ایالات متحده یک نیروی ویژه برای مقابله با روند رو به رشد عرضه باج افزارها در آمریکا ایجاد کرد

تعدادی از شرکت‌های فناوری و امنیت سایبری در ایالات متحده یک نیروی ویژه برای مقابله با روند رو به رشد عرضه باج افزارها در آمریکا ایجاد کرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۹۶۷۲۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر،این گروه امیدوارند تا چارچوبی استاندارد برای پاسخگویی و واکنش در برابر حملات فزاینده باج افزاری ایجاد کنند.

در سال‌های اخیر حملات باج افزاری مشکلات زیادی برای نهادهای دولتی و خصوصی در آمریکا ایجاد کرده‌اند و باج افزار نویسان با قفل کردن فایل‌های مهم و طرح درخواست دریافت پول در ازای رمزگشایی از فایل‌ها خسارت زیادی وارد کرده‌اند. ده‌ها بیمارستان، مدرسه، مؤسسه دولتی و خصوصی در ایالات متحده از این حملات زیان دیده‌اند و برای مقابله با این مشکل مایکروسافت، مک آفی و ۱۷ شرکت نرم افزاری و فناوری دیگر و نیز مؤسسات امنیتی و سازمان‌های غیرانتفاعی با یکدیگر متحد شده و یک نیروی ویژه مقابله با باج افزار تشکیل داده‌اند.

معمولاً گروه‌ها و مؤسسات امنیتی متفاوت برای مقابله با باج افزارها توصیه‌های متفاوت و متنوعی ارائه داده و این امر موجب سردرگمی می‌شود. ابداع استانداردی واحد برای واکنش به این حملات می‌تواند این مشکل را نیز کاهش دهد.

گروه یادشده واکنش‌های فعلی به باج افزارها را بررسی و ارزیابی می‌کند و مشکلات آنها را می‌یابد و در نهایت یک نقشه راه برای تصمیم‌گیری دقیق در این زمینه ارائه می‌دهد. قرار است جزئیات بیشتر در مورد وظایف و برنامه‌های این گروه تازه تأسیس ظرف یک ماه آینده ارائه شود. فعالیت اجرایی این گروه از بهار آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها