مدت‌هاست شاهد انتشار شایعات درباره خودروی الکتریکی اپل هستیم و حالا به نظر می‌رسد این خودرو دو سال زودتر از برنامه‌های قبلی و در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ معرفی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۶۲۵۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، طبق گزارش جدید «Economic Daily News»، تولیدکنندگان تایوانی در حال آمادگی برای تولید قطعات خودروی الکتریکی اپل با نام «اپل کار» برای سه ماهه دوم سال آینده میلادی هستند. ظاهرا اپل به صورت مخفیانه چندین نمونه اولیه این خودرو را در کالیفرنیا آزمایش کرده. این کمپانی در سال ۲۰۱۷ توانست برای آزمایش ماشین‌های خودران در کالیفرنیا مجوز بگیرد و در همان سال یک SUV لکسوس با تجهیزات LiDAR رویت شد.
در حالی که طبق اعلام بسیاری از منابع اپل کار (Apple Car) در فاصله سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ از راه می‌رسد، در گزارش جدید به مدیر یک سازنده تایوانی مطرح اشاره شده که طبق گفته او، اپل به دنبال معرفی خودروی برقی خود در سپتامبر ۲۰۲۱ است.
 
خودروی الکتریکی اپل احتمالا سال آینده میلادی از راه می‌رسد+عکس

اگرچه نمی‌توان بطور کامل چنین گزارشی را رد یا تایید کرد، اما عرضه زودهنگام این خودرو عجیب به نظر می‌رسد چرا که شرکت‌ها با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند. چندین روز پیش گزارشی به مذاکرات اولیه و مقدماتی میان تامین‌کنندگان قطعات خودروهای الکتریکی و اپل اشاره داشت که نشان می‌دهد این پروژه هنوز در مراحل اولیه قرار دارد. این گزارش به همکاری اپل با TSMC برای تولید تراشه ماشین خودران اشاره داشت.
در سال‌های اخیر گزارش‌های زیادی درباره خودروی الکتریکی اپل منتشر شده که تفاوت‌هایی با یکدیگر داشتند. با این وجود اکثر آن‌ها به توسعه یک خودرو با فناوری‌ها خودران و هوش مصنوعی اشاره می‌کنند.
 
خودروی الکتریکی اپل احتمالا سال آینده میلادی از راه می‌رسد+عکس

با توجه به این موضوع که اکثر تولیدکنندگان خودرو چندین ماه پیش از عرضه یک محصول جدید، آن را به نمایش می‌گذارند، شاید در اواخر ۲۰۲۱ اپل تنها خودروی خود را به علاقه‌مندان نشان دهد و خبری از عرضه آن نباشد. در نهایت باید گفت تا به امروز برخی گزارش‌های Economic Daily News به واقعیت پیوسته‌اند، بنابراین شاید دو سال زودتر از انتظار خودروی الکتریکی اپل وارد بازار شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها