موسسه ملی استاندارد و فناوری اعلام کرد که سیستم‌ های تشخیص چهره در شناخت چهره با ماسک پیشرفت می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۹۱۶۵۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،براساس اطلاعات منتشر شده توسط موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST)، الگوریتم‌های تشخیص چهره در شناخت  چهره با ماسک پیشرفت می‌کنند. با استفاده از آزمایش‌های مستقل بیش از ۱۵۰ الگوریتم جداگانه تشخیص چهره، نشان می‌دهد که ماسک‌ها برای سیستم‌های تشخیص چهره به اندازه آنچه تصور می‌شد مشکل بزرگی نیستند. فروشندگان داوطلبانه الگوریتم‌های تشخیص چهره خود را برای آزمایش به عنوان بخشی از آزمون تشخیص چهره (FRVT) به NIST ارسال می‌کنند. وقتی این موسسه برای اولین بار اثر ماسک‌ها را در تشخیص چهره بررسی کرد، دریافت که الگوریتم‌ها در شناسایی چهره با ماسک خیلی خوب عمل نمی‌کنند.

گزارش‌های این موسسه بر روی تعداد درست تشخیص چهره‌هایی که بدون ایجاد هشدار در الگوریتم ظاهر شده‌اند تمرکز کرده‌است. در ماه جولای میزان خطای این الگوریتم‌ها در تشخیص چهره با ماسک بین ۵ تا ۵۰ درصد افزایش یافت. اما شیوع بیماری کرونا به تولیدکنندگان این فرصت را داده است تا بر روی مشکل تشخیص چهره با ماسک تمرکز کنند و اطلاعات این موسسه نشان می‌دهد که الگوریتم‌های تشخیص چهره در کار با چهره‌های نقاب دار بهتر می‌شوند. بدون ماسک، بهترین الگوریتم‌ها دارای نرخ تطبیق کاذب تقریبا ۰.۳ درصد هستند، اما با استفاده از ماسک این تعداد هنوز به ۵ درصد می‌رسد.

سیستم‌ های تشخیص چهره در شناخت چهره با ماسک پیشرفت می‌کنند

محدودیت‌های این طرح چیست؟

عده‌ای از منتقدین به محدودیت‌هایی که در این طرح وجود دارد اشاره کردند؛ اینکه این آزمایش‌ها بر روی عکس‌های کارت شناسایی نیز انجام شده است و مشکلی که وجود دارد در این عکس‌ها از ماسک استفاده نشده است و چهره افراد واضح است. در نتیجه این موسسه از ماسک‌ها برای اطمینان از سازگاری بین نمونه استفاده کرده است. این موسسه اعلام کرد: "ما قادر به شبیه سازی جامع در رنگ، طرح، شکل، بافت، نوار‌ها، و روش‌های پوشیدن ماسک نیستیم. " ماسک دیجیتال یک جراحی آبی رنگ بود که تمام عرض صورت را می‌پوشاند، اما آزمایش کنندگان متذکر شدند که عملکرد بسته به میزان قرارگیری ماسک روی صورت، تفاوت چشمگیری دارد.

آمریکا از شناسایی چهره در مرز‌های زمینی و هوایی استفاده می‌کند و مسافران را با عکس ویزا یا گذرنامه خود به عنوان بخشی از برنامه خروج بیومتریک مطابقت می‌دهد. داده‌های موسسه NIST از دارندگان ویزا گرفته شده است که به طور خاص دارای حقوق حریم خصوصی کمی بر روی اطلاعات بیومتریک جمع آوری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها