ترشی کلم قرمز یکی از انواع ترشی های محبوب ایرانی

طرز تهیه ترشی کلم قرمزرستورانی

بر خلاف دیگر ترشی ها در تمام فصول سال مورد استفاده قرار می گیرد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۲۹۳۰۷۵

طرز تهیه ترشی کلم قرمزرستورانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از چی شی

مواد لازم برای تهیه ۱ شیشه کوچک
کلم قرمز ۵۰۰ گرم
نمک نصف قاشق غذاخوری
سرکه قرمز به اندازه کافی

دستور تهیه ترشی کلم قرمز

طرز تهیه ترشی کلم قرمزرستورانی
 

مرحله اول

برای تهیه ترشی کلم قرمز رستورانی ابتدا برگ های کلم قرمز را جدا کرده و به خوبی می شوییم ، سپس در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان برود. در ادامه با یک دستمال تمیز برگ های کلم قرمز را به طور کامل خشک می کنیم و به صورت نوارهای باریک برش می زنیم.

 
 

مرحله دوم

برای زیباتر شدن ترشی کلم قرمز بهتر است برگ های کلم قرمز را به صورت نوارهای باریک و یک اندازه برش بزنید. پس از اینکه کلم قرمز آماده شد ان را در یک قابلمه مناسب می ریزیم و نمک را روی تمام قسمت های ان می پاشیم.

 
 

مرحله سوم

پس از اضافه کردن نمک ، کلم قرمز ها را با دست خوب مخلوط می کنیم تا نمک به تمام قسمت های آن برسد سپس یک سلفون روی درب قابلمه می کشیم و آنرا به مدت ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم تا خوب استراحت کنند.

 

مرحله چهارم

در این مرحله یک ظرف شیشه ای مناسب انتخاب می کنیم و کلم قرمها را بعد ازگذشت ۳۰ دقیقه داخل ظرف شیشه ای می ریزیم و به اندازه ای سرکه اضافه می کنیم که به اندازه یک بند انگشت روی کلم قرمز ها را بگیرد

 

مرحله پنجم

پس از اینکه سرکه را روی کلم ها ریختیم یک کیسه فریزر روی درب ظرف شیشه ای قرار می دهیم و درب انر ا محم می بندیم به صورتی که هیچ گونه هوایی وارد ظرف نشود. در ادامه ظرف را به مدت یک هفته در یک جای خشک و خنک قرار می دهیم تا ترشی اماده شود.

 
 

مرحله ششم

نکته مهم در مورد محل قرار دادن ترشی این است که حتما باید دور از نور مستقیم خورشید باشد زیرا ممکن است ترشی خراب شود. پس از گذشت یک هفته ترشی اماده است و می توانیم آنرا در یخچال نگهداری کنیم.

 

طرز تهیه ترشی کلم قرمزرستورانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها