با مطالعه روی دستگاه های خودپرداز مشخص شد

آلودگی میکروبی دستگاه های خودپرداز

نقش مهم و حياتی کليه ها در کنترل فشار خون

تاثیر چشمگیر کلیه در تصفیه خون!

فشار خون بالا خصوصاً در افراد مسن بسیار شایع است.تقریباً در حدود یک نفر از هر چهار نفر از فشار خون بالا رنج می برند. در بیماران جوانتر در مردان شایعتر است ولی در سنین بالاتر در زنان بیشتر از مردان دیده می شود. به طور کلی با افزایش سن خطر ابتلا افزایش می یابد.
کد خبر: ۱۲۸۸۵۰۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت پزشکان، به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  فشار خون بالا که يکي از بيماري هاي شايع عصر حاضر و مهمترين عامل ابتلا به بيماري هاي خطرناک قلبي و عروقي است در کوچکترين و انتهايي ترين بخش هاي کليه تنظيم مي شود. 
   
تاثیر چشم گیر کلیه در تصویه خون!
اکنون مطالعات جديد دانشمندان حاکي از نقش مهم و حياتي کليه ها در کنترل فشار خون است.
اين عضو از ميليون ها واحد کاري موسوم به نفرون ساخته شده که ضايعات را از خون خارج و برخي مواد را دوباره بازيافت مي کند و در نهايت آنچه را که باقي مي ماند از طريق ادرار دفع مي کند.
به گفته دانشمندان مرکز علوم سلامت دانشگاه تگزاس، بخش انتهايي نفرون ها با کنترل ميزان سديم در خون به تنظيم فشار خون کمک مي کند.
آنها نشان دادند کنترل ميزان سديم توسط نفرون انتهايي تحت کنترل يک سامانه تنظيم محلي است.

محققان با انجام آزمايش هايي بر روي موش ها دريافتند، نبود اين سامانه منجر به افزايش فشار خون مي شود که در اثر احتساب نامناسب نمک توسط کليه ها ايجاد مي شود.
جيمز استوکند استاد فيزيولوژي اين مرکز گفت: اين تحقيقات نخستين شواهد شفاف و روشن از سامانه کنترل فشار خون در نفرون انتهايي کليه است.
بسياري از داروهايي درمان فشار خون مهار نمک در کليه را هدف قرار مي دهند. اکنون اين کشف مي تواند به ارائه شيوه هاي درماني جديدي براي کاهش فشار خون منجر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها