jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۱۲۹۲۶۴۷   ۱۷ آذر ۱۳۹۹  |  ۱۲:۰۴

Volvo Trucks یک شرکت تابع ولوو است که در زمینه طراحی، تولید و توزیع انواع خودروهای تجاری و نظامی در سرتاسر دنیا فعالیت می‌کند. این شرکت به تازگی اعلام کرده که قصد دارد به زودی اولین کامیون تمام برقی خود را در آمریکای شمالی عرضه کند.

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از دیجیاتو، این کامیون که Volvo VNR Electric نام دارد در مدل‌های ترانک و یا تراکتورهای 4x2 یا 6x2 در بازار عرضه خواهد شد.

گفتنی است که این کامیون تمام برقی در اوایل سال 2021 در کنار دیگر مدل‌های تولیدی Volvo Trucks در ویرجینیا تولید خواهد شد.

توافق LIGHTS که به رهبری Volvo Trucks و با همکاری 14 کمپانی دیگر شکل گرفته است با یک سرمایه گذاری 91 میلیون دلاری کمک فراوانی کرد تا ولوو بتواند در راستای تولید کامیون‌های تمام برقی گام بردارد. در همین راستا نیز Volvo Trucks به دنبال تولید انواع دیگری از کامیون‌های برقی است.

چندی پیش ولوو توانست از آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) سفارش خرید 70 دستگاه از VNR Electric را دریافت کند و به واسطه این سفارش 20 میلیون دلار دریافت کرد. کامیون‌های مذکور مابین سه ماهه اول سال 2021 تا سه ماهه سوم سال 2022 به دست EPA خواهند رسید. دریافت یک سفارش 70 دستگاهی آن هم برای کامیون برقی که به تازگی در بازار عرضه شده می‌تواند یک شروع فوق‌العاده برای Volvo Trucks  و VNR Electric تلقی شود.

به‌علاوه این شرکت یک مبلغ 1.7 میلیون دلاری را نیز از سازمان South Coast AQMD دریافت کرده است. این سازمان وظیفه مدیریت و حفظ کیفیت هوا در سواحل جنوبی امریکا را به عهده داشته و در ازای پرداخت مبلغ مذکور به ولوو سفارش تهیه زیرساخت‌های لازم برای شارژ‌ وسایل نقلیه را داده است.

کامیون VNR Electric به یک باتری 264 کیلووات ساعت مجهز است که بسته به نوع شرایط خودرو و جاده می‌تواند کامیون را بین 190 تا 240 کیلومتر به جلو ببرد.

Volvo Trucks اولین کامیون تمام برقی خود را در سه پیکربندی عرضه خواهد کرد. در پیکربندی اول که نوع یدک‌کش ترانک است و کامیون می‌تواند در حدود 33 هزار پوند (در حدود 16 تن) بار را جابجا کند حداکثر مسافت قابل پیمایش 240 کیلومتر است. در پیکربندی دوم که از نوع تراکتور 4x2 است کامیون می‌تواند تا حداکثر 190 کیلومتر را با یکبار شارژ طی کند. پیکربندی سوم نیز درست مشابه با پیکربندی دوم بوده با این تفاوت که یدک‌کش از نوع تراکتور 6x2 است.

یک باتری 264 کیلووات ساعتی بر روی هر سه مدل این کامیون قرار دارد که می‌تواند در 70 دقیقه با استفاده از شارژر مستقیم 150 کیلوواتی تا حداکثر 80 درصد شارژ‌ شود.

یک پیشرانه دو موتوره به همراه یک گیربکس اتوماتیک دو سرعته I-Shift کامیون VNR Electric را همراهی می‌کند. این پیشرانه می‌تواند 455 اسب بخار قدرت و در حدود 5500 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. حداکثر سرعت نیز به 105 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

در پی انتشار گزارش روزنامه جام‌جم در چهارم دی ۹۹ با عنوان «یک فیس‌لیفت جدید» که به بررسی آرای کارشناسان درباره محصول جدید ایران‌خودرو (خودروی تارا) می‌پرداخت، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با جام‌جم ضمن اشاره به به برخی ویژگی‌های مهم خودروی تارا، هرگونه ارتباطی بین طراحی خودروی کراس‌اور کی۱۲۵ (K۱۲۵) که قرار است به‌زودی رونمایی شود با پژو ۲۰۰۸ را رد کرد.

عزم ملی، واکسن ملی

عزم ملی، واکسن ملی

دیروز واکسن کرونای تولید کشور به اولین داوطلبان تزریق شد. باید بدانیم کشورهای اندکی در جهان وجود دارند که به دانش تولید واکسن دست پیدا کرده‌اند.

گفتگو

بیشتر
کار ناتمام محققان با آرسیبو

مدیر عملیاتی تلسکوپ رادیویی ساردینیا در گفتگو با جام‌جم از داغ‌ترین حوزه‌های مطالعاتی در اخترشناسی رادیویی می‌گوید

کار ناتمام محققان با آرسیبو