به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پدال، قطعاً این خبر خوشی برای طرفداران فولکسواگن نیست اما این کمپانی گفته که ۱۶۹ کارمند بخش موتور اسپرت در ماههای آتی به سایر بخشها منتقل خواهند شد. دکتر فرانک ولش عضو هیئتمدیره فولکسواگن تلاش داشته کمی از تلخی این خبر بکاهد و گفته است:
تجربه فنی عمیقی که کارکنان موتور اسپورت دارند به همراه دانش به دست آمده از پروژه ID.R همچنان در اختیار فولکسواگن خواهد بود و به ما کمک خواهد کرد تا محصولات کاراتری از خانواده ID. را تولید کنیم.
فولکسواگن همچنین اظهار داشته تولید پولو GTI R5 را در پایان سال جاری میلادی خاتمه خواهد داد ولی تأمین بلندمدت قطعات یدکی این خودرو و گلف GTI TCR ادامه خواهد داشت بنابراین مالکان خواهند توانست تا آینده نزدیک به مسابقه با خودروهای خود ادامه دهند.
البته که خبر خروج فولکسواگن از تمامی موتور اسپرت تلخ است مخصوصاً اینکه ژرمنها تاریخچهای درخشان در موتور اسپرت دارند که از جمله آنها میتوان به سه پیروزی در رالی داکار با توارگ، چهار پیروزی در مسابقات قهرمانی رالی جهان با پولو R WRC، دو عنوان قهرمانی در مسابقات TCR با گلف GTI و سه عنوان پیروزی رالی کراس جهانی با پولو اشاره کرد.
همچنین به نظر میرسد حذف بخش موتور اسپرت فولکسواگن به معنی خاتمه پروژه ID.R است. این خودروی الکتریکی پرفورمنس چندین رکورد مهم در پیستها و رویدادهای مهم از جمله نوربرگ رینگ و پایکس پیک بر جای گذاشته است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد