ماهی خودش عالیه مخصوصا اگر شکم پر باشه

طرز تهیه ماهی شکم پر

با سرد شدن هوا، خوردن ماهی و تهیه انواع غذاهای دریایی بیش از هر زمان دیگری رواج پیدا می کند. ایرانی ها بیشتر ماهی را سرخ شده تهیه می کنند اما پخت آن در فر هم به دلیل آنکه با روغن کمتری انجام می شود، طرفداران بسیاری دارد، آن هم به صورت شکم پر ...
کد خبر: ۱۲۸۸۹۴۵

طرز تهیه ماهی شکم پربه گزارش جام جم آنلاین به نقل از بیتوته


ماهی کامل  1 عدد
 سبزیجات معطر1 کیلو
  تمرهندی نصف بسته
  پیاز  1 عدد
سیر  3-4 حبه
 نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
  زعفران آبکرده به مقدار لازم


 

سبزیجات معطر (شامل گشنیز و به مقدار خیلی کم شنبلیله)، شنبلیله باعث تلخی آن می شود.

برای تهیه ماهی شکم پر، ابتدا ماهی را درسته بشویید. زمانی که آب آن کشیده شد روی آن نمک و فلفل سیاه و زعفران آبکرده  بریزید.

 

در این مرحله تمرهندی را داخل کاسه بریزید و روی آن آبجوش بریزید سپس یک پیاز نگینی ریز خرد کنید و سرخ کنید بعد سیرها را هم ریز خرد کنید و با پیازها سرخ کنید. سبزی ها را خرد کنید و با پیازها تفت بدهید هم اکنون نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و مخلوط کنید.

 

تمر هندی و آبجوش را داخل صافی بریزید و آن را صاف کنید آب تمرهندی را به مخلوط سبزی ها اضافه کنید. و اجازه بدهید همه ی مواد با هم خوب بپزند و همه به خورد هم بروند.

 

زمانی که آب آن تمام شد آن را خاموش کنید نگذارید سبزی ها خیلی خشک شوند.

 

سپس در قسمت شکم ماهی را از این سبزیجات پر کنید و سوزنی را نخ کنید و بعد سوزن را با شعله ی گاز ضدعفونی کنید. و در آخر شکم ماهی را بدوزید.

 

برای طرز تهیه ماهی شکم پر در ماهیتابه، داخل ماهیتابه ای روغن بریزید و ماهی شکم پر را قرار بدهید و در ماهیتابه را ببندید تا ماهی کاملا مغز پخت شود. زمانی که پخت در آن را بردارید و اجازه بدهید ماهی سرخ شود

 

برای مشاهده دستورالعمل غذای ساده و سریع کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها