مایع داخل غذاهای کنسروی را استفاده کنیم یا نه ؟

مایع داخل کنسرو مواد غذایی ضرر دارد ؟

لوبیا سفید چیست و چه خواص و فوایدی برای بدن دارد

خواص لوبیا سفید برای مردان و زنان باردار + احتیاط

لوبیا سفید علاوه بر خواص و فواید بی نظیرش از ارزش غذایی بالایی هم برخوردار است، مصرف لوبیا سفید برای سلامت بدن هم بسیار مفید است و به درمان برخی بیماری ها کمک شایانی می کند.
کد خبر: ۱۲۹۲۶۳۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک، این لوبیا یک طبقه متفاوت از رایج ترین لوبیاهایی که در جهان یافت می شود، به طور علمی نام آن به عنوان فاسولوس وولگاریسمی می باشد. این لوبیا در سراسر جهان بسیار محبوب است و به خاطر تنوع و راحتی رشد آن ها و همچنین ارزش غذایی اش مورد اهمیت قرار گرفته است. لوبیا سفید کاربرد گسترده ای در نیروی دریایی دارد که از این لوبیا به عنوان بخش اصلی رژیم غذایی سالم برای ملوانان استفاده می شود.

خواص لوبیا سفید

به خاطر ارزش غذایی بالا و محتوای پروتئینی اش، در بسیاری از فرهنگ های مختلف به غذاهای اصلی تبدیل شده اند و می توانند بدون از دست دادن ارزش غذایی شان، بر خلاف بسیاری از سبزیجات و میوه ها، به مدت طولانی نگهداری شوند. در حالی که به نظر می رسد همه لوبیا با هم برابر و مشابه هستند، اما اینً درست نیست، و لوبیای سفید برخی مواد شیمیایی خاصی مانند فسفاتیدیلسرین را دارا می باشد.

فواید سلامتی لوبیا سفید

لوبیا سفید ممکن است معمولی و عادی به نظر برسد، اما تعدادی از مزایای سلامتی را برای ما به همراه دارد، افزایش شناخت و حافظه، حفاظت از قلب، تقویت گوارش، کاهش خطر ابتلا به سرطان، تحریک رشد، و کاهش خطر دیابت.

1. لوبیا سفید برای افزایش و تقویت حافظه و شناخت:

فولات به دلایل مختلف یک ماده غذایی کلیدی و مهم برای بدن است، زیرا از نقص لوله عصبی و کم خونی پیشگیری می کند و بر سیستم عصبی بدن تاثیر مثبتی دارد. کمبود اسید فولیک به طور مستقیم با افزایش سطح هموسیستئین ارتباط دارد، که اغلب منجر به بیماری های عصبی کشنده مانند پارکینسون می شود. علاوه بر این چنانچه در بخش سلامت اشاره کرده ایم یکی از ویتامین های B یافت شده در لوبیا سفید، تیامین است که می تواند به افزایش انتقال دهنده های عصبی خاصی کمک کند و ما برای حافظه و شناخت به آن نیاز داریم، بنابراین این لوبیا کوچک می تواند حافظه ما را به همان اندازه که سنمان افزایش می یابد، حفظ کنند.

مصرف لوبیا سفید

تقویت حافظه با لوبیا سفید

2. لوبیا سفید برای کمک به پیشگیری از سرطان:

آخرین تحقیقات نشان می دهد که مصرف لوبیای سفید می تواند خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. علاوه بر این، مطالعه ای که در ژورنال پزشکی و غذا منتشر شد نشان داد که فیبر رژیمی لوبیا دارای پتانسیل فوق العاده ای برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ است.

همچنین تحقیقات انجام شده توسط موسسه سرطان ملی، نشان می دهد که در لوبیا سفید شکستگی های محلول و غیر محلولی وجود دارد که به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کند.

مطالعات انجام شده در یک دوره زمانی نشان می دهد که وجود لوبیاهای رایج مثل لوبیا سفید در وعده های غذایی، راه سالمی برای محافظت از خود در برابر سرطان روده، سینه و پروستات است.

3. لوبیا سفید برای سلامت قلب:

منیزیم و اسید فولیک که در لوبیا وجود دارند، باعث حفاظت از سلامت قلب خواهند شد.فولات سطوح هموسیستئین را کاهش می دهد، که خطر بزرگی برای بیماری های قلبی است ، در حالی که منیزیم به روش مشابهی باعث کاهش تنش و استرس در رگ های خونی برای کاهش فشار و فشار خون پایین، و پیش گیری از حملات قلبی و سکته می شود.

4. لوبیا سفید برای پیش گیری از دیابت:

غذاهایی با فیبر بالا به خاطر تواناییشان در تثبیت سطح قند خون و بهبود جذب مواد مغذی از روده مورد تحسین قرار گرفته اند. بخش سلامت نمناک اشاره کرده است که با وجود میزان گلوکز و انسولین در سطوح سالم، احتمال ابتلا به دیابت کم تر است و اگر شما از این وضعیت رنج می برید، فیبر بالا موجود در لوبیای سفید می تواند به شما کمک کند تا علائم خود را کاهش کنید.

5. لوبیا سفید برای کمک به بهبود هضم:

همانطور که ذکر شد لوبیا سفید فیبر بسیار بالایی دارد، که جز کلیدی برای سلامت معده و روده است. فیبر قادر است مدفوع را روان کرده و از علائم یبوست و اسهال جلوگیری کند. علاوه بر این، فیبر، حرکات روده را تحریک و نرمال می کند. یک رژیم با فیبر خوب، روده ها را تمیز می کند و از بیماری های گوارشی جدی مانند زخم معده جلوگیری می کند.

مصرف لوبیا سفید

کمک به بهبود هضم با لوبیا سفید

6. لوبیا سفید دارای خواص آنتی اکسیدانی:

منگنز ، یک عامل کلیدی در بسیاری از آنزیم های آنتی اکسیدانی است که می تواند از گسترش و تاثیر رادیکال های آزاد جلوگیری کند و این می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کمک کند. مس نیز نقش مهمی را به عنوان یک آنزیم ایفا می کند و می تواند به تحریک جریان خون، تحرک مفاصل و انعطاف پذیری کلی بدن با کاهش استرس اکسیداتیو در آن قسمت ها کمک کند.

7. لوبیا سفید برای کمک به رشد و ترمیم:

یکی از مهم ترین مزایای لوبیا سفید، میزان بالای پروتیین آنهاست.پروتئین ها باعث یک جریان ثابت برای رشد سلول های جدید، بافت ها، ماهیچه ها، استخوان ها، رگ های خونی و قسمت های دیگر بدن می شوند که ما به آن نیاز داریم. پروتیین برای رشد طبیعی ضروری است، اما در عملکرد ترمیم قسمت های آسیب دیده بدن و سرعت بخشیدن به فرآیند التیام ضروری است و برای گیاه خواران، لوبیای سفید منبع جایگزین خوبی از پروتیین است و بیش از 15 گرم پروتئین به ازای هر فنجان لوبیا سفید وجود دارد.

8. لوبیا سفید برای بهبود گردش خون:

نگاه داشتن جریان خون به طور طبیعی در بدن برای اکسیژن رسانی به سیستم های اندام ها و عملکرد کلی نرمال مهم است.آهن جز کلیدی از گلبول های قرمز خون است و بدون جذب آهن مناسب، گردش خون مشکل دار می شود و شما را مستعد کم خونی، ضعف، کاهش معدنی استخوان، خستگی و گردش ضعیف می کند. همچنین مس در این زمینه بسیار مهم است، چون برای سنتز هموگلوبین ضروری است به عبارت دیگر، بدون مس، آهن عملاً بدن مشکل دار خواهد شد. لوبیا سفید خوشبختانه حاوی سطوح بالایی از هر دو این موارد می باشد.

لوبیای سفید در طب سنتی:

• میل جنسی را تقویت می کند و غذاییت را افزایش می دهد.

• منجر به منظم شدن دوره ماهیانه در خانم هایی که خونریزی قاعدگی منظمی ندارند ، خواهد شد.

• ادرار آور است ، ادرار را در افرادی که مزاج های سرد یا ضعف بدنی دارند، به جریان می اندازد.

• محرک نیروی جنسی و سبب افزایش تولید منی شده و ملین سینه می باشد.

پخت لوبیا سفید

تمام خواص و فواید لوبیا سفید

فایده و خواص لوبیا سفید برای خانم های باردار:

لوبیای سفید ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی دارد که در سلامتی نقش موثری دارند . مثلا فولات موجود در لوبیای سفید برای خانم های باردار مفید است و مصرف لوبیای سفید در اوایل بارداری سبب جلوگیری از نقص لوله عصبی در جنین خواهد شد. همچنین این لوبیا حاوی ویتامین B1 (تیامین) فراوان است . این ویتامین برای سلامت مغز و عملکرد های شناختی نقش حیاتی دارد.

خواص لوبیا سفید برای آقایان:

طبع لوبیا سفید از لحاظ گرمی و سردی متعادل است. مصرف لوبیای سفید به دلیل وجود پروتئین موجود درآن سبب افزایش طول عمر مردان ، افزایش تناسب اندام و بهبود تعادل گلوکز در آنها می شود . این خواص اشاره شده در سلامت نمناک و در بحث بررسی خواص لوبیا سفید مختص به مردان است و در زنان یافت نشد. پروتئین یک ترکیب گیاهی به گروه ایزوفلاوون ها تعلق دارد.

چگونه می توان لوبیا سفید را پخت؟

اگر از لوبیای کنسرو شده استفاده می کنید، حتما قبل از استفاده، آن ها را با آب بشورید و سپس خالی کنید و اگر از لوبیا خشک استفاده می کنید، قبل از اینکه از آن ها در آشپزی استفاده کنید، آن ها را خیس کنید. برای این کار روی آن ها را با یک سانت آب سرد بپوشانید و اجازه دهید تا کل شب را در دمای اتاق بمانند.

قبل از استفاده، آبکشی کنید.

لوبیا خیس شده معمولاً حدود 60 دقیقه باید بپزند.

شما می توانید از سه فنجان آب برای هر فنجان لوبیا نپخته استفاده کنید. شما هم چنین ممکن است لوبیا را طعم دار کنید تا آن ها طعم خوبی بگیرند.

از برگ بو و یا حبه های سیر یا گیاهان معطر برای طبخشان استفاده کنید.

همچنین می توانید کمی نمک به لوبیا هم اضافه کنید.

پاسخ کارشناس به سوالات متداول

تاثیرات جانبی خوردن بیش از حد لوبیا سفید چیست؟

از آنجا که لوبیای سفید غنی از فیبر هستند، خوردن بیش از حد آن ها می تواند موجب درد شکم شود ،چون فیبر هنوز هضم نشده است. پس می تواند موجب نفخ شکم، اسهال و یبوست شود.

مضرات لوبیا سفید

تاثیرات جانبی مصرف بیش از حد لوبیا سفید

چند دانه لوبیا در یک روز می توان خورد؟

خوردن حدود نصف فنجان لوبیا می تواند کافی باشد. نه بیشتر.

آیا می توان لوبیا سفید را خام خورد؟

خیر. حبوبات شامل لکتین هستند و این مواد اگر خام باشند، سمی خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها