نگاهی به مقوله آموزش اجباری به کودکان و تفاوت‌های آن با فرآیند صحیح یادگیری مساله‌ای که این‌روزها در مدارس، چالش‌هایی جدی به بار آورده‌ است

از یادگیری تا آموزش زوری !

برخورد با کودکان لجباز برای والدین یک چالش است زیرا وادار کردن آنها به کارهای اساسی مانند حمام ، غذا خوردن یا خوابیدن یک نبرد روزمره است. والدین به طور ناخواسته با تسلیم شدن در برابر خشم ، رفتارغیر قابل قبول را در کودکان تشویق می کنند.
کد خبر: ۱۲۹۹۱۴۷

به گزارش جام جم آنلاین ،بهترین راه برای مقابله با کودک لجباز این است که به او نشان دهیم رفتار او موثر نیست. برای نتیجه مطلوب به رفتار خوب آنها توجه کنید.

خصوصیات یک کودک لجباز

هر کودکی که اراده آزاد دارد که کار ها را انجام دهد لجبازی نمی کند. اگر کودک شما لجباز یا مصمم است قبل از هر اقدامی قوی ، درک آن مهم است. کودکان با اراده قوی می توانند بسیار باهوش و خلاق باشند. آنها سوالات زیادی را مطرح می کنند ، که ممکن است به عنوان عصیان باشد. آنها عقاید دارند و "فاعل" هستند. از طرف دیگر ، بچه های لجباز به عقیده خود پایبند هستند و آماده شنیدن سخنان شما نیستند.

در اینجا چند ویژگی دیگر وجود دارد که ممکن است کودکان لجباز از خود بروز دهند.

آنها نیاز شدیدی به تصدیق و شنیدن دارند. بنابراین آنها ممکن است اغلب مورد توجه شما قرار بگیرند.

آنها می توانند به شدت مستقل باشند.

آنها متعهد و پایبند هستند و آنچه را دوست دارند انجام می دهند.

همه کودکان عصبانی میشوند ، اما ممکن است کودکان لجباز این کار را اغلب انجام دهند.

آنها دارای ویژگی های رهبری قوی هستند به طوری که آنها می توانند گاهی "رئیس" باشند.

آنها دوست دارند کارها را با سرعت خود انجام دهند.

مدیریت یک کودک لجباز ممکن است دشوار باشد ، اما همه چیز بد نیست.

روانشناسی کودک لجباز: درک کودکان لجباز

اگر عزم راسخ یکی از لباس های محکم شماست ، دوست دارید این مسئله را در فرزندان خود نیز مشاهده کنید. اما قسمت مشکل این است که تفاوت بین عزم و لجبازی را بدانید. پس چگونه می توانید یکی را از دیگری تشخیص دهید؟

 

لجبازی به معنای داشتن عزمی راسخ در انجام کاری یا اقدام به روشی خاص تعریف می شود. به زبان ساده ، این است که از تغییر افکار ، رفتارها ، یا اعمال فرد صرف نظر از فشار خارجی برای انجام غیر این کار امتناع می ورزد.

لجبازی در کودکان به دلیل تأثیرات محیطی می تواند ژنتیکی یا رفتاری اکتسابی باشد. برخورد با کودکان لجباز ممکن است به صبر و تلاش بیشتری نیاز داشته باشد ، زیرا شما باید الگوی رفتاری فرزند خود را با دقت مشاهده و درک کنید.

نکاتی که می تواند در معامله با کودکان لجباز کمک کند:

ممکن است کودک نوپای سرسختی داشته باشید که هر وقت سعی در تغذیه کودک خود ندارید از ماندن در تختخواب وی یا قاشق غلات خود را کنار می زند. یا ممکن است شما یک کودک شش ساله داشته باشید که اصرار دارد هر روز همان لباس را بپوشد و پای او را بکوبد تا از هر قانون یا دستورالعملی که به او می دهید ، سرپیچی کند. در اینجا چند نکته آورده شده است که می تواند در هنگام برخورد با طبیعت لجبازی کودک شما مفید واقع شود.

  1. سعی کنید گوش دهید
  2. با آنها ارتباط برقرار کنید ، آنها را مجبور نکنید
  3. به آنها گزینه هایی بدهید
  4. آرام باشید
  5. به آنها احترام بگذارید
  6. با آنها کار کنید
  7. مذاکره کنید
  8.  یک محیط همزاد در خانه ایجاد کنید
  9. دیدگاه کودک را درک کنید
  10. رفتار مثبت را تقویت کنید

 

کودکان در مورد غذا معمولاً بسیار کلافه هستند. همانطور که گفته شد ، شما همیشه نمی توانید کودک خود را به آنچه می خواهد تغذیه کنید. بهترین راه برای اطمینان از اینکه فرزندان لجباز شما آنچه را که برای آنها خوب است به دست می آورند این است که وقت شام را سرگرم کننده کنید.

از روش های خلاقانه برای ارائه غذا به کودک کوچک خود استفاده کنید.

آنها را سر میز شام درگیر کنید (از آنها بخواهید میز را سرو کنند )

قبل از رد کردن غذا ، آنها را تشویق کنید که غذا را امتحان کنند (فقط یک لقمه). به آنها قسمتهای کوچکی از همه چیز را خدمت کرده و اجازه دهید آنها را انتخاب کنند.

اگر غذای خود را تمام کردند به آنها یک دسر یا غذا بدهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها