ضربان قلب چیست و چه رازهایی دارد ؟

همه چیز درباره ضربان قلب از نوع تند و کندش

انجام برخی از فعالیت‌ها بعد از ورزش کردن به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر به وزن دلخواهتان برسید.
کد خبر: ۱۲۹۷۴۵۷

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که به دنبال کاهش وزن هستید، باید به همه کارهایتان در طول روز توجه کنید، از ورزش و غذا خوردن گرفته تا خواب و کار.

ایجاد تغییرات جزئی در همه این فعالیت‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا آن کیلو‌های اضافی را سریع‌تر آب کنید. روال بعد از تمرین شما نیز بسیار اهمیت دارد.

ورزش مهم است، اما آنچه بعد از جلسه تمرین انجام می‌دهید نیز نقش بسزایی در روند کاهش وزن شما دارد.

اگر روال مهمی را که باید بعد از جلسه تمرین دنبال شود، رها کنید، ممکن است اثر همه تلاش‌های‌تان خنثی شود.

کارهایی که باید بعد از ورزش برای کاهش وزن انجام دهید:

بدنتان را سرد کنید

سرد کردن یک قسمت اساسی از هر برنامه تمرینی است. این کار کمک می‌کند تا دمای بدن و ضربان قلب به آرامی به حالت طبیعی برگردد و خطر آسیب را کاهش می‌دهد.

سرد نکردن مناسب ممکن است منجر به سرگیجه، لخته شدن خون و حتی غش کردن شود. مهم نیست که چه ورزشی را انجام می‌دهید، این موضوع در همه حال صادق است بنابراین، قبل از خارج شدن از جیم، حرکات کششی انجام دهید.

آب بنوشید

بعد از تمرین مقدار زیادی آب بنوشید تا حذف مایعات از طریق تعریق جبران شود. برای کاهش وزن موثر و عضله سازی، لازم است قبل و بعد از تمرین به اندازه کافی آب بنوشید.

آب به ترمیم و بازیابی عضلات کمک می‌کند. علاوه بر این، نوشیدن آب به کاهش دمای بدن کمک می‌کند.

میان وعده سالم بخورید

یک جلسه تمرینی سنگین ممکن است شما را گرسنه کند اما سراغ یک بشقاب پر از کربوهیدرات نروید. بعد از تمرین باید یک میان وعده هوشمندانه بخورید.

مقداری مغزیات یا موز برای انرژی عالی است و بعد از نیم ساعت می‌توانید غذای متشکل از پروتئین بدون چربی، سبزیجات، چر‌بی های سالم و کربوهیدرات‌های پیچیده بخورید.

استراحت و ریلکس کنید

اندکی استراحت و آرامش به بدن در عضله سازی و ریکاوری عضلات کمک می‌کند. تمرین بیش از حد می‌تواند این روند را متوقف کند و باعث درد بیشتر عضلات شود بنابراین، کمی استراحت کرده و با انجام برخی از کار‌های مراقبتی مانند ماساژ و کشش، عضلات را شل کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها