وقتی شخصی نزدیک در سنین بالاتر می میرد ، مردم نه تنها با بزرگداشت زندگی خود بلکه با دانستن اینکه مرگ بخشی از روند طبیعی زندگی است ، آرامش می گیرند. وقتی با مرگ ناگهانی فرزندتان روبرو می شوید این تجربه یکسان نیست.
کد خبر: ۱۲۹۳۳۳۶

به گزارش جام جم آنلاین ،برای والدینی که فرزند خود را از دست داده اند ، منطقی نیست که زندگی در چنین جوانی پایان یابد - به ویژه هنگامی که مرگ ناگهانی و بدون هشدار باشد. این خسارت آنقدر عمیق است که می تواند خفقان آور باشد. اگر در خانواده خود با این نوع از دست دادن دست و پنجه نرم می کنید ، در اینجا چند نکته برای کمک به شما و خانواده خود آورده ایم.

  • در کنار یکدیگر بودن

به عنوان یک خانواده در کنار یکدیگر باشید  و برای کمک به یکدیگر تکیه کنید. در حالی که همه افراد در خانواده نیاز به گذراندن وقت خصوصی خود دارند ، شما همچنین می توانید راحتی یکدیگر را پیدا کنید. با هم بودن می تواند به شما کمک کند به یاد داشته باشید که در غم و اندوه خود تنها نیستید. از قدرت احساس تعلق خانواده برای کمک به شما در کنترل غم و اندوه خود استفاده کنید. آنجا باشید تا به طور مداوم از یکدیگر حمایت کنید.

اگرچه زمانی اعتقاد بر این بود که مرگ کودک منجر به بالا رفتن میزان طلاق در میان والدین داغدیده می شود ، اما تحقیقات علمی این موضوع را تأیید نمی کند. مطالعه ای در مورد والدین کودکان مبتلا به سرطان (برخی از آنها زنده نمانده اند) که در سال 2010 منتشر شد ، نشان داد که از بین تقریباً 5000 زوج مورد مطالعه ، میزان طلاق به جز در چند شرایط خاص افزایش پیدا نکرده است. یک مطالعه قدیمی وضعیت فعلی تحقیق را بررسی کرد و نتیجه گرفت که "اکثر روابط زناشویی از فشار ناشی از مرگ کودک زنده مانده و حتی ممکن است در طولانی مدت تقویت شود."

  • به دنبال کمک حرفه ای باشید

با این حال ، از آنجا که همه غم و اندوه متفاوتی دارند ، مواجهه با از دست دادن فرزند قطعاً می تواند در ازدواج و روابط هر یک از والدین با فرزندان بازمانده فشار وارد کند. هنگام کنار آمدن با ضرر و زیان خود از متخصصان کمک بگیرید. سعی نکنید خودتان این شرایط را پشت سر بگذارید. مشاوره خانواده می تواند مهارت های لازم را برای عبور از این خسارت بسیار دشوار به شما و خانواده تان ارائه دهد.

 

اگر مرگ ناگهانی باشد ، غم و اندوه لزوماً بیشتر از آنچه در مرگ پیش بینی شده بود ، نیست. اما به گفته ترز راندو ، روانشناس و مدیر بالینی م Instituteسسه مطالعه و درمان از دست دادن ، کنار آمدن با آن دشوارتر است زیرا بسیار مخل است. به همین دلیل ، یافتن یک حرفه ای که بتواند به شما در یافتن راه حل های مقابله ای عملی کمک کند ، مهم است. این راهکارها به شما کمک می کند روزها ، هفته ها و ماه های آینده را مدیریت کنید. در همین حال ، سایر فرزندان شما نیز ممکن است از مشاوره غم و اندوه برای یادگیری مدیریت احساسات خود بهره مند شوند.

  • راهنما را بپذیرید

باز و مایل به پذیرفتن کمک اعضای خانواده ، دوستان یا همسایگان باشید. به آنها اجازه دهید در وعده های غذایی ، تماشای فرزندان دیگر ، کمک به خانه ، مشاغل مختلف و مهمتر از همه حضور در آنجا برای گوش دادن به وقت نیاز به صحبت ، به شما کمک کنند.

همچنین به دیگران اجازه دهید کارهای روزمره مانند لباسشویی یا خرید مواد غذایی خود را انجام دهند. سعی نکنید همه کارها را به تنهایی یا بدون کمک انجام دهید. استراحت لازم را به خود اختصاص دهید. و ، اگر مردم جملاتی مانند "به من اطلاع دهید چگونه می توانم کمک کنم" گفته اند ، آنها را در پیشنهاد خود قرار دهید. در صورت نیاز از آنها کمک بگیرید. اطرافیان شما تمایل به کمک دارند ، اما ممکن است آنها ندانند که چگونه.

دو دوره زمانی مشخص پس از ضرر وجود دارد که می تواند به شما در درک روند عزاداری کمک کند. اولین مورد بلافاصله پس از مرگ است ، زمانی که اعضای خانواده ، دوستان و جامعه دور هم جمع می شوند. این دوره زمانی است که شما با مراسم تشییع جنازه و مراسم یادبود روبرو هستید و فعالیت زیادی وجود دارد. مورد دوم "بعد از انجام دیگهای آشپزی" است که بیانگر زمانی است که تمام غذاهایی که همسایگان و دوستان به خانواده می دادند از بین رفته است. هر کس دیگری همانطور که می داند به زندگی برگردد و خانواده داغدار بدون زندگی از دست رفته زندگی را آغاز می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها