در این گزارش گوشی تاشوی Z Fold 2 شرکت سامسونگ به طور کامل نقد و بررسی شده است.
کد خبر: ۱۲۸۸۶۳۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند در حال کار روی گوشی‌های تاشو خود هستند و قصد دارند با ثبت طراحی چدید در دنیای گوشی‌های هوشمند ضمن تغییر ظاهر همیشگی گوشی‌ها فروش خود را نیز بالاتر ببرند. شرکت سامسونگ به عنوان یک شرکت پیشتاز در زمینه تولید نمایشگرهای انعطاف پذیر تاکنون سه مدل از گوشی‌های هوشمند تاشو با نام‌های Z Fold ، Z Fold 2 و Z Flip را وارد بازار کرده است که نمایشگر گوشی Z Flip به صورت عمودی و دو گوشی دیگر این شرکت به صورت افقی باز و بسته می‌شوند.
 
اولین نسخه عرضه شده از این خانواده Z Fold بود که به دلیل ایرادات بسیار زیادی که در آن وجود داشت به سرعت از بازار خارج شد و باعث شکست شرکت سامسونگ در ساخت اولین گوشی تاشو این شرکت شد. پس از گذشت مدت این شرکت تصمیم گرفت گوشی دوم تاشو خود که به صورت عمودی باز و بسته می‌شود را وارد بازار کرد که این گوشی از طراحی ساخت بسیار بهتری نسبت به گوشی Z Fold بر خوردار بود و از نوعی لولای جدید برای ساخت آن استفاده کرد.
 
چند ماه پیش نیز سومین عضو از این خانواده با نام Z Fold 2 وارد بازار شد از همان نوعی طراحی Z Fold بهره می‌برد، اما این بار شرکت سامسونگ در ساخت لولا و نمایشگر از نوعی فناوری جدید استفاده کرده است که باعث افزایش مقاومت گوشی در برابر شکستن شده است. در ادامه قصد داریم این گوشی ۲ هزار دلاری را بررسی کنیم.
 
بررسی مشخصات فنی Z Fold 2/ محصولی که آینده گوشی‌های هوشمند را تغییر داد
 
طراحی گوشی جدید Z Fold 2
 
سامسونگ برای ساخت گوشی Z Fold 2 از طراحی بسیار جدید استفاده نکرده است و طراحی کلی این گوشی مانند نسل اول این گوشی است، بین دو نمایشگر همچنان یک فاصله دیده می‌شود و ضخامت دستگاه نیز افزایش یافته است و این موارد همگی نشان از خاص بودن این گوشی و عدم توان کافی تمامی کاربران در خرید آن به علت قیمت بسیار بالا می‌دهند.
 
وقتی این گوشی به طور کامل بسته شود کاربر یک نمایشگر در اختیار خواهد داشت که بخش زیرین یا بدنه آن قطر بسیار بالایی دارد و کاربر باید وزن ۲۸۰ گرمی این گوشی را تحمل کند. اما وقتی هر دو نمایشگر در کنار یکدیگر باز می‌شوند اوضاع فرق خواهد کرد، این بار کاربر یک نمایشگر ۷.۶ اینچی بسیار بزرگ در اختیار خواهد داشت که ضخامت بسیار کمی دارد و استفاده از یک گوشی با حاشیه و قطر بسیار کم برای کاربران لذت بخش خواهد بود.
 
سامسونگ در طراحی لولای این گوشی از هشت حلقه استفاده کرده است که باعث ایجاد اصطکاک بیشتر شده و امکان استفاده از گوشی در حالت نیمه باز را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در اطرف صفحه نمایش نیز نوعی ضربه گیر پلاستیکی وجود دارد که باعث می‌شود بسته شدن ناگهانی گوشی آسیبی به نمایشگر گوشی وارد نشود و فاصله دو نمایشگر در حالت بسته به حداقل برسد.
 
اگر بخواهیم میزان مقاومت این گوشی در مقابل گرد و غبار و آب را بررسی کنیم باید یاد آور شویم این گوشی
نسبت به وجود جسم خارجی برای بسته شدن دو نمایشگر بسیار حساس است و امکان آسیب رسیدن به نمایشگر وجود خواهد داشت، گفتنی است از آنجایی که این گوشی به صورت متحرک ساخته شده است، یقینا در برابر آب آسیب پذیر بود و از لولا‌ها امکان ورود آب به داخل گوشی و آسیب رسیدن به سخت افزار‌ها وجود دارد.
 
بررسی مشخصات فنی Z Fold 2/ محصولی که آینده گوشی‌های هوشمند را تغییر داد
 
نمایشگرهای استفاده شده در گوشی Z Fold 2
 
در طراحی هر دو نمایشگر از نوعی شیشه انعطاف پذیر به نام Ultra Thin استفاده می‌کند که هنگام لمس کردن آن کاربر کمی احساس نرم بودن خواهد کرد، اما این نمایشگر به طور کامل شیشه‌ای بود و به دلیل انعطاف پذیر بودن آن نرمی نمایشگر احساس می‌شود. با توجه به آسیب پذیر بودن نمایشگر این گوشی شرکت سامسونگ یک محفظ صفحه بسیار گران قیمت برای آن عرضه کرده است تا جلوی خطر‌های احتمالی برای نمایشگر این گوشی را بگیرد.
 
نمایشگر سوم یا همان نمایشگر گوشی Z Fold 2 در حالت بسته در اندازه ۶.۲ اینچی طراحی شده است، اما این نمایشگر با نسبت ۲۵ به ۹ طراحی شده است که یک نمایشگر باریک و دراز به حساب می‌رود. این نمایشگر اصلا مناسب کار‌های روزمره مثل تایپ یا بازی کردن نیست و استفاده از آن صرفا برای خواندن پیام‌های وارد شده به گوشی و نهایتا گرفتن شماره توصیه می‌شود، هر چند که این نمایشگر تمام قابلیت‌های اصلی گوشی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.
 
نمایشگر اصلی یا همان دوگانه گوشی ازنرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و کاربر می‌تواند برای پایین آوردن میزان مصرف باتری این گوشی، نرخ تازه سازی نمایشگر را تا ۱۱ هرتز پایین آورند، اما استفاده از گوشی با این نرخ تازه سازی بسیار آزار دهنده خواهد بود.
 
بررسی مشخصات فنی Z Fold 2/ محصولی که آینده گوشی‌های هوشمند را تغییر داد
 
سیستم عامل استفاده شده در گوشی Z Fold 2
 
سامسونگ در این گوشی از سیستم عامل اندروید استفاده کرده است که در هر دو حالت بسته و باز قابل دسترسی است؛ اما نباید فراموش کرد که اندروید به خودی خود مناسب استفاده در تبلت‌ها نیست و همین موضوع سامسونگ را وادار کرده تا در آن کمی تغییر ایجاد کند تا کاربران بتوانند راحت‌تر از همیشه از آن استفاده کنند. این تغییرات صرفا در گوشی Z Fold 2 دیده می‌شود که شامل امکان اضافه کردن یک نوار ابزار اضاف در یکی از طرفین چپ و راست گوشی، امکان استفاده همزمان از سه برنامه و استفاده از برنامه‌ها به صورت پنجره‌های شناور می‌شود. علاوه بر این کاربران امکان تغییر اندازه آیکون تمامی برنامه‌های خود را نیز خواهند داشت.
 
علاوه بر این برخی از برنامه به طور خودکار با سیستم عامل نصب شده روی این گوشی همگام سازی می‌شوند تا کاربر امکان استفاده از آن‌ها با زاویه ۹۰ درجه را داشته باشند.
 
سخت افزار استفاده شده در گوشی Z Fold 2
 
شرکت سامسونگ در این گوشی از یک رم ۱۲ گیگابایتی استفاده کرده است که در کنار پردازنده Qualcomm Snapdragon 865 + X55 توان پردازشی بسیار بالایی را بدست آورده است و کاربران می‌توانند به راحتی و بدون هیچ گونه نگرانی تمامی بازی‌های موجود در فروشگاه گوگل پلی را با کیفیت بسیار بالا اجرا کنند. حافظه داخلی استفاده شده در این گوشی ۲۵۶ گیگ است، اما امکان ارتقای آن از طریق کارت SD وجود ندارد و کاربران باید به همین میزان حافظه رضایت دهند.
 
گوشی Z Fold 2 از یک بلندگوی استریو استفاده می‌کند که صدای آن بسیار بلند است، اما میزان باس این بلندگو‌ها خیلی زیاد نیست و برای پهخش موسیقی توصیه می‌شود کاربران از بلندگو‌های بلوتوثی استفاده کنند.
 
بررسی مشخصات فنی Z Fold 2/ محصولی که آینده گوشی‌های هوشمند را تغییر داد
 
مشخصات دوربین استفاده شده در گوشی Z Fold 2
 
سامسونگ در گوشی Z Fold 2 از یک دوربین سه گنه استفاده کرده که هر سه دارای کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی هستند که کیفیت بسیار یالایی در عکاسی دارند، اما نسبت به پرچمداران آخر این شرکت یعنی خانواده S20 کمی ضعیف‌تر هستند. دوربین سلفی استفاده شده در این گوشی نیز کیفیت ۱۰ مگاپیکسلی دارد که تصاویری بسیار با جزئیات بالا را به ثبت می‌رساند.
 
ایرادی که دذر بخش دوربین به این گوشی می‌توان وارد کرد، به بخش فیلمبرداری این گوشی مربوط می‌شود و گوشی Z Fold 2 توانایی فیلمبرداری با کیفیت 8K را ندارد، علاوه بر این دوربین گوشی به طور پیشفرض چهره‌ها و چین و چروک‌های روی صورت را مخفی می‌کند که اصلا جالب نیست.
 
نتیجه‌گیری کلی درباره گوشی Z Fold 2
 
اگر بخواهیم به طور کلی ارزش خرید این گوشی را اعلام کنیم، باید بگوییم این گوشی با قیمت ۲ هزار دلار برای افرادی که اهمیت زیادی به فیلمبرداری با گوشی و همچنین ضخامت آن نمی‌دهند مناسب خواهد بود؛ اما در کل گوشی Z Fold 2 یکی از برترین و خاص‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار است و کاربران می‌توانند این گوشی را از فروشگاه‌های سامسونگ خریداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها