دولت ژاپن تصمیم دارد با استفاده از هوش مصنوعی، جوانان را به ازدواج ترغیب کرده و آن‌ها را در یافتن نیمه گمشده خود یاری کند.
کد خبر: ۱۲۹۷۳۱۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دولت ژاپن در تلاش است تا با تأمین بودجه سیستم‌های همسریابی با استفاده از هوش مصنوعی به شهروندان کمک کند تا همسر مورد نظر خود را بیابند، و روند کاهشی زاد و ولد را متوقف کنند.
 
مقامات محلی پیش از این هم از سیستم‌های تطبیق هوش مصنوعی برای جفت کردن افراد استفاده کرده‌اند، اما آن‌ها معمولاً ساده بوده و محدود به معیار‌هایی مانند درآمد و سن می‌شدند.
 
بر اساس روزنامه ژاپنی یومیوری، بودجه پیشنهادی دولت امکان دسترسی به سیستم‌هایی را فراهم می‌کند که افراد بتوانند با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته‌تری، شریک زندگی مناسب خود را پیدا کنند.
 
تعداد موالید در ژاپن در سال گذشته به کمترین رقم سالانه این کشور یعنی حدود ۸۶۵ هزار تولد، چیزی معادل ۵.۸ درصد کاهش نسبت به سال قبل رسید که مهمترین دلیل آن را کاهش میزان ازدواج‌ها و افزایش سن دانسته‌اند.
 
تعدادی از استان‌های ژاپن برای افزایش نرخ زاد و ولد در مناطق خود، سیستم‌های پیشرفته هوش مصنوعی را که سرگرمی‌ها و ارزش‌ها را در نظر می‌گیرند، معرفی کرده‌اند، اما این سیستم‌ها گران هستند.
 
یومیوری نوشت دولت تقریباً ۶۰ درصد هزینه سیستم‌های پیچیده‌تر هوش مصنوعی را تضمین می‌کند، از طریق یک برنامه بودجه ۲ میلیارد ینی که برای مبارزه با کاهش نرخ زاد و ولد در بودجه مالی سال آینده درخواست شده است.
 
یک مقام دولتی ژاپن به خبرگزاری فرانسه گفت: ما به ویژه در حال برنامه ریزی برای ارائه یارانه به مقامات محلی هستیم که در حال کار یا شروع پروژه‌های خواستگاری مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. ما امیدواریم که این حمایت به مقابله با کاهش نرخ زاد و ولد در کشور کمک کند.
 
طبق تحقیقات موسسه ملی جمعیت و تحقیقات تأمین اجتماعی ژاپن، انتظار می‌رود در صورت ادامه روند فعلی، جمعیت ژاپن از حدود ۱۲۷ میلیون به ۸۸ میلیون نفر کاهش یابد. مقامات دولتی نگرانند که جمعیت پیمانکاری کشور در بزرگسالان در سن کار قادر به تأمین هزینه‌های رفاهی برای افراد مسن خود نباشد.
 
شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن از سال ۲۰۱۲-۲۰۲۰، پیش از این نرخ پایین زاد و ولد را «یک بحران ملی» توصیف کرد و وعده داد که یکسری اصلاحات با هدف کمک به کاهش بار خانواده‌ها که آن‌ها را از داشتن فرزند دلسرد می‌کند، انجام خواهد شد، با این حال، شیوع ویروس کرونا، مشکلات این کشور را همچون سایر کشورها، تشدید کرده است، در سال ۲۰۲۰ تعداد بارداری و ازدواج در ژاپن کاهش یافته است.
 
داده‌های رسمی نشان داد که تعداد بارداری‌های اعلام شده در سه ماه منتهی به جولای ۱۱.۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است، در حالی که ازدواج در مدت مشابه ۳۶.۹ درصد بوده که این هم سیر نزولی داشته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها