مدیرعامل آسترازنکا می‌گوید واکسن کرونای این شرکت به احتمال زیاد در برابر گونه جدید ویروس کرونا که در انگلستان شیوع پیدا کرده اثربخش خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۹۸۰۳۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، «پاسکال سوریوت» (Pascal Soriot)، مدیرعامل اجرایی شرکت داروسازی آسترازنکا به روزنامه ساندی تایمز گفته است که واکسن کرونا این شرکت احتمالاً در برابر گونه جدید ویروس کرونا که در انگلستان شایع شده مؤثر خواهد بود. وی افزود محققان آسترازنکا به «فرمولی برنده» دست یافته‌اند که اثربخشی واکسن این شرکت را به حد و اندازه واکسن شرکت‌های رقیب می‌رساند.
برخی از متخصصین نگرانند که اثربخشی واکسن آسترازنکا که در همکاری با دانشگاه آکسفورد ساخته شده، در حد واکسن فایزر نباشد. نتایج اولیه کارآزمایی‌های بالینی نشان داده‌اند که واکسن آسترازنکا حدود ۷۰ درصد اثربخش است. برای مقایسه اثربخشی واکسن فایزر ۹۵ درصد اعلام شده و توزیع آن در انگلستان و برخی کشورها آغاز شده است.
دولت بریتانیا می‌گوید در حال بررسی داده‌های نهایی کارآزمایی فاز سوم واکسن آسترازنکا است. روزنامه تایمز و دیگر خبرگزاری‌های بریتانیا گزارش کرده‌اند که این واکسن هفته جاری و احتمالاً تا روز پنج شنبه چراغ سبز را از دولت بریتانیا خواهد گرفت و توزیع عمومی آن از هفته اول ژانویه آغاز می‌شود.
 
آسترازنکا از احتمال اثربخشی واکسن خود در برابر گونه جدید کرونا خبر داد+عکس

زمانی که از مدیرعامل آسترازنکا در مورد اثربخشی واکسن این شرکت در برابر گونه جدید ویروس کرونا سوال شد، وی چنین پاسخ داد: «ما فکر می‌کنیم که واکسن باید اثربخش باشد، ولی نمی‌توانیم با اطمینان سخن بگوییم، بنابراین اثربخشی آن را آزمایش خواهیم کرد.»
مقامات بریتانیا گونه جدید ویروس کرونا را مسئول افزایش ناگهانی آمار ابتلا در این کشور می‌دانند. «بوریس جانسون» نخست وزیر بریتانیا چند روز قبل از روز کریسمس زنگ خطر را به صدا درآورد و ضمن اشاره به شیوع سریع‌تر گونه جدید کرونا از میلیون‌ها شهروند بریتانیایی خواست تا سفرها و گردهمایی‌های خود را لغو کنند. مقامات بریتانیا روز پنج شنبه هفته قبل (۲۴ دسامبر) اعلام کردند که تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر واکسن فایزر را دریافت کرده‌اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها