آب اکسیژنه یا هیدروژن پروکساید شوینده‌ای ارزان، قدرتمند و غیرسمی است (البته اگر درست استفاده شود). اگر از آب اکسیژنه درست استفاده کنید، می‌تواند قوی‌ترین و مؤثرترین ماده شوینده در خانه باشد. خیلی‌ها به‌دلیل نام ترسناک این ماده آن را کنار می‌گذارند که البته قابل‌درک است، ولی دلیلی برای ترس وجود ندارد. آب اکسیژنه شوینده‌ای عالی است و توصیه می‌کنیم که حتما از آن برای تمیزکردن ۱۰ وسیله معرفی‌شده در این مقاله استفاده کنید.
کد خبر: ۱۲۹۴۶۰۷

۱. تخته گوشت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از imdb2 ،پس از استفاده از تخته گوشت برای خردکردن گوشت خام، آن را با آب اکسیژنه ضدعفونی و تمیز کنید. برای این کار مقداری آب اکسیژنه را روی دستمال‌توالت بریزید و دستمال را روی تخته بکشید و سپس تخته را با آب بشویید تا باکتری‌های موجود روی آن از بین بروند. برای تمیزی بیشتر تخته، روی آن نمک بپاشید و سپس آن را آب‌کشی کنید. پس از آب‌کشی، تخته را زیر نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

۲. مسواک

مسواک پر از میکروب‌هایی است که از داخل دهان آمده‌اند. هر شب از همین مسواک برای تمیزکردن دندان‌ها و دهانمان استفاده می‌کنیم. یک جای کار اشتباه است، درست است؟ برای پاک‌کردن مسواک از باکتری‌های مضر، هر چند روز یک بار آن را داخل مقدار کمی آب اکسیژنه قرار دهید. با این کار میکروب‌های موجود در مسواکتان از بین می‌روند و دندان‌های سالم‌تری خواهید داشت.

۳. گیاهان

البته از آب اکسیژنه برای شست‌وشوی گیاهان استفاده نمی‌کنیم، بلکه با استفاده از آن از تشکیل قارچ گیاهان آپارتمانی جلوگیری می‌کنیم یا قارچ گیاهان خود را از بین می‌بریم. برای این منظور باید ترکیبی شامل یک اونس (معادل ۳۱ گرم) آب اکسیژنه و یک پیمانه آب را هر روز روی گیاه اسپری کنیم تا قارچ‌های موجود روی گیاه را کاملا از بین ببریم.

۴. ظروف دردار پلاستیکی

احتمالا بارها با این مشکل مواجه شده‌اید که وقتی می‌خواهید از ظرف دردار پلاستیکی برای برداشتن باقی‌مانده غذا و قراردادن آن در یخچال استفاده کنید، با مشاهده جرم و کثیفی برجای‌مانده از استفاده‌های قبلی روی ظرف، دیگر تمایلی به استفاده از آن نداشته‌اید. نگران نباشید. فقط کافی است که ظرف پلاستیکی را یک روز در ترکیبی از آب اکسیژنه و آب قرار دهید و سپس آن را با آب بشویید تا دوباره مثل روز اولش شود.

۵. کیسه‌های چندبارمصرف

پیش از هرچیز، باید بگوییم که استفاده از کیسه‌های سبز و چندبارمصرف برای کمک به حفظ محیط زیست و نجات زمین کار بسیار خوبی است و همیشه به این کار ادامه دهید، ولی حتما این کیسه‌ها را تمیز کنید، چون محل مطلوبی برای رشد و تجمع باکتری‌ها هستند. داخل کیسه مقداری آب اکسیژنه اسپری کنید تا آن را ضدعفونی کنید و بوهای بد موجود در آن را از بین ببرید.

۶. ماشین لباس‌شویی

هرچیزی که از آن برای تمیزکردن چیزهای دیگر استفاده می‌شود می‌تواند به‌شدت کثیف و آلوده شود. برای تمیزکردن ماشین لباس‌شویی، یک پیمانه هیدروژن پروکساید را داخل محفظه مواد شوینده بریزید و یکی از برنامه‌های شست‌وشوی طولانی با آب گرم را اجرا کنید.

۷. ماشین ظرف‌شویی

برای تمیزکردن ماشین ظرفشویی می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید. ۲ پیمانه جوش‌شیرین را با ۳ قاشق غذاخوری آب اکسیژنه و ۱۰ تا ۲۰ قطره روغن اسانسی موردعلاقه‌تان مخلوط کنید. ترکیب به‌دست‌آمده را به‌شکل گوله‌هایی درآورید و صبر کنید تا کاملا خشک و سفت شوند. ۲ پیمانه سرکه سفید و ۱ قاشق غذاخوری مایع ظرف‌شویی را در کاسه‌ای بریزید و کاسه را در طبقه بالای ماشین ظرف‌شویی قرار دهید. سپس گوله جوش‌شیرین را در طبقه پایین بگذارید و برنامه شست‌وشوی طولانی با آب داغ را اجرا کنید.

۸. ملافه‌های سفید

با شستن ملافه‌های سفید رختخواب در محلول آب اکسیژنه ، بوی بد و لکه‌های آن از بین می‌رود و ملافه‌ها روشن‌تر می‌شوند. یک پیمانه آب اکسیژنه را داخل محفظه مواد شوینده ماشین لباس‌شویی بریزید و اجازه دهید که برنامه شست‌وشوی ماشین لباس‌شویی تمام کارها را برایتان انجام دهد.

۹. تی‌شرت و زیرپیراهنی

آیا لکه‌های زیربغل برایتان مشکل‌ساز شده‌اند؟ ازبین‌بردن این لکه‌ها کار سختی نیست! استفاده از ترکیب یک قسمت مایع ظرف‌شویی و دو قسمت آب اکسیژنه مشکل شما را حل می‌کند. کافی است که این ترکیب را روی قسمت موردنظر اسپری کنید و ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس لباس خود را با آب بشویید. با این روش، لباس نو و تمیز می‌شود.

۱۰. اسکاچ و اسفنج ظرف‌شویی

نیازی نیست که اسکاچ و اسفنج ظرف‌شویی خود را مرتب دور بریزید و از اسکاچی نو استفاده کنید. می‌توانید با ضدعفونی‌کردن اسکاچ با آب اکسیژنه، زباله کمتری تولید کنید. برای این منظور، اسکاچ ظرف‌شویی را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آب اکسیژنه قرار دهید تا کاملا ضدعفونی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها