مواد غذایی و خوراکی هایی برای بهبود سریع زخم

چی بخوریم زخم زودتر خوب بشه ؟

روش های سریع در آوردن تیغ و خار کاکتوس از پوست، مو و لباس

ترفند بیرون کشیدن خار کاکتوس از پوست و ...

اگر خارهای کاکتوس در پوست تان فرو رفت، نگران نباشید. روش های ساده ای وجود دارد که می توانید سریع تیغ ها را از روی پوست، مو و لباستان جدا کنید.
کد خبر: ۱۲۹۵۵۴۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک، شاید برای شما هم پیش آمده که طی انجام اقدامات مختلف مثل عوض کردن گلدان کاکتوس، ناگهان تیغ آن داخل پوست دست تان فرو رفته است. اما نگران نباشید! خوشبختانه راه های مختلفی وجود دارد که بتوانید با استفاده از آن ها تیغ کاکتوس را از پوست، مو و لباس خود جدا کنید و هر چه سریع تر احساس راحتی را در خودتان ایجاد کنید، کافی است که این قسمت از را تا انتها مطالعه کنید.

درآوردن خار کاکتوس

خارج کردن تیغ از داخل پوست بدن

1. از یک موچین استفاده کنید

اگر سر تیغ را به وضوح می بینید، یک موچین بردارید و انتهای تیغ کاکتوس را با موچین بگیرید و سریع آن را بیرون بکشید. تیغی را که در بدنتان فرو رفته است، تکان ندهید و به صورت خط صاف مستقیم بیرون بکشید.

اگر تیغ خیلی داخل پوست فرو رفته و عمیق شده بود، سعی کنید با موچین، نوک تیغ را پیدا کنید که آن را به آرامی بیرون بکشید تا مقدار بیشتری از تیغ بیرون بزند. سپس با موچین کامل بیرون بیاورید.

خار کاکتوس در دست

2. از نایلون استفاده کنید

تیغ کاکتوس معمولا نازک و کوتاه است و شبیه موی سر می باشد. بهتر است از همان اول دستکش های مخصوص باغبانی دستتان کنید اما در هر حال اگر این اتفاق برایتان رخ داده است، یک عدد نایلون نازک روی دست تان بکشید. قسمت هایی که تیغ داخل دستتان فرو رفته و آن ها را نمی بینید باعث برش و پاره شدن نایلون می شود و همین عاملی برای پیدا کردن تیغ ها است.

3. یک پد نخی بردارید

روی یک پد نخی موادی چسبناک شبیه به موم بزنید و آن را روی ناحیه مورد نظر که می دانید تیغ داخل آن فرو رفته است، بگذارید. بعد از این که خشک شد، از کناره های پد، آن را از روی پوست تان بردارید. چند بار این کار را تکرار کنید تا همه تیغ ها از دستتان بیرون بیاید.

نحوه درآوردن تیغ کاکتوس

4. بعد از خارج کردن خار از پوست، ناحیه مورد نظر را با آب تمیز به مدت 5 تا 10 دقیقه بشویید

همه آلودگی هایی که با تیغ داخل پوست شما رفتند، باید بیرون بیایند. از کرم آنتی بیوتیک روی زخم استفاده کنید و سپس روی آن را با چسب زخم بپوشانید. حتی می توانید آن قسمت کوچک را باندپیچی کنید.

برای سلامت بیشتر، بهتر است که دست خود را قبل از تمیز کردن زخم؛ با صابون آنتی باکتریال شستشو دهید. اگر هم می خواهید از موچین استفاده کنید، حتماً آن را ضدعفونی کنید. یک بار در روز هم باند یا چسب زخم را عوض کنید.

5. اگر موفق نشدید تیغ ها را بیرون بیاورید، به پزشک مراجعه کنید

زیرا این تیغ ها نباید روی دست شما بمانند. اگر تیغ ها داخل گردن، گلو یا نواحی حساس رفته اند، بهتر است به اورژانس مراجعه کنید.

خار کاکتوس در دست

جدا کردن تیغ از روی مو

1. تیغ های بزرگ را باید با یک موچین بردارید

اگر تیغ ها بزرگ هستند و کاملاً قابل مشاهده، از یک موچین استفاده کنید و آن ها را به راحتی بیرون بکشید اما آرام و تدریجی عمل کنید تا باعث کشیدگی موها نشوید. اگر تیغ داخل پوست سر فرو رفته، حتماً از یکی از دوستان یا اعضای خانواده کمک بگیرید یا حتی می توانید به پزشک مراجعه کنید.

2. برای تیغ های ریز تر از شانه استفاده کنید

برای این که موقع خارج کردن تیغ، دست هایتان زخمی نشود، یک شانه را به آرامی روی موها بکشید. این کار باعث می شود که تیغ ها بیرون بزنند و جدا کردن آن ها راحت تر باشد.

(حتی می توانید چیزهای خیلی نازک تر را با این روش بیرون بکشید.) همچنین می توانید به مدت 10 دقیقه سر خود را زیر آب گرم نگه دارید که این کار باعث نرم شدن تیغ می شود و راحت تر جدا خواهند شد.

تیغ کاکتوس روی مو

3. قیچی کردن مو راه آخر است

اگر نمی توانید به هیچ وجه تیغ ها را بیرون بکشید، بهتر است آن قسمت از موی خود را قیچی کنید. تیغ کاکتوس حتی ممکن است خطرناک هم باشد. مطمئن باشید که هیچ کس از فرو رفتن تیغ کاکتوس در بدن جان خود را از دست نداده است اما ممکن است آسیب هایی وارد کند که معمولاً خیلی کم اتفاق می افتد.

درآوردن تیغ و خار کاکتوس از روی لباس

1. از چسب نواری استفاده کنید

قسمت هایی که تیغ داخل پارچه فرورفته است را چسب نواری بزنید و سپس چسب را از گوشه گرفته و محکم بکنید تا به همراه آن، تیغ های فرو رفته هم بیرون بیایند. چند بار این کار را تکرار کنید تا به طور کامل تیغ ها برداشته شوند. این روش را هرگز روی پوست امتحان نکنید زیرا به آن آسیب خواهید زد.

چسب نواری

2. از یک شانه استفاده کنید

کافی است یک شانه را بردارید، روی لباس بکشید و خواهید دید که تیغ های بزرگ به راحتی بیرون می زنند و سپس تیغ های کوچک باقی مانده را نیز می توانید با چسب بیرون بیاورید.

3. لباس ها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید

زمانی که دو روش قبلی را امتحان کردید اما احساس می کنید که تیغ باز هم داخل لباستان وجود دارد، آن را داخل ماشین لباسشویی بیندازید. هر گونه مو یا تیغ نازک داخل ماشین لباسشویی از لباس جدا خواهد شد.

عوارض ماندن خار داخل پوست

تیغ کاکتوس ممکن است در بعضی از نواحی حساسیت ایجاد کند. اگر کاکتوسی را لمس کردید و با همان دست چشمان خود را مالش دادید و انگشتتان را داخل دهان گذاشتید، احتمالاً این آلودگی ها وارد بدن شما می شود و دچار مشکل خواهید شد و شما را درگیر عوارض جدی مثل عفونت و مشکلات مشابه خواهد کرد. تیغ کاکتوس ممکن است باعث ایجاد واکنش های آلرژیک و گاهی اوقات عفونت، ورم و قرمزی روی پوست نیز شود.

 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها