شرکت انویدیا تهیه پردازنده های 8nm کارت های گرافیک خود را به سامسونگ می‌سپارد.
کد خبر: ۱۲۹۵۸۸۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،شرکت انویدیا قرارداد کارخانه‌ای جدیدی را با سامسونگ بست تا از پردازنده‌های 8nm در کارت‌ گرافیک‌های RTX 30 Series بهره ببرد. این اقدام شرکت انویدیا باعث می‌شود در تامین محموله قطعات اولیه کارت گرافیک‌ها مشکل نداشته باشند و بتوانند مشکلاتی که در تولید و عرضه کارت گرافیک‌های RTX 3070، RTX 3080 و RTX 3090 پیش آمده بود را برطرف کنند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده این قرارداد مورد قبول هر دو شرکت است  و به نظر می‌رسد توافقی چند میلیارد دلاری صورت گرفته باشد. با وجود آن که انتظار می‌رود پردازنده‌های خریداری شده از شرکت سامسونگ در کارت گرافیک‌های مذکور به کار روند، همچنان اطلاعات دقیقی از اهداف شرکت انویدیا برای مصرف این قطعات اولیه منتشر نشده است.

هدف انویدیا از تنظیم قرارداد جدید با شرکت سامسونگ

هدف انویدیا از تنظیم قرارداد جدید با شرکت سامسونگ

در حالی که بسیاری از کاربران بر این باورند که انویدیا بدون شک از پردازنده‌های جدید سامسونگ برای تولید و گسترش خط تولید RTX 3080 و RTX 3090 استفاده می‌کند اما برخی دیگر از افراد باور دارند شرکت انویدیا می‌خواهد کارت گرافیک‌های جدیدتری را به بازار جهانی راه دهد. این پردازنده‌ها می‌توانند برای تولید کارت گرافیک‌های RTX 3080 Ti مورد استفاده قرار گیرند و یا حتی به تولید کارت گرافیک لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های هوشمند کمک کنند.

با توجه به آن که قرارداد امضاء شده از وسعت بالایی برخوردار است امکان دارد شرکت انویدیا از قطعات جدید در محصولات مختلف خود نیز استفاده کند و تمامی موارد بالا را انجام دهد. گفتنی است؛ قرارداد جدید شرکت انویدیا با ابرقدرت دنیای گوشی‌های هوشمند به این مجموعه امکان رقابت شدیدتر با شرکت AMD را می‌دهد. از آن جایی که تولید کننده قطعات پردازنده شرکت AMD یک مجموعه تایوانی است، به نظر می‌آید این شرکت نتواند به تعداد بالای پردازنده‌های 8nm همانند انویدیا دسترسی پیدا کند. از آن جایی که شرکت انویدیا در حال حاضر نیز رقیب قدرتمندی به حساب می‌آید، اقدام جدید آن‌ها می‌تواند AMD را با شکست جدی روبه‌رو کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها