ائتلافی بین‌المللی از فعالان گرمایش زمین و کارکنان انبارهای کالای آمازون قصد دارند یک اعتراض آنلاین علیه شرکت مذکور برپا کنند.
کد خبر: ۱۲۹۰۸۷۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، اعتراض یادشده با عنوان «آمازون را مجبور به پرداخت کنید» برگزار می‌شود. معترضان از مدیران آمازون خواسته‌اند تا شرایط کاری بهتری برای کارکنان خود فراهم کنند و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای و به خصوص دی اکسید کربن را کاهش دهند تا از گرمایش روزافزون زمین، بالا آمدن آب دریاها و اقیانوس‌ها و تخریب محیط زیست جلوگیری شود.

این اعتراض‌ها در شرایطی رخ می‌دهد که کسب و کار شرکت آمازون به علت شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی مردم جهان رونق گرفته و این شرکت استخدام‌های جدیدی را آغاز کرده و قصد دارد نیروی کار خود را در سراسر دنیا افزایش دهد.

در وب سایت حامیان این اعتراض آنلاین تصریح شده شرکت آمازون در جریان شیوع ویروس کرونا به یک شرکت چند تریلیون دلاری مبدل شده و جف بزوس مدیر عامل آن به اولین فردی در طول تاریخ مبدل شده که میزان ثروت شخصی وی از ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر می‌رود. اما کارگران آمازون باید جان خود را در این شرکت به خطر بیندازند و اگر خواستار دریافت حقوق منصفانه شوند با تهدید و ارعاب مواجه می‌شوند.

معترضان خواستار افزایش دستمزد، پرداخت حقوق و مزایا در دوره بیماری و دریافت مجوز ایجاد اتحادیه کارگری هستند.

آنها همچنین از آمازون خواسته‌اند تا مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری دیگر میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا سال ۲۰۳۰ به صفر برساند، از همکاری با آن دسته از نیروهای پلیس و مقامات اداره مهاجرت که از نژادپرستی حمایت می‌کنند، خودداری کند و در همه کشورهایی که در آنها فعالیت اقتصادی دارد به طور کامل مالیات بپردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها