jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۱۲۹۶۰۵۰   ۰۱ دی ۱۳۹۹  |  ۱۰:۳۱

انتظار می‌رفت تا مدل‌های بازار اروپا در کارخانه ساندرلند نیسان مونتاژ شوند اما مشکلات مرتبط با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا و احتمال برگزیت بدون توافق باعث شد تا این شرکت ژاپنی در تصمیم خود تجدید نظر کند.

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پدال، به نوشته Nikkei Asia برگزیت بدون توافق باعث ایجاد تعرفه ۱۰ درصدی در صادرات خودرو از انگلستان خواهد شد درحالی‌که این تعرفه برای محصولات تولید ژاپن ۷.۵ درصد کمتر است و حتی همین رقم نیز قرار است از سال ۲۰۲۶ به‌طور کامل لغو شده و به صفر برسد.

تولید نیسان آریا برای بازار اروپا و ایالات‌متحده در کارخانه این شرکت در استان توچیگی در شمال توکیو انجام خواهد شد. البته محصولات بازار چین قرار است در همان کشور تولید شوند.

نیسان آریا که مدتی پیش رونمایی شده، کراس اووری الکتریکی با ویژگی‌هایی جذاب است. چهار پیکره‌بندی برای پیشرانه این خودرو در نظر گرفته شده که نخستین آن یک مدل دیفرانسیل عقب با باتری ۶۵ کیلووات ساعتی و موتوری با قدرت ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر است. دومین مدل، با همین پیکره‌بندی اما با باتری‌های ۹۰ کیلووات ساعتی است که برد بیشتری را برایان به ارمغان می‌آورد.

نیسان آریای تمام الکتریکی در ژاپن تولید می شود

دو نسخه چهار چرخ محرکه نیز در دسترس خواهد بود. اولی با باتری ۶۵ کیلووات ساعتی با قدرت موتور ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن‌متر و دومی با باتری ۹۰ کیلووات ساعتی و قدرت ۳۸۹ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر.

پیش‌بینی می‌شود نیسان آریا بتواند موفقیت خوبی در بازار به دست آورد مشروط بر اینکه در قیمت‌گذاری در برابر رقبایی چون فولکس ID.4 و تسلا مدل Y دارای مزیت چشمگیری باشد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
ابررایانه سیمرغ بستر رشد اقتصاد دیجیتال

ابررایانه سیمرغ بستر رشد اقتصاد دیجیتال

امروزه با توجه به پیشرفت فناوری‌ های نوین، افزایش چشمگیر و گسترش روزافزون اطلاعات، دسترسی به منابع پردازشی پرسرعت و با ظرفیت بالا، به یکی از نیازهای اصلی و بنیادین مراکز پژوهشی و کسب‌ و کارها تبدیل شده و در پایداری و تداوم توسعه اقتصاد دیجیتالی، امری اجتناب‌ناپذیر است.

جای خالی سیاستگذاری در هوش مصنوعی

جای خالی سیاستگذاری در هوش مصنوعی

امروزه فناوری‌ های نوین و به ویژه هوش مصنوعی به سرعت جهان اطراف ما را متحول می‌کند و نفوذ روزافزون آنها در تمامی کاربردهای سنتی، یکی‌از دغدغه‌ها و اولویت‌های دولت‌هاست. اکنون دنیا به تعبیری با سونامی فناوری مواجه بوده و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

در پی انتشار گزارش روزنامه جام‌جم در چهارم دی ۹۹ با عنوان «یک فیس‌لیفت جدید» که به بررسی آرای کارشناسان درباره محصول جدید ایران‌خودرو (خودروی تارا) می‌پرداخت، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با جام‌جم ضمن اشاره به به برخی ویژگی‌های مهم خودروی تارا، هرگونه ارتباطی بین طراحی خودروی کراس‌اور کی۱۲۵ (K۱۲۵) که قرار است به‌زودی رونمایی شود با پژو ۲۰۰۸ را رد کرد.

گفتگو

بیشتر
کار ناتمام محققان با آرسیبو

مدیر عملیاتی تلسکوپ رادیویی ساردینیا در گفتگو با جام‌جم از داغ‌ترین حوزه‌های مطالعاتی در اخترشناسی رادیویی می‌گوید

کار ناتمام محققان با آرسیبو