شاسی‌ بلند جدید کیا سلتوس ۲۰۲۱ با ظاهری جذاب به بازار آمد که از مهمترین امکانات و ویژگی‌های این خودرو موتور چهار سیلندر با ظرفیت ۲ لیتر و قدرت ۱۴۶ اسب بخار است.
کد خبر: ۱۲۸۷۶۴۲

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، خودروسازی کیا یکی از تولیدکنندهای انواع خودروهای شاسی بلند است، شاید تصور شود کیا بازار کراس اوور‌ها را تحت پوشش دارد و اکنون اقدام به طراحی خودرو شیک ۲۰۲۱ Kia Seltos کرده است. این خودرو با همان معماری هیوندای Kona ساخته شده است، اما با سبکی سنتی‌تر بسته بندی شده است و در قالب یک شاسی بلند جذاب به بازار عرضه خواهد شد. در اصل می توان گفت این خودرو مابین خودرو Soul و اسپورتیج است.

سلتوس رانندگی اسپورتی را به ارمغان خواهد آورد، اما ممکن است با کیفیت پایین تری نسبت به خودروهای تولیدی دیگر باشد.

کیا سلتوس ۲۰۲۱، به خصوص در تریم‌های SX Turbo، احتمالاً بهترین وسیله نقلیه در بخش خود است.

جلوپنجره کمی متفاوت از قبل است، چراغ‌های جلوی آن‌ها شکل غیرمعمولی دارند و نمایی جسورانه ارائه می‌دهند.

از مهمترین امکانات و ویژگی‌های این خودرو می‌توان به موتور چهار سیلندر با ظرفیت ۲ لیتر و قدرت ۱۴۶ اسب بخار، موتور توربوشارژ با ظرفیت ۱.۶ لیتر و قدرت ۱۷۵ اسب بخار، بهره مندی از امکانات ایمنی پیشرفته موسوم به Kia Drive Wise active safety، قابلیت شارژ وایرلس و بیسیم گوشی‌های هوشمند درون کابین خودرو اشاره کرد.

همچنین این خودروی شاسی بلند مجهز به نمایشگر لمسی ۲۵ اینچی با کیفیت بسیار بالا تعبیه شده در کنسول مرکزی، قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل اندروید اتو و اپل کارپلی ، امکان اتصال همزمان دو گوشی هوشمند به سیستم پخش خودرو ، فضای صندوق عقب با ظرفیت ۲۶.۶ متر پای مربع است.

طراحی داخلی کیا کاملاً مدرن است و دارای صفحه نمایش سرگرمی ۱۰.۳ اینچی مستقلی است که نرم افزار UVO شرکت را اجرا می‌کند. فضای کابین این خودرو بسیار گسترده است و جای کافی برای همه‌ سرنشینان وجود دارد. علاوه بر این یکی از ویژگی‌های بسیار مطلوب آن، صندلی‌های عقب تاشو است.

هرچند صندوق بسیار بزرگ و کاربردی است و با ایستاده بودن پشتی صندلی عقب، بیش از ۰٫۷ متر مکعب فضا وجود دارد، همچنین با افقی کردن پشتی صندلی عقب، می‌توان قسمت بار تا ۱٫۷ متر مکعب افزایش داد. طبق گفته کیا، سلتوس ۴۰.۰ اینچ جلو و ۳۸.۴ اینچ فضای عقب دارد.

سلتوس با ۴۱.۴ اینچ در فضای پا جلو و ۳۸.۰ فضای پای عقب، دارای کلاس مناسب و جادار برای چهار سرنشین است همچنین در این خودرو شاسی بلند حجم بار زیادی وجود دارد.

یک جعبه‌دنده‌ خودکار دوکلاچه‌ی هفت سرعته قدرت موتور را به تمام چرخ‌های کیا سلتوس می‌رساند که از پیشرانه‌ چهار چرخ متحرک استاندارد (AWD) برخوردار است که رانندگی با آن را آسان می‌کند.

جعبه‌دنده‌ این خودرو از سرعت انتقال سریع و خوبی برخوردار است و حتی دکمه‌ چرخشی اسپورت تعویض‌دنده امکان تعویض سریع‌تر دنده را هم فراهم می‌کند.

سلتوس SX Turbo همچنین دارای یک قفل دیفرانسیل مرکزی است که محور عقب را درگیر نگه داشته و باعث بهبود کشش در هوای شدید می‌شود.

کیا سلتوس با امکاناتی جدید به بازار آمد (+عکس)

کیا سلتوس با امکاناتی جدید به بازار آمد (+عکس)

کیا سلتوس با امکاناتی جدید به بازار آمد (+عکس)

کیا سلتوس با امکاناتی جدید به بازار آمد (+عکس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها