بر اساس توافق‌نامه‌ی سازمان USL و انجمن NFC، به‌زودی امکان شارژ بی‌سیم از راه دور به قلم هوشمند اضافه می‌شود.
کد خبر: ۱۲۸۹۰۷۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، سابقه‌ی استفاده از قلم‌ دیجیتال در دستگاه‌ها به دهه‌ها پیش بازمی‌گردد؛ اما این تکنولوژی به‌صورت عمومی نتوانست در محصولات زیادی استفاده شود و در حال‌ حاضر، دستگاه‌هایی که از قلم دیجیتال یا هوشمند استفاده می‌کنند، به برخی تبلت‌ها و تعداد انگشت‌شماری گوشی هوشمند محدود می‌شوند و استفاده از این قلم‌ مستلزم شارژ کردن منظم باتری آن‌ است. حال استاندارد جدید شارژ بی‌سیم، باعث می‌شود رَوَند شارژ شدن به‌مراتب ساده‌تر از گذشته شود و در نهایت، ممکن است در محبوبیت قلم‌ هوشمند تأثیر بسزایی ایفا کند.

بر اساس یادداشت‌ تفاهمی که بین سازمان USI و انجمن NFC امضا شده است، از این پس می‌توان قلم‌های‌ هوشمند را به‌صورت بی‌سیم شارژ کرد. این فناوری با نام کامل Wireless Charging Specification، از همان آنتن‌ موجود در گوشی‌های هوشمند یا دستگاه‌های قابل حمل دیگر برای ارتباط و انتقال نیرو استفاده می‌کند. محصولاتی که دارای گواهینامه USI هستند، می‌توانند از شارژ مبتنی بر NFC با حداکثر سرعت یک وات ساعت استفاده کنند. شاید سرعت شارژ یک وات ساعت برای استاندارد سال ۲۰۲۰ سرعت بالایی نباشد؛ اما با توجه ‌به حجم و ظرفیت باتری قلم‌های هوشمند، کاملا قابل قبول به ‌نظر می‌رسد. به‌طور سنتی، NFC با دادن مجوز به شرکت‌های شخص ثالث، امکان تراکنش بی‌سیم یا انتقال فایل بین دستگاه‌ها را در محصولات آن‌ها فراهم می‌کند.

بررسی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت - قلم داخل شکاف

برخی از شرکت‌های سازنده کروم‌بوک، تبلت‌، لپ‌تاپ و حتی گوشی ‌هوشمند سازگار با قلم مانند سامسونگ، برای تأمین انرژی مورد نیاز قلم‌های موجود در محصولات خود، به شارژ داخلی متکی هستند. برخی دیگر مانند مایکروسافت، اچ‌پی و اپل از پورت‌ها و اتصالات خارجی برای این منظور استفاده می‌کنند. با استفاده از استاندارد جدید و شارژ بی‌سیم، دستگاهی که از استاندارد NFC استفاده می‌کند نیاز به راه ‌حل‌ اختصاصی و درگاه‌ شارژ فیزیکی ندارد. استاندارد جدید به این معنی است که قلم هنگامی که نزدیک محصول میزبان باشد، شارژ می‌شود و این ویژگی، زمان استفاده از آن را افزایش می‌دهد.

طبق گفته‌های USI، این فناوری منبع ‌باز و غیر اختصاصی است؛ بنابراین اجرای آن برای شرکت‌ها هزینه زیادی نخواهد داشت. البته هنوز مشخص نیست آیا تولیدکنندگان قصد دارند استاندارد WCS را در محصولات آینده خود ارائه دهند یا خیر؛ اما قطعا این تکنولوژی به استفاده‌ی بهتر و ساده‌تر از قلم‌ هوشمند منجر خواهد شد. استاندارد WCS اصولا تنها به قلم‌ محدود نمی‌شود و در آینده ممکن است از این فناوری، برای شارژ کردن سایر سخت‌افزارهای کم‌مصرف استفاده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها