اگر از معلمان و والدین و حتی برخی از دانش آموزان پیرتر راهنمایی بخواهید در مورد نحوه یادگیری بهتر ، نکات زیادی را دریافت خواهید کرد. برخی براساس تجربه شخصی خود - آنچه برای آنها مفید بود - برخی براساس آنچه برای دانشجویان کار کرده اند و برخی نیز از تحقیقات ناشی شده اند.
اگر از معلمان و والدین و حتی برخی از دانش آموزان پیرتر راهنمایی بخواهید در مورد نحوه یادگیری بهتر ، نکات زیادی را دریافت خواهید کرد. برخی براساس تجربه شخصی خود - آنچه برای آنها مفید بود - برخی براساس آنچه برای دانشجویان کار کرده اند و برخی نیز از تحقیقات ناشی شده اند.
کد خبر: ۱۲۸۹۴۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، بندیکت کری در کتاب خود "چگونه می آموزیم - حقیقت تعجب آور درباره زمان ، کجا و چرا اتفاق می افتد" شامل برخی نکات بر اساس تحقیقات علمی است.

در اینجا نکاتی آورده شده است:

روال یادگیری ، مکان ها و مطالب خود را متفاوت کنید.

بسیاری از دانشجویان زمان و مکان مشخصی برای تحصیل دارند. با این حال تحقیقات نشان داده است که تغییر مکان مطالعه شما - در خانه در اتاق دیگری ، در مدرسه ، در کتابخانه - می تواند یادگیری را بهبود بخشد. به روشی مشابه ، گاه گاهی اوقات زمان مطالعه و متریال مورد استفاده - لپ تاپ ، قلم و کاغذ ، صحبت کردن با ضبط صدا - را تغییر می دهد.

خوب بخوابید

اما زمان خواب خود را بسته به آنچه یاد می گیرید تغییر دهید.

اگر می خواهید حقایقی مانند نام ، فرمول و تاریخ را بیاموزید ، زود بخوابید و اوایل شب بخوابید. سپس زود بیدار شوید و آنچه را روز قبل یاد گرفته اید مرور کنید.

خوابی که تفکر خلاق و مهارت های حرکتی را به بهترین شکل تثبیت می کند ، صبح قبل از بیدار شدن اتفاق می افتد. بنابراین برای یادگیری این مهارت ها بهتر است کمی دیرتر از حالت عادی بخوابید و کمی بخوابید.

زمان مطالعه خود را افزایش دهید.

بهتر است دو جلسه مطالعه یک ساعته انجام دهید تا یک جلسه دو ساعته بدون شکست. اگر امروز یک ساعت کار کنید ، فردا یک ساعت دیگر به یاد می آورید ، به خصوص اگر در طول شب خواب مناسب داشته باشید

مغز شما فقط پس از وقوع برخی فراموشی ها ، خاطرات طولانی مدت ایجاد می کند. این شبیه ماهیچه ای است که برای از بین بردن کمی نیاز به ورزش دارد تا بتواند قویتر شود.

از خودآزمایی استفاده کنید.

این یک روش یادگیری قوی و اثبات شده است. شما می توانید با تلاش برای یادآوری مطالبی که یاد می گیرید ، یا با صدای بلند برای خود یا کسی که آماده شنیدن آن است ، خود را محک بزنید. شما می توانید دوستان خود را برای مسابقه دادن به خود جلب کنید. یکی از مزایای آن این است که می توانید فوراً بازخورد بگیرید چه درست یا غلط.

در کلاس یادداشت بردارید و آنها را مرور کنید.

اما منفعل نباشید. یادداشت برداری نکنید و کلمات کلیدی را یادداشت کنید و متن برجسته شده را مرور کنید. این کمک زیادی به یادگیری شما نخواهد کرد.

یک یادداشت بردار فعال باشید. سعی کنید از نکات مهم کلاس یادداشت کنید و سپس آنها را بدون نگاه کردن به یادداشت ها بازنویسی کنید. این حافظه شما بیشتر کار می کند و بلافاصله آنچه را که نمی دانید به شما نشان می دهد.

هنگام مطالعه نگران وقفه های کوتاه یا حواس پرتی نباشید.

دانشمندان در حال یادگیری می دانند که یک وقفه کوتاه در حالی که می خواهید مشکلی را که در آن گیر کرده اید حل کنید ، یکی از بهترین راه ها برای موفقیت است. هنگامی که استراحت می کنید ، مغز شما به طور ناخودآگاه و بدون تحمیل عقاید قبلی که ممکن است داشته باشید ، روی مسئله کار می کند.

 

در جاهایی که زمینه های دانش یا مهارت ها را با هم مخلوط می کنید ، جلسات یادگیری ایجاد کنید

هنگامی که شما به یادگیری یک چیز در یک زمان متمرکز می شوید ، این سریعترین راه برای به دست آوردن یادگیری است اما می تواند محدودیتی در میزان یادگیری شما ایجاد کند.

مخلوط کردن زمینه های دانش در یک جلسه یادگیری - به عنوان مثال کار در مورد ریاضیات ، سپس تاریخ ، و سپس ایجاد یک پاورپوینت در مورد نجوم در یک جلسه یادگیری ، درک شما نسبت به همه آنها را بهتر از این خواهد داشت که این جلسه را فقط برای یک حوزه دانش استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها