکایت از آن دارد بعد از انتقاد رسانه‌های بلژیکی، چند بازیکن تیم‌ملی با بیرانوند تماس گرفته و به او روحیه داده‌اند. علیرضا ظاهرا هنوز با خط دفاعی آنتورپ به طور کامل هماهنگ نشده است. بزرگترین مشکل او، مشکل زبان است. بیرانوند نمی‌تواند ارتباط کلامی با دیگر بازیکنان برقرار کند. او با این‌که در محیط قرار گرفته ولی هنوز نتوانسته زیاد به زبان انگلیسی مسلط شود، چه رسد به زبان بلژیکی. این در حالی است که دو گلر دیگر تیم به راحتی حرف می‌زنند و با دیگر بازیکنان ارتباط برقرار می‌کنند.
بیرانوند به نوعی در آنتورپ تنهاست و این مساله به کار فنی‌اش ضربه زده است. او البته در این مدت مربی خصوصی داشت تا بتواند زبان انگلیسی خود را تقویت کند منتها مشکل اینجاست که بعضی از بازیکنان دفاعی آنتورپ حتی انگلیسی هم بلد نیستند. بیرانوند که به مشکل خود پی برده در تلاش است تا بتواند زودتر زبان یاد بگیرد. این بازیکن دیروز ترجیح داد در مقابل نوشته‌های رسانه‌های بلژیکی سکوت کند و چیزی نگوید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها