آب گل رز چیست و چه خواصی دارد ؟

خواص آب گل رز روی پوست معجزه می کند

اختلال در حس بویایی یکی از علائم کروناست البته زمان برگشت این حس در بیماران متفاوت است.
کد خبر: ۱۲۹۱۵۴۳

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، ابتلا به بیماری کرونا افراد را دچار اختلالات جسمی گوناگونی می‌کند و از آنجا که علائم این بیماری هم متغیر و مختلف است، طی شدن دوره درمان افراد نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

بسیاری از افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند از روزهای نخست ابتلا حس بویایی خود را از دست می‌دهند و علاوه بر بروز مشکلات تنفسی، قادر به درک بوهای مختلف هم نیستند.

در این گزارش شما را با چند راهکار ساده و مفید برای بازگشت هر چه سریعتر حس بویایی شما پس از طی کردن دوره نقاهت به شما معرفی می‌کنیم و امیدواریم که در بهبود حال جسمی شما تاثیر گذار باشد.

بو کردن مواد غذایی خانگی را فراموش نکنید

- اگر شما هم حس بویایی خود را پس از ابتلا به بیماری کرونا از دست داده‌اید، بهتر است بدانید که سیر خواص ضد التهابی دارد و مصرف جوشاندن آن برای بازگرداندن حس بویایی شما بسیار مفید و موثر است. بهتر است برای بازگشت حس بویایی خود سیر را جوشانده و مصرف کنید.

- آب لیمو ترش تازه را بگیرید و پس از مخلوط کردن با عسل آن را میل کنید. فراموش نکنید ترکیب این دو ماده ، خاصیت آنتی اکسیدانی قوی و موثری دارد و در بازیابی حس بویایی شما تاثیرگذار است.

- مبحث توانبخشی بویایی را فراموش نکنید. تا ۳ ماه در طول روز ۲ بار مواد غذایی خوشبو مثل اوکالیپتوس، لیمو، میخک و گل رز را بو کرده و با استمرار بو کردن مواد مذکور حس بویایی خود را که در نتیجه بیماری کرونا از بین رفته است را بازیابی کنید.

- به یاد داشته باشید که ضمن داشتن یک رژیم غذایی کم چرب و سالم، از مکمل‌ روی، منیزیم و مس نیز طبق تجویز پزشک معالج خود استفاده کنید و قدرت استفاده از بخور آب گرم را نیز فراموش نکنید.

- چکاندن یک قطره روغن کرچک گرم در بینی خود را به طور مداوم و مستمر ادامه بدهید و باز هم به تشخیص پزشک خود از انواع ویتامین‌های D , A و B12 در زمان مورد توصیه پزشک استفاده کنید.

- در صورت فراهم بودن شرایط مورد نیاز برای انجام و بهره‌مندی از طب سوزنی، این کار را هم دست کم نگیرید و با مشورت پزشک متخصص از خدمات طب سوزنی هم استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها