میوه ها و سبزیجاتی که نباید پوست آنها را بکنید و مواردی که باید پوستشان را بکنید

برای این میوه ها حتما پوست کن به دست شوید

برخی از میوه ها و سبزیجات پوست مفیدی دارند که توصیه می شود ار کندن انها خودداری کنید در حالیکه برخی از میوه ها و سبزیجات حتما باید بدون پوست مصرف شوند.
کد خبر: ۱۲۹۱۷۳۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک، پوست کن خود را کنار بگذارید و از فیبر زیاد و عالی این میوه ها و سبزیجات لذت ببرید در این بخش از سلامت چرایی این وجود دارد که چرا شما باید پوست بعضی از میوه ها را بخورید:

پوست میوه ها

پوست میوه ها و سبزیجات به طور کلی حاوی آنتی اکسیدان ها، فیبر، ویتامین، و مواد معدنی از گوشت بیشتری است. میوه ها و سبزیجات پوست کنده نشده ،ممکن است تا 33 درصد فیبر بیشتری نسبت به همان میوه بدون پوست داشته باشند.

سطوح آنتی اکسیدان در پوست میوه ها می تواند تا 328 بار بیشتر از گوشت همان میوه باشد.دمقدار مواد مغذی موجود در هر پوست میوه یا سبزی متفاوت است. و هر پوستی هم توصیه نمی شود که مصرف شود، مانند آنهایی که خیلی سفت هستند و یا آنهایی که برای خوردن خوشمزه نیستند.

با این نظر، اگر هدف شما نیز افزایش مواد مغذی سالم در رژیم غذایی باشد، متخصصان می گویند بهتر است که میوه ها و سبزیجات زیر را بدون پوست کندن آن ها بخورید. (و مطمئن شوید که بقیه را پوست می کنید!) نگران پوست توت ها، گیلاس و یا انگور نباشید.

خوردن انواع توت ها، گیلاس و انگور بدون پوست کندنشان بهتر است. جدا از این واقعیت این است که پوست کندن توت ها و انگور چالش برانگیز است و واقعاً پوست کندن اکثر میوه ها ممکن نیست، پوست مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی را ارائه می کند.

به ویژه پوست انگور خیلی مفید است ،چون این بخش از انگور بیش ترین مقدار آنتی اکسیدان ها در کل میوه را دارد. تقویت آنتی اکسیدان ها دلیل این است که چرا اینها برخی از سالم ترین میوه ها برای بدن شما هستند.

پوست میوه ها

پوست این میوه ه را بکنید و بخورید

میوه هایی که نباید پوستشان را بکنید

از پوست کندن گلابی، هلو، و آلو اجتناب کنید:

پوست هلو، گلابی، و آلو هر کدام مقدار زیادی فیبر، مواد مغذی و آنتی اکسیدان دارد. یک مطالعه حتی نشان داد که کندن پوست هلو موجب کاهش 13 تا 48 درصد از دریافت آنتی اکسیدان ها می شود. برای میوه ها و سبزیجاتی ک پوست نمی کنید، و آن هایی که این کار را می کنید، همیشه قبل از خوردن به طور کامل آن ها را تمیز نمایید.

از پوست کندن سیب و زردآلو پرهیز کنید:

سیب یکی از میوه هایی است که توصیه می شود، پوست کنده نشوند. پوست سیب دارای فیبر محلول، ویتامین C، ویتامین A و فلاونوئید کورستین است. اگرچه پوست سیب شامل بسیاری از مواد غذایی و فیبر است، اما آن ها آفت کش زیادی می گیرند. بنابراین مطمئن شوید که آن ها را به خوبی می شورید و یا خرید سیب های ارگانیک را در نظر بگیرید.

سیب و زردآلو برخی از خوراکی های سالمی هستند که بسیار مغذی تر از آنچه که شما درک کرده اید و در باره شان می دانید، هستند.

از پوست کندن گوجه پرهیز کنید:

پوست گوجه فرنگی غلظت بالایی از فلانویید نارینگنین دارد، که می تواند التهاب را کاهش و حفاظت در برابر برخی بیماری ها را افزایش دهد، اگرچه تحقیقات همچنان در این باره تحقیقات بیشتری لازم است. تحقیقات دیگر نیز نشان می دهد که گوجه فرنگی با پوست، دسترسی به برخی از مواد مغذی را افزایش می دهد.

از پوست کندن خیار و کیوی پرهیز کنید:

پوست کیوی به طرز شگفت آوری، قابل خوردن هستند. پوست کیوی مقدار زیادی ویتامین C دارد و خوردن آن مقدار فیبر را سه برابر می کند. سعی کنید آن را بسیار نازک ببرید. برای خیار، شما می توانید پوستش را نگه دارید و ویتامین K، فیبر، و پتاسیم را بگیرید .

پوست کیوی

کیوی از میوه هایی که باید با پوست خورد

از پوست کندن بادمجان و کدو پرهیز کنید:

اگر می خواهید فیبر، فلانوئید و منیزیم بیشتری دریافت کنید، پوست بادمجان را نگه دارید. پیش از این هم در بخش سلامت نمناک گفتیم که دلیل دیگر حفظ پوست بادمجان و پوست کدو نیز به خاطر آب است. کدو و بادمجان دارای غلظت زیاد آب هستند؛ کدو 95 درصد آب دارد و بادمجان 92 درصد. پوست این سبزیجات نیز مواد مغذی بیشتری دارند.

از پوست کندن سیب زمینی پرهیز کنید:

پوست سیب زمینی حاوی فیبر، آهن، ویتامین C، پتاسیم و اسید فولیک است. به جای دور ریختن این مواد مغذی، از یک برس گیاهی استفاده کنید، تا قبل از پخت به آرامی سیب زمینی را تمیز کنید.

پوست کدو تنبل و کدو حلوایی را نگه دارید:

کدو تنبل از نظر بسیاری افراد میوه است، و آنها پوستی دارند که شما می توانید با پختن ، بخورید.

پوست میوه های مرکبات را نگه دارید:

پوست مرکبات مثل لیمو و پرتقال در صورتی خوردنی هستن،د که رنده شده شان را بپزید. پرتقال و دیگر مرکبات تنها برخی از بهترین غذاهای آنتی اکسیدان ها را دارند که می توانید بخورید، اما پوست آن ها نیز یکی از تکه های غذایی است که نمی دانید چطور می توانید بخورید. حتی می توانید آنها را روی بسیاری از غذاها استفاده کنید.

پوست کندن مرکبات

خواص پوست میوه های مرکبات

میوه هایی که باید پوست آنها را بکنید

همیشه پوست میوه های گرمسیری را بکنید:

آناناس، پاپایا، انبه، موز، ملون و لیش میوه های گرمسیری هستند، که برای برخی افراد به خصوص افراد دچار مشکلات گوارشی همیشه باید پوست کنده شوند چراکه این میوه ها دارای پوستی هستند که برای جویدن و هضم دشوار می باشند.

همیشه آووکادو، سیر و پیاز را پوست بکنید:

مانند میوه های گرمسیری، پوست آووکادو به سختی هضم می شود و چیزی نیست که شما بخورید. آووکادو منبع خوبی از فیبر، پتاسیم، اسید فولیک و چربی های تک اشباعی است. در مورد سیر و پیاز، پوستشان خیلی مفید و یا خوش مزه نیست - بنابراین ارزش پوست کندن را دارد.

مضرات پوست میوه

پیاز و سیر از میوه هایی که باید بدون پوست بخورید

***این مربوط به اولویت شخصی است ***

فواید بسیاری در خوردن پوست بیشتر میوه ها و سبزیجات وجود دارد، اما تنها مربوط به بخش مغذی نیست. اگر پوست میوه یا سبزیجات خیلی سخت هستند، بهتر است آن را بدون پوست بخورید و از مواد مغذی داخل آن استفاده کنید - تا اینکه کلا از خوردن آن میوه ها و سبزیجات اجتناب کنید، چون با نخوردن میوه و سبزیجات کافی مشکلاتی برای بدن شما پیش می آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها