همه ما در طول مسیر زندگی احساس ناراحتی و افسردگی و حتی گاهی شکست کرده ایم. برخی از ما ضرباتی را متحمل شده ایم که ما را محکم به زمین زده اند و ماه‌ها با انواع حس‌های یأس و ناامیدی دست و پنجه نرم کرده ایم که باعث شده اند زندگی ما هم تحت تاثیر قرار بگیرند، امّا در پس همه این مشکلات و احساسات جا دارد از خود بپرسیم که آیا ما از این احساسات جان سالم به در می‌بریم و یا این که آیا یک زندگی شاد خواهیم داشت یا خیر؟!
همه ما در طول مسیر زندگی احساس ناراحتی و افسردگی و حتی گاهی شکست کرده ایم. برخی از ما ضرباتی را متحمل شده ایم که ما را محکم به زمین زده اند و ماه‌ها با انواع حس‌های یأس و ناامیدی دست و پنجه نرم کرده ایم که باعث شده اند زندگی ما هم تحت تاثیر قرار بگیرند، امّا در پس همه این مشکلات و احساسات جا دارد از خود بپرسیم که آیا ما از این احساسات جان سالم به در می‌بریم و یا این که آیا یک زندگی شاد خواهیم داشت یا خیر؟!
کد خبر: ۱۲۹۱۸۰۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شیعه نیوز ، گاهی اوقات، وقتی که از این رویداد‌ها گذشتیم و به عقب نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که اگرچه این اتفاق‌ها دردناک بودند امّآ کاتالیزگری به حساب آمدند تا زندگی خودمان را تغییر دهیم و همین حوادث و اتفاق‌ها هستند که باعث می‌شود انسان به انجام دادن کار‌هایی که دوستشان داریم روی آورد.

تنها راه برای آن که بتوانیم زندگی خود را کامل کنیم، این است که بر چالش‌هایی که زندگی در مسیر ما قرار می‌دهد غلبه کنیم. پس ما باید حس‌های درد، خیانت، یأس و ناامیدی را دز زندگی خود تجربه کنیم. زیرا به غیر از این دیگر راهی وجود ندارد که بخواهیم به مقصود خود در زندگی برسیم.

راه دیگری برای ما وجود ندارد تا بتوانیم مقاوم بودن، شجاع بودن، امیدوار و مثبت اندیش بودن را در زندگی آینده خود یاد بگیریم و باید بدانیم اگرچه این موضوع برای خیلی از ما خوشایند نیست، امّا هر کسی در مقطعی از سفر زندگی خود احساس ناراحتی می‌کند و اغلب، زمانی که به این میزان از ناامیدی می‌رسیم، نمی‌دانیم چه کار کنیم و در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که زندگی خود را همراه با ترس، پشیمانی، درد و ناراحتی ادامه دهیم، امّا ما برای این گونه زندگی کردن به دنیا نیامده ایم.

وقتی که از درون احساس غم زیادی دارید، این نکات را به یاد آورید. چرا که به شما کمک می‌کنند شجاعت خود را افزایش دهید و مقاومت خود را بالا ببرید تا بتوانید از حالت خود بیرون بیایید و در نهایت، شادی آن زندگی را که دوست دارید، در آغوش بگیرید.

انتظار تغییر را داشته باشید و آن را بپذیرید

در جهان امروزی که مدام در معرض تغییرات قرار گرفته ایم، سخت است که حالت زندگی و شخصیت خود را حفظ کنید و پیچیدگی و غیر قابل پیش بینی بودن زندگی را مدیریت کنید. زیرا یک مسئله ثابت در زندگی همه ما تغییر است.

به جای جنگیدن در برابر اجتناب ناپذیری تغییر، یاد بگیرید که چگونه آن را قبول کنید، تغییر را بپذیرید و بدانید که با پذیرفتن تغییر زندگی شما هم می‌تواند بهتر باشد، امّا مقاومت در برابر تغییر انرژی منفی را بیشتر خواهد کرد که در نهایت باعث می‌شود انگیزه تان نسبت به زندگی خود را ازدست بدهید.

قدرت انتخابتان را بپذیرید

استفاده از قدرت انتخاب شما را قادر می‌سازد تا رویکرد خود را نسبت به زندگی از جایی که در آن احساس درد می‌کنید به روشی تبدیل کنید که در آن شادی و امیدی شکوفا می‌شود.

استفاده از این قدرت به شما این امکان را خواهد داد تا توانایی خود را تقویت کنید تا تصمیم بگیرید و آن‌ها را عملی کنید و این را بدانید که قدرت انتخاب شما یک هدیه خداوندی است که اگر از آن استفاده کنید، زندگی تان را تغییر خواهد داد.

درخواست کمک کنید

درخواست کمک نشانه ضعیف بودن نیست. همه ما وثتی احساس افسردگی می‌کنیم، می‌خواهیم حس خود را از تمام جهان پنهان کنیم و گاهی اوقات، به این دلیل از کسی کمک نمی‌خواهیم، چون خجالت می‌کشیم یا اعتقاد داریم که دیگران درک نمی‌کنند که ما در چه شرایطی قرار داریم.

حمایت، توصیه و انگیزه‌های افراد دیگر به ما کمک می‌کنند تا بر ناملایمات غلبه کنیم و مشکلات زندگیمان را حل کنیم. این انرژی و دانش دوستان، خانواده و حمایت کنندگان ما است که انگیزه ما را تقویت می‌کند تا کاری انجام دهیم و شرایط زندگی خود را بهتر کنیم.

در لحظه زندگی کنید

افکار شما احساستان نسبت به زندگیتان را شکل می‌دهند و وقتی احساس شکست و ناراحتی در زندگی خود دارید، این تفکر‌های منفی شما هستند که به ذهن شما دیکته می‌کنند تا ناراحت باشید و احساس خوشحالی نکنید و در مقابل، هر زمانی که احساس شادی و خوشحالی می‌کنید، این افکار مثبت شما هستند که امید و اعتماد به نفستان را بالا می‌برند.

کلید اصلی مدیریت افکار منفی این است که تا جای ممکن دور نگه داشتن خود از این تفکر‌ها را تمرین کنید و به جای واکنش نشان دادن به آن‌ها فقط آن فکر‌ها را نظارت کنید.

افکار منفی را شناسایی کنید که ممکن است باعث شود شما در عالم خود فرو بروید و باعث ایجاد سردرگمی و سکون در شما می‌شوند. قبول کنید که این افکار به شما ضرر خواهند رساند و باید برای مدیریت آن‌ها بیشتر تلاش کنید.

به جای این که به محتوای فکرتان دقت کنید، نوع افکارتان را مشخص کنید و آن‌ها را با دقت مورد بررسی قرار دهید و افکار خوب و بد خود را جدا سازی کنید که اگر با افکارتان، از خودتان انتقاد می‌کنید، فکر خود را انتقادی بنامید و سپس از خود بپرسید تا چه زمانی قرار است از خودتان انتقاد کنید و خودتان را مقصر بدانید. پس بهتر است زیاد برای این کار وقت نگذارید.

روی چیزی تمرکز کنید که خوشحالتان می‌کند

وقتی احساس ناامیدی، خستگی یا بی انگیزگی می‌کنید، فراموش کردن اتفاقات خوبی که در زندگی شما رخ می‌دهند، آسان است و در حقیقت، اگر ذهنتان با افکار منفی پر شده باشد، باور خواهید کرد که هیچ چیز خوبی در زندگیتان وجود ندارد.

تمرکز کردن روی چیز‌های خوبی که در زندگی شما جریان دارد و آن دسته از کار‌هایی که باعث شادی شما می‌شوند، یک قدم مهم برای تغییر زندگیتان است. بنابراین، هر قدر بیشتر روی جنبه‌های خوب زندگی خود تمرکز کنید، بیشتر امیدوار خواهید بود.

مثبت بودن و امید واگیردار هستند و هر چقدر از زندگی خود خوشحال باشید، احساس بهتری نسبت به زندگی خود خواهید داشت.

به آینده امیدوار باشید

قابل درک است که وقتی احساس ناراحتی و ناامیدی در زندگی دارید فکر کنید که زندگی شما تا ابد به همین شکل باقی خواهد ماند. بنابراین، امیدوار بودن نسبت به آینده وقتی که ناراحت و دلشکسته باشید، بسیار سخت است. هرچند درد و دلشکسته بودن، شما را درمان نخواهد کرد و از اعماق وجودتان می‌خواهید که این احساسات بد از ذهن شما پاک شوند، امّا شما فقط نمی‌دانید که چگونه این کار را انجام می‌دهید.

یکی از راه‌هایی که می‌تواند در راه درمان شدن شما خیلی کمک کند، امیدواری به آینده است و بسیار مهم است که شما بتوانید این حقیقت را در ذهن خود بپرورانید که اتفاق افتاده در زندگی شما، قرار نیست در زندگی آینده تان هم همراه شما باشد و همین امید خیلی کوچک می‌تواند به شما کمک کند تا راهتان را ادامه دهید و قدم به قدم زندگی خود را بهتر کنید.

بپذیرید که زندگی یک رمز و راز است

زندگی چیز جالبی است و هر قدر ما بیشتر با آن بجنگیم و در برابرش مقاومت سخت‌تر می‌توانیم زندگی کنیم و پذیرفتن این که زندگی یک رمز و راز است و به ما اجازه می‌دهد تا به درد‌های خود به عنوان یک فصل از هزار فصل کتاب زندگیمان نگاه کنیم.

زندگی، چالش‌ها و آزمایش‌های زیادی را در مسیرمان قرار می‌دهد و ما با قبول کردن این چالش‌ها در زندگی رشد می‌کنیم چرا که می‌توانیم با این چالش‌ها شجاعانه‌تر زندگی کنیم و مقاوم‌تر باشیم.

زمانی که از درون احساس ناراحتی می‌کنیم، باید به یاد داشته باشیم که این تنها یک بخش از مسیر سفر ماست و هیچ راه فراری از درد و ناراحتی وجود ندارد. بنابراین، ما باید از میان غم‌ها و ناامیدی‌ها عبور کنیم تا این مرحله را رد کنیم.

به جای جنگیدن با زندگی و یا زیر سوال بردن آن و همچنین مقصر دانستن خودتان، نفس عمیق بکشید و فراموش نکنید که زندگی یک راز است. پس لحظه‌های ناامیدی و ناراحتی خود را به عنوان پایه‌های این زندگی انتخاب نکنید.

نقش شما در زندگی پذیرفتن آن با تمام خوبی ها، بدی‌ها و زشتی هایش است و این که زندگی تان را به بهترین شکل انجام دهید؛ بنابراین زندگی کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها