فعالیت های تبلیغی بهاییت در دوران کرونا چه خطری دارد؟

کرونا و خطر جهانی آن در برخی ادیان و مذاهب

کرونا و خطر جهانی‌اش، باعث تعطیلی بسیاری از مراکز جمعی شده ‌است، اما برخی اماکن مذهبی ادیان و آیین‌های مختلف برای جلوگیری از تجمع پیروانشان، استثنا نشده و فعالیت‌های خود را محدود و ایزوله کرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۹۳۶۸۴

کرونا و خطر جهانی آن در برخی ادیان و مذاهب

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس؛ ویروس کرونا و خطر بیماری جهانی‌اش، باعث تعطیلی و به تعلیق درآمدن بسیاری از مراکز جمعی شده ‌است. برخی اماکن مذهبی ادیان و آیین‌های مختلف نیز برای جلوگیری از تجمع پیروان و به توصیه کارشناسان بهداشتی، استثنا نشده و فعالیت‌های خود را محدود و ایزوله کرده‌اند.

اما در این میان بدخواهان و مخالفان دین، با بی‌انصافی علیه مناسبات و شئونات مذهبی جبهه‌گیری کرده و سعی داشتند به بهانه کرونا، علیه اسلام هجمه وارد کنند، بلکه بزرگداشت و عزاداری برای سرور آزادگان عالم را خدشه‌دار سازند. با این حال، رفتار منطقی و آگاهانه شیعیان، نیت خدایی و پاکشان را نشان داد.

کرونا و خطر جهانی آن در برخی ادیان و مذاهب

از آن طرف مهمانی و سفرهای بسیاری از همین خرده‌گیران، همچنان پابرجا بود. در این میان، بهاییان یکی از دسته‌های همیشه مخالف با اسلامند که در فضای مجازی علیه شئونات اسلامی اقدامات زیادی انجام می‌دهند.

تشکیلاتی که در همین ایام ویروسی و خطرناک، در حال هزینه برای ساخت مراکز بهایی به نام «مشرق‌الاذکار» است.

ساختمان‌هایی به بهانه عبادت، اما در اصل تشکیلاتی، که محل تجمع و تبلیغ این فرقه بوده و بهاییان برای آغاز سلطه بر یک منطقه، از ساخت چنین بنایی در آنجا شروع می‌کنند.

کرونا و خطر جهانی آن در برخی ادیان و مذاهب

در واقع بهاییت در مسیر اجرای نقشه «بهایی کردن جوامع» با هزینه‌های بسیار کلان، بناهایی به نام مشرق‌الأذکار ساخته در حقیقت مؤسسه‌ای است با نقشی اساسی و محوری در جامعه بهایی. ماهیت این ساختمان‌ها، برآوردن مقصود تشکیلات است، یعنی تبلیغ و پیش بردن جامعه به سمت حکومت بهایی. سیاسی و تشکیلاتی بودن این ساختمان در این پیام مشخص است:

«این بنیاد عظیم در هر کجا که تأسیس گردد طبیعتاً جزو لاینفک فرایند جامعه‌سازی محیط اطرافش خواهد بود... یاران الهی در این نقاط به خوبی درک می‌کنند که حیات جمعی‌شان باید به نحو فزاینده‌ای بازتاب تلفیق عبادت و خدمت باشد، تلفیقی که مشرق‌الأذکار به آن تجسد می‌بخشد.» (۱)

 منظور تشکیلات از «عبادت»، همان آموزه‌های بهایی برای دست کشیدن مردم از اعتقادات خود و آمدن زیر یوغ بهاییت است. به نظر می‌رسد فرقه هدف سلطه‌جویانه‌اش را آنچنان مهم می‌داند که در انجام آن، رفتار عاقلانه و پرهیز از تجمعات را لازم نمی‌داند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها