چگونه از ایجاد کپک جلوگیری کنیم؟

کپک می تواند خوب باشد - برای مثال در ساختن پنی سیلین ضروری است و برای تجزیه مواد آلی در طبیعت ضروری است اما همچنین می تواند بسیار بسیار بد باشد ، مخصوصاً وقتی در خانه شما غیر قابل شناسایی باشد.
کد خبر: ۱۲۹۹۱۴۶

چرا یک مشکل است؟

به گزارش جام جم آنلاین ،کپک ها به راحتی پخش می شوند و نمی توانند به طور کامل ریشه کن شوند.

کپک می تواند در هر جایی رشد کند: روی فرش ، لباس ، غذا ، کاغذ و حتی در جاهایی که نمی توانید ببینید ، مانند قسمت پشتی دیوار گچ ، قسمت های داخل دیوارهای اطراف لوله های نشتی یا متراکم کننده و بالای کاشی های سقف.

رفع مشکل کپک نه تنها دشوار و پرهزینه است ، بلکه کپک می تواند باعث ایجاد مواد حساسیت زا و محرک (و به ندرت سموم) شود که ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازد.

بنابراین اگر نگران رشد کپک در خانه خود هستید چه کاری می توانید انجام دهید؟

بهترین روش جلوگیری از کپک زدن قبل از ایجاد مشکل است. کلید پیشگیری از کپک ساده است: کنترل رطوبت.

در اینجا چندین روش برای مهار رطوبت وجود دارد.

 

  1. مناطق مشكلی را در خانه خود شناسایی كرده و آنها را اصلاح كنید

شما نمی توانید خانه خود را ضد قالب کنید ، اما می توانید آن را مقاوم در برابر قالب کنید. از خانه خود ممیزی بگیرید: مناطق مشکل کجاست؟ زیرزمین آبگرفتگی می کند؟ آیا در پنجره طبقه بالا مرتباً متراکم می شوید؟ آیا از نشت مداوم روی سقف لکه آب وجود دارد؟ جلوگیری از رشد یا پخش قالب ممکن است به راحتی پاره شدن فرش در زیرزمین مرطوب ، نصب محصولات مقاوم در برابر قالب یا ترمیم ناودان های آسیب دیده باشد. یا ممکن است در مورد حفاری عمده و ضد آب باشد. به هر حال ، اکنون به این مشکل رسیدگی کنید. این ممکن است مقداری هزینه داشته باشد ، اما اگر کپک رشد بدون کنترل ادامه یابد مطمئناً هزینه بیشتری  خواهد داشت.

2. بلافاصله مناطق مرطوب را خشک کنید

کپک بدون رطوبت رشد نمی کند ، بنابراین بلافاصله با مناطق مرطوب مقابله کنید. نشت به زیرزمین پس از بارندگی شدید ، تجمع از لوله نشتی ، حتی ریختن فرش باید ظرف 24 تا 48 ساعت خشک شود. اگر سیل را تجربه کرده اید ، فرشها ، ملافه ها و مبلمان آسیب دیده از آب را از بین ببرید ، درصورتی که خشک شدن کامل آنها امکان پذیر نیست. حتی موارد روزمره نیز نیاز به توجه دارند: وسایل خیس را در اطراف خانه قرار ندهید و پس از دوش گرفتن کف و دیوارها را خشک کنید.

  1. با تهویه مناسب از رطوبت جلوگیری کنید

ممکن است این باشد که کارهای روزمره خانگی شما باعث رشد قالب در خانه شما می شود. با تهویه مناسب در سرویس بهداشتی ، آشپزخانه ، اتاق لباسشویی و هر منطقه با رطوبت بالا ، اطمینان حاصل کنید که فعالیتی به سادگی پختن شام ، دوش گرفتن یا شستن لباس های شسته شده ، قالب را دعوت نمی کند. وسایل منفذی که رطوبت تولید می کنند - خشک کن لباس ، اجاق گاز - به سمت خارج (نه اتاق زیر شیروانی). از واحدهای رطوبت گیر (به ویژه در مناطق مرطوب) استفاده کنید ، اما اطمینان حاصل کنید که آنها با بررسی دوره ای آنها و تمیز کردن آنها طبق دستور کارخانه تولید کننده رطوبت نیستند. خانه شما با مصرف انرژی ممکن است رطوبت را در داخل خود نگه داشته باشد ، بنابراین هنگام پخت و پز یا شستن ظرف یا دوش گرفتن ، پنجره ای را باز کنید یا یک فن اگزوز را اجرا کنید.

  1. خانه خود را به محصولات مقاوم در برابر قالب مجهز کنید

ساخت خانه جدید یا بازسازی خانه قدیمی؟ دیوار خشک سنتی از یک هسته گچ تشکیل شده است که بین کاغذهای کاغذی فشار داده شده است. دیوار گچ مقاوم در برابر قالب بدون کاغذ است - هسته گچ از پشم شیشه پوشانده شده و باعث می شود سطح بسیار مقاوم در برابر آب باشد. دیوار خشک مقاوم در برابر رطوبت به ویژه در مناطق مستعد رطوبت ، مانند حمام ، اتاق لباسشویی ، زیرزمین و آشپزخانه بسیار ارزشمند است. نه تنها دیوار خشک سنتی نسبت به نوع بدون کاغذ مستعد ابتلا به کپک است بلکه از بین بردن قالب نیز مشکل است و برداشتن و تعویض آن می تواند هزینه زیادی داشته باشد. تخته گچ مقاوم در برابر قالب نیز موجود است. هسته دیوار خشک به گونه ای توسعه یافته است که از جذب رطوبت جلوگیری کرده و از رشد قالب جلوگیری می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها